بهترین راه های استفاده از ریسه های LED در خانه

ریسه ال ای دی

ریسه های LED یک ابزار درخشان برای طراحی مدرن فضا هستند. می توان از آن ها برای روشن کردن فضا، برجسته کردن یک قسمتی از آن، نمایش یک قسمت و تلطیف فضای موجود استفاده کرد. در این مقاله در مورد بهترین راه های استفاده هوشمند از این ریسه های LED پرطرفدار صحبت خواهیم کرد.

فهرست محتوا

درخشندگی ایجاد کنید

هیچ چیزی به اندازه نور و درخشندگی جلوه ی فضای داخلی را تغییر نمی دهد. آشپزخانه ای را در نظر بگیرید که نور شفافی به طور یکنواخت بر میز نهار خوری می تابد. این درخشندگی فضای آشپزخانه را با صفا و دلنشین می کند. نور LED سفید تن های مختلفی، از نور خنک تا نور گرم، دارد. نورهای سفیدتر فضایی مدرن و جدیدتری بوجود می آورند در حالی که نورهای گرم تر فضایی ملایم و صمیمی ایجاد می کنند.

اتاق زیر شیروانی را بلند کنید

اتاق ها در هرجای خانه اغلب شکل معماری جالبی دارند. معمار طراح به جای تلاش برای به حداقل رساندن تأثیر دامنه ها در این فضا، میتواند آن ها را برجسته کند. در قسمت پایین سقف، تیرها به صورت طبیعی نگه داشته شده اند. در حالی که نور آن ها کم رنگ است. نور کم ظاهری سنتی ایجاد می کند و شکل سقف را برجسته می کند. بنابراین با ریسه های LED می توانید فضایی سنتی در خانه ایجاد کنید.

ریسه ال ای دی
کاربرد ریسه ال ای دی در اتاق زیر شیروانی

یک ویژگی معماری ایجاد کنید

در فضاهایی از خانه که طرح خیلی ساده ای دارند، از معماری نور استفاده کنید. در عکس زیر، طراح کف بلوط را از راه دیوار ادامه داده است. سپس دیوار بالای تخته ها را بیرون آورده و رنگ کرده است. در نهایت، یک LED زرد بسیار گرم به شکاف ایجاد شده اضافه کرده است. این کار هوشمندانه احساس اتاق را تغییر می دهد و با نسبت های آن بازی می کند. یک راه دیگر نصب تصاویر حاوی نور به دیوار های بی روح است. این یک روش مدرن برای تزیین اتاق است.

بیشتر بخوانید
مزایا و معایب ریسه ولتاژ بالا و ولتاژ پایین چیست؟

یک صفحه نمایش روشن کنید

برای یک طراح خلاق هیچ چیز به اندازه پس زمینه فضا اهمیت ندارد. به عنوان مثال، قفسه با رنگ متضاد با دیوار باعث حواس پرتی چشم و تمرکز روی اشیایی می شود که در حال خودنمایی هستند. در اینجا، دو قفسه جعبه ای در دو طرف دودکش، پیچشی ظریف و غیرمعمول در کمد داخلی ایجاد می کند. اما آنچه واقعاً این فضا را به یک صفحه برجسته تبدیل می کند، افزودن ریسه های LED در قسمت پشتی بالای هر جعبه است. این نکته ای است که واقعاً انواع قفسه ها و کابینت ها را برجسته می کند و تاثیر خارق العاده ای بر نما دارد. همین کار را در فضاهای دیگر خانه هم می توان انجام داد. به عنوان مثال، ریسه ها را می توان روی نمای اجری پیاده کرد. این کار آجرها را از حالت برهنه و سرد خارج می کند.

ظروف شیشه ای خود را به نمایش بگذارید

در بسیاری از خانه های ایرانی ویترینی از ظروف شیشه ای وجود دارد. ریسه های LED می توانند جلوه­ ی این ویترین را افزایش دهند. بنابراین، اگر خانه شما پر از ظروف زیبا یا عتیقه است LED ها را فراموش نکنید. رنگ نور ریسه را با توجه به دکوراسیون خانه انتخاب کنید. اگر فضای پلان باز یا اتاقی با عناصر معماری مدرن دارید، بررسی کنید که آیا تغییرات در سطح دیوار با نور ملایم LED به خوبی نشان داده شده یا نه؟

بالای تخت خود را روشن کنید

تصور کنید که اتاق خواب شما بعد از تاریکی هوا چه درخششی خواهد داشت اگر مزین به ریسه های نوری باشد. پیشنهاد ما به شما ریسه هاییست که امکان تغییر رنگ دارند. یک فضای رمانتیک با رنگ های مختلف، اتاق خواب را تبدیل به اتاق دلخواه شما می کند. به علاوه، یک ریسه نوری در پشت تخت فضای دیوار را برجسته می کند. حتماً ریسه های LED فرو رفته را انتخاب کنید تا سطح تخت شما کاملاً یکدست شود.

بیشتر بخوانید
ریسه LED برای رشد گیاهان
کاربرد ریسه ال ای دی
ریسه نوری بالای تخت

از فضای بیرون خانه غافل نشوید

نورپردازی فضای بیرون خانه همواره دشوار بوده است. استفاده از نورافکن یکی از راه های مناسب برای روشن کردن حیاط و باغ است. با این حال، استفاده از ریسه نوری طراحی شیک و ماهرانه تری ایجاد می کند. از ریسه ها می توان روی پله ها و نیمکت ها، کناره دیوارها و شاخه های درخت ها استفاده کرد. برای نورپردازی فضای بیرونی حتما از یک کارشناس بخواهید که مشاوره دهد.

 

کاشی های خود را برق بیندازید

همانطور که قبلاً گفته شد، ریسه های LED با درخششی که دارند فضایی مدرن و پیشرفته ایجاد می کنند. همه موارد ذکر شده در خانه های قدیمی نیز قابل اجراست. زیرا کاربرد ریسه های LED بسیار وسیع است. یکی از این کاربردها، بهبود نمای کاشی هاست. به علاوه، قفسه های توکار و طاقچه ها هم می توانند توسط ریسه نوری تزیین شوند. دقت کنید که ریسه های نوری علاوه بر تزیین، وظیفه تامین روشنایی فضا را هم برعهده دارند. بنابراین اطمینان حاصل کنید که این وظیفه را نیز به خوبی انجام می دهد.

راهرو خود را روشن کنید

نورپردازی راهرو و سالن ها با ریسه های LED آسان است. زیرا مکان های زیادی برای تعبیه ریسه ها در این مکان ها وجود دارد. به عنوان مثال، برآمدگی آج ها یک مکان مناسب برای ریسه های LED است. اگر پله وجود داشته باشد، می توان طیف رنگ نور را در هر گام تغییر داد. به جای اینکه چراغ های سقفی را روشن کنید، می توانید با استفاده از خود پله ها سالن و راهرو را روشن کنید.

بیشتر بخوانید
مطالبی در مورد دلیل روشن نشدن ریسه ال ای دی بعد از نصب
ریسه های ال ای دی
نصب ریسه نوری زیر پله

فضایی دراماتیک ایجاد کنید

برای اینکه با ریسه های نوری فضایی شاعرانه ایجاد کنید، کافیست سایه نور رنگی را به جای درست بتابانید. اما در اینجا، لایه های قرمز و صورتی رنگ آبی جلوه ای شبیه پیله به ذهن می آورد. با این کار، سالن احساس گرمی و استقبال می کند. بگذارید لایه های نوری دوست شما باشند. معمولا انتخاب فضاهای گرم و دعوت کننده با LED های رنگی و فضاهای خنک تر با LED های سفید انجام می شود.

کاربرد ریسه نوری
نصب ریسه نوری در منزل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این زمینه را پر کنید
این زمینه را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست