انواع ریسه های ال ای دی نوری کدام اند؟

انواع ریسه های ال ای دی نوری کدام اند؟

فهرست محتوا

انواع ریسه های ال ای دی نوری کدام اند؟

انواع ریسه های ال ای دی نوری

» ریسه های ال ای دی نوری و انواع آن

ریسه های ال ای دی نوری سیم های باریک و رشته ای مانندی هستند که نقش زیبایی را در تزئینات نوری ایفا می کنند. ریسه های ال ای دی نوری انواع مختلفی دارند که هر کدام از آنها در لوکیشن های مختلف و خاص مورد استفاده قرار می گیرند. این ریسه ها در زیبایی فضای بصری بخش هایی مانند سقف های کاذب، پله ها، باغچه ها، کافی‌شاپ ها و … نقش موثری دارند و فضای بسیار زیبایی را به وجود می آورند. شکل زیر بیانگر یکی از کاربرد های از این محصول است که به عنوان نور مخفی در زیر پله ها از آن استفاده شده است. امروزه به دلیل مصرف کمتر برق و انرژی از این ریسه ها بیشتر استفاده می شود و زیبایی خاص آنها فضاهای منحصر به فردی را ایجاد می نماید.

یکی دیگر از دلایل کاربرد فراوان این تجهیزات که به تولید ظریف و فناوری هوشمندانه ی آنها اشاره دارد این است که به دلیل دارا بودن یک ریموت کوچک قابلیت روشن و خاموش کردن آن ها وجود دارد. درصورتی که این تجهیزات از چند رنگ برخوردار باشند، با استفاده از این ریموت می توان تغییر رنگ ریسه ها را تنظیم کرد. در صورتی که نوع ضد آب این ریسه ها انتخاب را کنید که می توانند در برابر نفوذ گرد و خاک نیز مقاوم باشند، مناسب استفاده در فضا های خارجی می باشند.

انواع ریسه های ال ای دی نوری

از این ریسه ها می‌توان در روشنایی مکان هایی از قبیل : هتل ها، ساختمان ها و تاسیسات، فروشگاه ها، مراکز تجاری، تفریحی، تالار ها و… استفاده ی فراوانی برد. همچنین باتوجه به آنکه می توان آن ها را به صورت مخفی به کار  برد، جذابیت دو چندانی را در فضاهای مورد استفاده ایجاد خواهند کرد. قابلیت انعطاف پذیری این ریسه ها باعث شده است که آنها به راحتی برای تزیین همه ی مکان ها حتی کنج ها، گوشه ها و زوایای مختلف کاربرد داشته باشند.

بیشتر بخوانید
چگالی ال ای دی در ریسه ال ای دی به چه معناست؟

یکی دیگر از کاربرد های متنوع ریسه های ال ای دی نوری استفاده از آنها در تزیین گچ بری سقف ساختمان و کناف ها است که می توان با توجه به گوناگونی رنگ آنها  تزئینات منحصر به فردی را با درنظر گرفتن لوکیشن و مکان های متنوع به وجود آورد. این ریسه ها به دلیل نورپردازی غیر مستقیم شان تاثیر شگرفی در زیبایی مکان های مورد استفاده، ایفا می کنند.

به طور کلی این مدل از تجهیزات روشنایی به دو  گروه کلی ریسه ال ای دی شلنگی و ریسه ال ای دی نواری تقسیم بندی می شوند.

ریسه ال ای دی شلنگی

در ریسه شلنگی از لامپ های ال ای دی برای روشنایی بهره  گرفته می شود.

این ریسه ها به محض روشن شدن رنگ زیبایی ایجاد می کنند که مناسب برای تزئین ویترین های دکوراتیو و منازل می باشند.

ریسه ال ای دی شلنگی ریموت کنترل ندارد و روشن و خاموش بودن آن به طور دستی صورت می پذیرد. لازم به ذکر است که اشاره کنیم این تجهیزات در اندازه های ۲ متری موجود هستند و سفارش آن ها باید به صورت زوج (مضربی از عدد دو) انجام شود. به طور کلی یکی از مهم ترین و پر استفاده ترین  انواع تجهیزات نوری، ریسه ال ای دی های شلنگی هستند که به علت کم مصرف بودن انرژی و کاربرد تزئینی فراوان شان در زیبایی بخشی به فضاهای داخلی و خارجی کاربرد فراوانی دارند.

ریسه ال ای دی نواری
ریسه ال ای دی نواری

ریسه نئون فلکسی

 این مدل از ریسه نوری دید نقطه نقطه ندارد و به شکل یکدست و پیوسته ملاحظه می شود. این پیوستگی نور فلکسی سبب شده است تا نقش فراوانی در زیبا تر شدن فضا داشته باشد. این تجهیزات با نور یکنواخت زیبایی بسیاری را در تزیین سقف ها، نما ها، ساختمان ها، زیر پل ها و…  ایجاد می کنند و برای تزئین مکان های ذکر شده بسیار مناسب می باشند. این محصول به سبب قابلیت ضد آب بودن و طول عمر بالایش انتخاب مناسبی برای استفاده در لوکیشن های مختلف است. همچنین یکی از وجوه تمایز این محصول با دیگر محصولات شناخته شده قابلیت مخفی شدن آنها است و به دلیل یکنواخت بودن نور آنها نقوش و طرح های منحصر به فردی را ایجاد می کنند. ناگفته نماند که ریسه های فلکسی به علت منعطف بودن سبب می شوند که بتوان از آن برای نوشتن یک جمله کوتاه، نام برند و… بر روی سطوح کمک گرفت.

بیشتر بخوانید
ریسه های ال ای دی را چگونه نصب کنیم؟

ریسه ال ای دی نواری

ریسه های ال ای دی نواری یا ریسه SMD بر خلاف انواع شلنگی آن قطر زیادی ندارند و در انواع مختلف نواری شکل و باریک عرضه می‌شوند. طول آنها ۵ متر و نهایتا به ۱۰ متر می رسد، اما امکان جدا شدن آنها در اندازه های کوچک تر مثلا ۳ سانتی متری وجود دارد.

  با به کار بردن  لحیم کاری روی آنها می توان از روشنایی این ریسه نواری به آسانی بهره برد. ریسه نواری یکی از انواع ریسه ال ای دی (LED)  است که با استفاده از تکنولوژی اس ام دی تولید شده که به دلیل مصرف انرژی پایین آن و مقرون به صرفه بودن از لحاظ اقتصادی مزایای فراوانی را ایجاد کرده است.

دیود های SMD به شکل مربع های منظم و کوچکی هستند که با کنار یکدیگر قرار گرفتن مجموعه ی کاملی را تشکیل می دهند. از مزایای استفاده از ریسه های اس ام دی می توان به مصرف بسیار پایین برق اشاره کرد که از این نظر نگرانی افراد در رابطه با هزینه  مصرف انرژی را برطرف ساخته است؛ به علاوه با افزودن ریموت به ساختار آنها می توان قابلیت روشن و خاموش کردن و امکان تغییر رنگ را نیز فراهم کرد.

ریسه نواری ال ای دی تک لاین و دو لاین

 این مدل از تجهیزات روشنایی می توانند به صورت تک لاین یا دو لاین مورد استفاده قرار گیرند.

تمامی مواردی که ذکر شد از نوع تک لاین  می باشند، اما بعضی از انواع LMD وSMD ها دو لاین هستند. ساختار این محصولات به صورت دو رشته ای است و به اسم ریسه های مکعبی شناخته می شوند. یکی از نکات حائز اهمیت این است که ریسه ی دولاین SMD برخلاف انواع دیگر تک لاین آن دارای RGB نیستند و به صورت تک رنگ تولید می‌شوند. بنابراین ریسه ال ای دی دو لاین SMD  در مقایسه با نوع دیگر، دارای شدت نور بالاتری می باشد. تصویر زیر نوع دو لاین این محصول را نشان می دهد.

بیشتر بخوانید
مزایای استفاده از ریسه های نئون فلکس چیست ؟
دسته بندی > > > مقالات لوپ لایت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این زمینه را پر کنید
این زمینه را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست