معرفی پنج ایده برای استفاده از ریسه ال ای دی LED

معرفی پنج ایده برای استفاده از ریسه ال ای دی LED

فهرست محتوا

معرفی ۵ ایده برای استفاده از ریسه ال ای دی

امروزه یکی از محصولات روشنایی پر مصرف و محبوب در بازار، ریسه ال ای دی به شمار می روند که دارای کاربردهای زیادی در مصارف تجاری و شخصی، فضاهای داخلی و خارجی و همچنین در لوسترهای ال ای دی می باشد. این ریسه های LED به جهت برخورداری از وزن کم، رنگ های جذاب و همچنین انعطاف پذیری بالا، گزینه مناسبی جهت نورپردازی فضاها و اماکن مختلف به شمار می روند و می توانید به کمک آنها محیط مورد نظر خود را تبدیل به مکانی بی نظیر و چشم نواز نمایید. در این مقاله قصد داریم به معرفی ۵ ایده برای استفاده از ریسه ال ای دی بپردازیم.

هم اکنون، امکان استفاده از ریسه ال ای دی در کلیه فضاها از جمله روشنایی آشپزخانه، بنرهای تبلیغاتی، نصب و پیاده سازی آن در باغ، روشنایی مغازه، هتل، سوپرمارکت ها، نمایشگاه ها و سایر اماکن تجاری وجود دارد و علاوه بر آن می توانید اقدام به استفاده از این نوارها به عنوان منبع مکمل روشنایی لوستر کنید. بنابراین، روشنایی پیرامون ما می تواند با ریسه های نورانی تأمین گردد و شاید این پرسش در ذهن شما ایجاد شود که امکان استفاده از ریسه های ال ای دی در چه فضاهایی وجود دارد؟ در این مقاله قصد داریم به معرفی چندین ایده برای استفاده از ریسه ال ای دی بپردازیم.

نخستین گام در این رابطه این است که به دنبال ریسه ال ای دی مناسب جهت روشنایی فضای مورد نظر خود باشید. پس از انتخاب نوع ریسه، مکانی که قصد نورپردازی با آن را دارید، در نظر بگیرید. ما در ادامه قصد داریم  پنج مورد از بهترین مکان هایی که این ریسه ها به طور معمول در آنها مورد استفاده قرار می گیرند را معرفی نماییم.

بیشتر بخوانید
ریسه نوری یکی از تجهیزات مهم و پر استفاده در نور پردازی نمای ساختمان

۱-روشنایی اتاق خواب با ریسه های ال ای دی

اتاق خواب یکی از فضاهای شخصی خانه محسوب می شود که شما در آن احساس آرامش پیدا کرده و استراحت می کنید. برای اینکه بتوانید این مکان را تبدیل به محیطی جذاب و بی نظیر کنید، یکی از روش ها، بکارگیری ریسه های ال ای دی است. به طور کلی، اتاق خواب به روشنایی زیادی احتیاج نداشته، اما شما قادر به فراهم نمودن نور مناسب این مکان، با کمک نوارهای ال ای دی خواهید بود. و با توجه به اینکه امکان تغییر رنگ این ریسه ها وجود داشته و می توان میزان نور آنها را کاهش یا افزایش داد، از این رو، می توانید نوع رنگ و میزان روشنایی آنها را از راه دور کنترل کنید.

لبه تخت از جمله مکان هایی است که می تواند یک ایده برای استفاده از ریسه ال ای دی باشد که می تواند سبب ایجاد زیبایی فوق العاده ای گردد. همچنین شما می توانید این ریسه ها را برای روشنایی داخل کمد لباس، پیرامون تخت و یا سرتاسر سقف اتاق خواب بکار گیرید و به نورپردازی اتاق خواب خود به صورت کاملاً سفارشی بپردازید تا حس رؤیایی شما به واقعیت تبدیل گردد.

۲-نورپردازی آشپزخانه با بکارگیری ریسه های ال ای دی

نه تنها ریسه ال ای دی می تواند سبب زیباسازی فضای آشپزخانه شما گردد، بلکه کمک شایانی به روشنایی درون کابینت ها، پیشخوان، اجاق گاز و بخش های دیگر آشپزخانه خواهد نمود و همچنین سبب زیبایی هر چه بیشتر سفره غذای شما خواهد شد و در نتیجه لذت بیشتری از فضای منزل خود خواهید برد.

بیشتر بخوانید
انتخاب رنگ ریسه ال ای دی و تاثیرات آن

۳-کاربرد ریسه های ال ای دی در حمام منزل

حمام از جمله مکان های خانه است که توجه کمتری به نورپردازی آن می شود. اما می تواند به عنوان یک ایده برای استفاده از ریسه ال ای دی به شمار رود و نورپردازی این بخش از منزل دارای اهمیت زیادی است. با توجه به پایین بودن ولتاژ ریسه های ال ای دی، اقدام به استفاده از این ریسه ها جهت روشن کردن حمام کنید چرا که این امر سبب کاهش احتمال برق گرفتگی شده و حمام را تبدیل به محیطی ایمن خواهد کرد. همچنین امکان بکارگیری این ریسه ها در پیرامون سکوها و آینه ها در حمام وجود دارد که جلوه ای بی نظیر به این فضا خواهد بخشید.

۴-سالن پذیرایی مکانی مناسب جهت نورپردازی با ریسه های ال ای دی

در چندین سال اخیر، جهت روشنایی سالن ها از نوارهای ال ای دی استفاده می گردد و می توان این ریسه ها را به عنوان یکی از عناصر اصلی این مکان ها محسوب کرد. برای مشتریان، بازدیدکنندگان و همچنین خودتان مسئله روشنایی محیط اهمیت زیادی دارد، چرا که شما می توانید با انجام صحیح این کار، تعداد مشتریان تان را با داشتن فضایی با نور مناسب افزایش داده و یا محیطی آرامش بخش را برای خانه خود به ارمغان آورید. وقتی که تصمیم به استفاده از ریسه های ال ای دی گرفتید می توانید به تنظیم میزان روشنایی محیط و طیف آن پرداخته تا نهایت بازدهی را از فضای مورد نظر کسب کنید. با ترکیب انواع رنگ ها و انتخاب رنگ مناسب می توانید فضایی جذاب، دوستانه و رمانتیک را در جمع میهمانان و دوستان خود تجربه کرده و نهایت لذت را از آن ببرید.

بیشتر بخوانید
ریسه های ال ای دی و بیان یک تجربه

۵- نورپردازی باغ به کمک ریسه های ال ای دی

جهت روشنایی باغ می توانید در مسیر تردد پیرامون باغ و کناره های پاسیو از ریسه ال ای دی استفاده کنید و با نورپردازی بعضی از گیاهان و درختان پیرامون تان، مکانی زیبا، منحصر به فرد و جذاب را پدید آورده و محیطی لذت بخش را خلق کنید.

بیشتر بخوانید : یکسوکننده ولتاژ / ریسه های SMD

دسته بندی > > > مقالات لوپ لایت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این زمینه را پر کنید
این زمینه را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست