نوارهای LED چقدر داغ می شوند؟ چقدر گرم بودن LED عادی هست؟

نوارهای LED چقدر داغ می شوند؟ چقدر گرم بودن LED عادی هست؟

احتمالا دیده باشید که از استفاده از فناوری‌های LED برای داشتن حرارت کمتر و راندمان بالاتر استفاده می شود. بنابراین، ممکن است از مشاهده گرم یا داغ شدن نور نوار LED در حین کار شگفت زده شوید. آیا گرم یا داغ شدن نوارهای LED در لمس طبیعی است؟ چرا این اتفاق می افتد؟ چقدر گرم است؟  تا انتهای این مقاله را همراه ما بخوانید تا متوجه این موضوع شوید!

فهرست محتوا

اول از همه، گرم شدن LED ها طبیعی است. اما با توجه به آنچه که همه در مورد LED های خنک و کارآمد می گویند – چرا LED ها در وهله اول گرم می شوند؟

ال ای دی ها در واقع بسیار کارآمدتر از فناوری های روشنایی سنتی هستند، اما هنوز به صورت مطلق ناکارآمد هستند. وقتی در مورد مقادیر بازده صحبت می کنیم، آنها معمولاً به صورت درصد بیان می شوند که نشان دهنده نسبت انرژی الکتریکی است که به انرژی نور مفید تبدیل می شود، در مقابل بخشی که به عنوان انرژی گرمایی هدر می رود.

LED ها معمولاً دارای مقادیر بازدهی بین ۳۰ تا ۵۰ درصد هستند. این بدان معناست که برای یک LED معمولی با بازده ۴۰ درصد، با توجه به هر ۱۰۰ وات ورودی الکتریکی، تنها ۴۰ وات انرژی به عنوان انرژی مفید نور (یعنی روشنایی) آزاد می شود و ۶۰ وات باقی مانده به عنوان گرما آزاد می شود.

با نوارهای LED، اجزای اضافی و همچنین مقاومت ذاتی در مدار می توانند مقادیر کارایی را حتی بیشتر کاهش دهند. در نتیجه، به طور معمول، ممکن است نوارهای LED را با بازده ۳۰ درصد ببینید. این بدان معنی است که یک قرقره نوری نوار LED 90 وات، ۶۳ وات (۹۰ وات در ۷۰٪) انرژی حرارتی ساطع می کند – تقریباً همان مقدار گرمای یک لامپ رشته ای ۶۰ وات، که همانطور که از تجربه به خاطر می آورید، مطمئناً کاملاً گرم می شود. .

بیشتر بخوانید
کدام یک از خصوصیات ریسه LED برای شما جذاب به نظر می رسد؟

احتمالا  تعجب کنید اگر متوجه شوید که LED ها آنقدر که فکر می کردید کارآمد نیستند! اما مقادير بازده ال‌اي‌دي‌ها در واقع به مراتب از لامپ‌هاي رشته‌اي كه داراي مقادير كارايي ۵ درصد يا كمتر هستند، برتري دارد. همچنین کار بر علیه لامپ های رشته ای کارایی کم انرژی نوری ساطع شده است، جایی که بیشتر انرژی در طول موج های طولانی تر مانند طول موج های قرمز عمیق و مادون قرمز است که کمک زیادی به روشنایی نمی کنند. (ال ای دی های CRI بالا نسبت به نمونه های استاندارد خود کارایی کمی دارند، تا حدی به این دلیل که سعی می کنند برخی از طول موج های قرمز و قرمز عمیق را که برای نمایش دقیق رنگ ضروری هستند، پوشش دهند).

چقدر گرم قابل قبول است؟ آیا ایمن است؟

توجه : اطلاعات زیر فقط برای اهداف آموزشی و مرجع در نظر گرفته شده است. ما نمی‌توانیم در قبال آسیب‌ها یا آسیب‌های ناشی از استفاده از اطلاعات نشان داده شده در زیر، مسئول باشیم.

گرم شدن نوار LED در حین کار به طراحی و کیفیت نوار LED و همچنین دمای محیط بستگی دارد. نوارهای ال ای دی روشنایی شکل موج دارای قدرت بالا و چگالی بالا در نظر گرفته می شوند و بنابراین افزایش دما بالاتری نسبت به چراغ های نوار LED معمولی دارند. ما افزایش دمای معمولی ۵۴ درجه فارنهایت (۳۰ درجه سانتیگراد) را نسبت به دمای محیط اندازه‌گیری کرده‌ایم. به عبارت دیگر، برای یک نوار LED در یک محیط معمولی دمای اتاق ۷۵ درجه فارنهایت (۲۴ درجه سانتیگراد)، می توانید انتظار داشته باشید که نوار LED به دمای ۱۲۹ درجه فارنهایت (۵۴ درجه سانتیگراد) برسد.

تشخیص اینکه آیا یک نوار LED برای یک کاربرد خاص “بیش از حد داغ” است، بدون تنظیم برخی دستورالعمل های کلی در مورد محدوده دما و نگرانی های خاص در رابطه با گرما، می تواند دشوار باشد. در زیر سه نگرانی رایج در مورد نوارهای LED و خواص حرارتی ذکر شده است:

بیشتر بخوانید
مطالبی در مورد دلیل روشن نشدن ریسه ال ای دی بعد از نصب

۱) آیا برای انسان یا حیوانات خیلی گرم است؟

اجسامی که در دمای ۴۰ درجه سانتیگراد (۱۰۴ درجه فارنهایت) یا بالاتر هستند در لمس احساس “گرم” می کنند و دمای بیش از ۵۰ درجه سانتیگراد (۱۲۲ درجه فارنهایت) می تواند باعث سوختگی روی پوست انسان شود. توجه داشته باشید که برخی از نوارهای LED، از جمله نوارهای LED Lighting شکل موج، به دلیل ایجاد سوختگی در دمای پایین به دمای بالاتر از آستانه می رسند. در حالی که بیشتر کاربردهای نوار LED شامل تماس با پوست انسان نمی شود، اگر پروژه خاص شما اینطور باشد، باید اقدامات احتیاطی را انجام دهید تا اطمینان حاصل شود که نوارهای LED مستقیماً برای انسان یا حیوانات قابل دسترسی نیستند. زیرا که اگر از دسترس خارج نشوند میتوانند باعث آسیب به انسان ها حیوانات شوند.

۲) آیا LED ها، قطعات یا مدار در اثر گرما آسیب می بینند؟

تقریباً تمام ال‌ای‌دی‌ها، اجزا و مدارهای نوار LED به گونه‌ای طراحی شده‌اند که در برابر دماهای ۱۸۵ درجه فارنهایت (۸۵ درجه سانتی‌گراد) یا بیشتر بدون هیچ گونه تأثیر مخربی بر طول عمر، قابلیت اطمینان و عملکرد آنها مقاومت کنند. به این ترتیب، به جز برای محصولات نوار LED با طراحی ضعیف یا عملکرد نادرست، یا مواردی که در مکان‌های شدید نصب شده‌اند که دمای محیط بسیار بالا است، عملاً هیچ نوار LED به این دما نمی‌رسد، و نگرانی‌های کمی در مورد اینکه آیا یک نوار LED به دلیل عملکرد نادرست عمل می‌کند، وجود ندارد. حرارت.

توجه داشته باشید که محدودیت دمای ۱۸۵ درجه فارنهایت (۸۵ درجه سانتیگراد) به طور قابل توجهی بالاتر از آستانه معمول برای درک انسان از “خیلی گرم” در لمس است (معمولاً ۱۰۰ درجه فارنهایت / ۴۰ درجه سانتیگراد یا بالاتر). به این ترتیب، در حالی که یک نوار LED ممکن است با لمس “احساس” گرم داشته باشد، در بسیاری از موارد، دمای واقعی با این وجود برای جلوگیری از آسیب بسیار کمتر از حد دما باقی می ماند.

بیشتر بخوانید
چگونه ریسه نوری مناسب پروژه خود را انتخاب کنیم؟

۳) آیا LED ها ذوب میشوند یا آتش می گیرند؟

در حالی که بعید است، یک لامپ یا نوار LED که عملکرد نادرست داشته باشد، در موارد بسیار نادری می تواند به دمای بسیار بالاتر از محدوده دمای عملیاتی معمولی خود برسد. بهترین راه برای کاهش این خطر، استفاده از چراغ‌های نواری LED با کیفیت بالا است که با مواد باکیفیت و نظارت تولید می‌شوند، زیرا این محصولات کمتر دارای نقص‌های ساخت و طراحی هستند که می‌تواند منجر به اختلال در عملکرد گرما شود. ( به محصولات لوپ لایت نگاهی بندازید ) 

یکی دیگر از راه‌های موثر برای کاهش خطرات ایمنی، چراغ‌های نواری LED است که به گونه‌ای طراحی شده‌اند که حتی در هنگام خرابی ایمن باقی بمانند. یکی از اقدامات احتیاطی رایج که متأسفانه همیشه توسط تولیدکنندگان محصولات ارزان‌تر انجام نمی‌شود، اطمینان از این است که مدار مدار دارای درجه اشتعال‌پذیری است. استاندارد UL 94 معمولاً تضمین می کند که مدار مدار حتی اگر یک قطعه یا سیم مشتعل شود آتش نگیرد. ما در لوپ لایت از جنبه های تولید از مواد اولیه مرغوب استفاده میکنیم ، تا وقوع چنین مشکلاتی به حداقل برسد.

یکی دیگر از اقدامات احتیاطی استفاده از منابع تغذیه درجه ۲ و نوارهای LED است، که مقدار کل انرژی را به ۹۶ وات محدود می کند، که می تواند به دلیل محدود کردن مقدار کل گرما و انرژی که وارد یک دستگاه می شود، احتمال آتش سوزی یا آسیب را بیشتر در سسیتم را کاهش دهد.

چراغ های نوار LED که مطابق با استانداردهای ایمنی UL درجه بندی می شوند، معمولاً چنین تضمین هایی را از منظر ایمنی ارائه می دهند.

 

دسته بندی > > > مقالات لوپ لایت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این زمینه را پر کنید
این زمینه را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست