۵ چیزی که شما باید درباره ریسه های LED بدانید.

5 چیزی که شما باید درباره ریسه های LED بدانید.

یکی از بهترین محصولات LED پیشرفت تکنولوژی، ریسه های نوری است. این سیستم روشنایی به دلیل طراحی و عملکرد در کاربردهای مختلف شناخته شده است. علاوه بر این، ریسه ها معمولاً توسط طراحان داخلی و معماران متعدد مورد استفاده قرار می گیرند. آنها نه تنها میزان روشنایی در فضای ارائه شده را بهبود می بخشند، بلکه تنوع رنگ نور و نشاط را نیز افزایش می دهند که ارزش زیبایی شناختی آن را افزایش می دهد.

اکثر ریسه های نواری LED معمولاً در تزئینات DIY در خانه استفاده می‌شوند، زیرا نصب و کار با آنها آسان است. انعطاف پذیری آنها دلیل اصلی در نظر گرفتن کارآمدترین لوازم جانبی روشنایی است. با استفاده از ریسه های LED نواری درجه یک و سایر لوازم، اتاق تقریباً در عرض یک تا دو ساعت آماده روشنایی می شود. این مقاله به شما ایده ای در مورد پنج نکته می دهد که باید درباره ریسه های LED  (نوار LED) بدانید.

فهرست محتوا

۱-ریسه ها در اندازه های مختلف وجود دارند

بسته به نوع محصول و برند انتخابی شما، ریسه های نواری LED معمولاً در ابعاد ۵ متر و ۱۰ متر و در مواردی حتی بیشتر در هر رول عرضه می شوند. آنها را می توان در طول های مختلف بسته به ترجیح شما برش داد زیرا علائم برش روی خود نوار وجود دارد. آنها را می توان به راحتی به اندازه دلخواه شما برش داد و با اتصالات قابل مشاهده در هر طرف مونتاژ کرد.

پس از لحیم کاری به کنترل و منبع تغذیه متصل می شوند که امکان روشن و خاموش کردن و کنترل رنگ و شادابی آن را فراهم می کند. لحیم کاری مسی دسترسی به گوشه ها و لبه های قسمت های مختلف خانه را آسان تر می کند. چه بخواهید کوتاه باشد و چه بلند، این ایده های نوآورانه نور نوار LED هرگز در ایجاد نور غیرمستقیم زیبایی شناختی برای هر فضایی شکست نمی خورد.

بیشتر بخوانید
کرونا در محیط کار لوپ لایت

۲- بسته بندی به همراه چسب

معمولا برای هر بسته از این ریسه های نواری LED، یک چسب سه متری برای نصب آن‌ها در قسمت‌های انتخابی شما ارائه می‌شود. برای حفظ چسبندگی آن، بیشتر آنها انتخاب می کنند که یک نگهدارنده نور نواری را در بین آن بچسبانند. این کار از افتادن آنها فقط در صورت از بین رفتن چسب جلوگیری می کند. بستگی به این دارد که چه مقدار چسب هم بخواهید بزنید.

در قسمت های مهم مانند لبه ها، بهتر است مقدار زیادی چسب قرار دهید. اگر قصد دارید مکانی را که نزدیک آب است یا مناطقی که باعث رطوبت می شود را روشن کنید، ریسه های نواری را با چسب اضافی محکم کنید. اطمینان حاصل کنید که ریسه های نوار LED به طور یکنواخت به سطح متصل هستند.

۳-ویژگی های انعطاف پذیر

بسته به نوع، سازنده و ولتاژ، می توان از ریسه های LED نواری در فضای باز، داخل خانه و گاهی اوقات در هر دو استفاده کرد. از آنجایی که آنها وسیله ای برای نورپردازی غیرمستقیم هستند، معمولاً در سقف و سقف برای منبع روشنایی تکمیلی یافت می شوند.

چه در آشپزخانه، اتاق خواب، حمام، اتاق نشیمن یا هر قسمتی از خانه شما باشد، ریسه های نوار LED می توانند فضا را به طور بی عیب و نقصی روشن کنند. آنها باعث خستگی چشم شما نمی شوند زیرا نور مستقیم را نشان نمی دهد. علاوه بر این، شادابی و رنگ نیز قابل تنظیم است.

برای طراحی نورپردازی در فضای باز، ریسه های نوار LED معمولا در استخرها، پله ها، نرده ها و حتی مبلمان فضای باز استفاده می شود. بسته به فضایی که می‌خواهید در ساعات تاریکی بسازید، یا اگر می‌خواهید لبه‌های منظره بدون حفاری خود را روشن کنید، این سیستم نورپردازی زندگی فضای بیرونی شما را نشان می‌دهد. در این محیط، شما راحت تر می توانید شعرهایی درباره باغ بسازید.

بیشتر بخوانید
کمیت های اساسی در روشنایی

استفاده از ریسه های نواری LED محدود به فضاهای داخل خانه نیست. چندین تولید کننده ریسه LED وجود دارند که ریسه های نوار LED ضد آب تولید می کنند. اینها دارای رتبه IP65 هستند که با مواد رزین سیلیکونی پوشانده شده اند. پوشش LED ها و سایر اجزاء را در برابر رطوبت و گرد و غبار محافظت می کند.

۴-نصب آسان

سیستم روشنایی سنتی همراه با سایر سیم ها و کابل های الکترونیکی از دیوارها عبور می کند. آنها با طرحی برای سازماندهی سیم ها، کابل ها و سوئیچ ها آمده اند. اینجاست که ریسه های نوار ال ای دی متفاوت هستند، مخصوصاً نوارهای LED 5050. این سیستم روشنایی نوآورانه برای عملکرد به چندین سیستم سیم کشی نیاز ندارد. اتصال آن به منبع تغذیه نسبت به نصب روشنایی سنتی کارآمدتر برای نصب است. بنابراین در حال حاضر نوارهای LED نیز به طور گسترده در محل کار مورد نیاز دقت استفاده می شود، مانند بازوی ربات پالت سازی و ربات مراقبت از دستگاه cnc، برای جلوگیری از نقص و ایراد.

بخش وقت گیر نصب ریسه های نوار LED، فرآیند برش است. اما به غیر از آن، روشن کردن آن را می توان بدون صرف بیش از دو ساعت انجام داد. با تجهیزات و مواد مناسب، نصب این سیستم روشنایی راحت است، به خصوص اگر زمان شما مدیریت شود.

۵-کنترل رنگ و شادابی

چیزی که بیشتر کاربران در مورد ریسه های نواری LED RGB دوست دارند، تغییر رنگ و ویژگی شادابی آن است. محیطی که می خواهید در یک فضا بسازید به رنگ و جنب و جوش انتخابی شما بستگی دارد. این همان چیزی است که آن را از نظر زیبایی شناختی دلپذیر می کند. تنها با یک کلیک دورتر، می توانید اتاق نشیمن خود را به یک منطقه مهمانی تبدیل کنید.

بیشتر بخوانید
خرید حضوری ریسه

استفاده از ریسه های نواری LED نه تنها از نظر کاربرد بلکه از نظر ساختمان محیطی نیز انعطاف پذیر است. اکثر صاحبان خانه ها برای همگام شدن با فعالیت های خود مانند خواب، مطالعه، تماشای تلویزیون و بسیاری موارد دیگر، شادابی و رنگ قابل تنظیم را ترجیح می دهند. همچنین می‌توانید برای ایجاد فضایی با گل تزئین کنید، یا می‌توانید به نقل قول باغ گل رز برای انتخاب گل‌های مناسب برای تم‌های مختلف مهمانی مراجعه کنید.

۶-نتیجه

چراغ های نوار LED در سطح جهانی به گونه ای ساخته شده اند که از نظر کاربرد انعطاف پذیر باشند. آنها بیش از تامین نیازهای مختلف نوری شما، به حفظ محیط زیست نیز کمک می کنند. قبل، در حین و بعد از استفاده از آنها آسیبی نمی بینند. علاوه بر این، چراغ‌های نواری LED در مقایسه با سیستم روشنایی سنتی، انرژی کمی دارند. با این چراغ های نواری LED قابل تنظیم، اتاق خود را بدون به خطر انداختن زیبایی و عملکرد روشن کنید!

 

دسته بندی > > > مقالات لوپ لایت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این زمینه را پر کنید
این زمینه را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست