تفاوت میان مقاوم در برابر هوا و گرد و غبار و مقاوم در مقابل آب چیست ؟

تفاوت میان مقاوم در برابر هوا و گرد و غبار و مقاوم در مقابل آب چیست ؟

در این مقاله قسط داریم تا به تفاوت میان مقاوم در برابر هوا و گرد و غبار و مقاوم در مقابل آب در ریسه های ال ای دی به پردازیم؛ و در خصوص درجات آن ، سطوح مقاومت و همچنین دماهای کارکرذ ریسه های ال ای دی توضیحاتی ارائه کنیم. که در ادامه به آن میپردازیم، با ما همراه باشید.

فهرست محتوا

۱٫ سطح مقاوم در برابر هوا و گرد و غبار و آب چیست و چرا مهم است؟

چرا شما کتاب های خود را در حمام نگه داری نمیکنید؟ همین اصل در مورد LED های شما نیز صدق می کند،هر چیزی در جای خود باید استفاده شود. اگر محصول LED شما به طور خاص برچسب “مقاوم در مقایل آب و هوا” دارد، در برابر رطوبت اولیه و پاشیدن آب مانند باران یا سیستم آبپاش درجه بندی شده است. محصولات ضد آب و هوا همچنین در برابر سایش مقاوم هستند. کنون اگر به دنبال چیزی کمی قوی تر هستید، محصولاتی را می خواهید که به طور خاص به عنوان “ضد آب” درج شده باشند. اینها می توانند کاملاً در زیر آب غوطه ور شوند، به این معنی که می توانید یک استخر شنا را از داخل روشن کنید یا به مخزن ماهی خود مقداری نور ال ای دی اضافه کنید!

۲٫ برای پروژه خود به کدام سطح مقاوم در مقابل آب و هوا نیاز دارم؟

سطح ضد آب و هوا بستگی به مکانی دارد که پروژه شما قرار است انجام شود. اگر در حال انجام نورپردازی برجسته در داخل یا یک پروژه داخلی دیگر هستید، ریسه های داخلی به خوبی انجام خواهند داد. ریسه های داخلی، اگرچه در برابر آب مقاوم نیستند، اما همچنان می توانند در برابر گرد و غبار و سایش خود را نگه دارند، بنابراین نیازی به نگرانی بیش از حد در مورد آنها نیست. با این حال، اگر قرار است پروژه ای را در حمام یا نزدیک سینک یا منبع آب دیگری نصب کنید، ریسه های LED ضد آب و هوا یا ضد آب برای ایمنی انتخاب بهتری خواهند بود. ضد آب‌ها همچنین بهترین انتخاب برای پروژه‌های عمومی در فضای باز هستند، مگر اینکه برنامه‌ای برای غوطه‌ور شدن ریسه ها در آب داشته باشید. اگر قصد استفاده از ریسه های  ضدآب را دارید، به یاد داشته باشید که می‌توان آن‌ها را تا یک متر در آب غوطه‌ور کرد و انتظار می‌رود که در تمام طول عمر خود کار کنند.

بیشتر بخوانید
چگونه فضاهای کوچک را با ریسه های LED روشن کنیم؟

۳٫ درجه حفاظت IP چیست؟

درجه حفاظت IP رتبه ای از دوام یک محصول در برابر آب و سایش است. می دانم به چه فکر می کنید، در اولین سوال به این موضوع پرداختم، موضوع اینجاست، رتبه IP رتبه بندی رسمی مقاوم آب و هوا است. ریسه های نور LED داخلی ما به عنوان IP-20 و IP-65 رتبه بندی شده اند، به این معنی که از وسایل معمولی خانگی مانند ابزار، سیم های سنگین، دستان شما و سایر موارد مشابه در امان هستند. همانطور که گفته شد، مراقب ریسه های خود باشید، فقط به این دلیل که از این چیزها محافظت می شود به این معنی نیست که نمی توانند آسیب ببینند. ریسه های مقاوم در برابر آب و هوا دارای رتبه IP-65 هستند و می توانند در برابر مقادیر کم آب و آب مقاومت کنند.

۴٫ چه دماهایی برای کار با ریسه های LED ایمن هستند؟

دمای مورد استفاده برای ریسه ها

ریسه‌ های نور LED در واقع در دماهای مشابه بدن انسان ایمن هستند. پاسخ دقیق تر این است که ریسه های نور LED ما می توانند با خیال راحت بین ۲۵- تا ۶۰+ درجه سانتیگراد (۱۳- تا ۱۴۰+ درجه فارنهایت) کار کنند. که عملا تمام شرایط را دمایی معمول در نقاط مختلف ایران را پوشش می دهد. مگر اینکه بخواهید  از آن در کوره های ذوب استفاده کنید! که معقولانه نیست 🙂

۵٫ آیا چسب استفاده شده در ریسه ها برای کاربردهای خارج از منزل مقاوم است؟

اگر در حال راه اندازی یک پروژه بلند مدت هستید، مهم است که مطمئن شوید که سیستم نصب خود را از چسب استاندارد ارتقا داده اید. بسته به پروژه شما، گزینه های مختلف نصب مناسب یا نیاز بهتری دارند. اگر قصد دارید روی چوب نصب کنید، چسب Gorilla Glue و چنین چسب هایی  یک گزینه عالی است، اما گاهی اوقات یک ریسه با چسب ارتقا یافته تنها چیزی است که نیاز دارید. اگر حتی نمی خواهید به گزینه های چسبنده فکر کنید، گیره های نصب می توانند دقیقا همان چیزی باشند که به دنبال آن هستید. اگر چه، اگر محل نصب اجازه دهد، زیپ‌پیچ‌ها بهترین گزینه ممکن، بدون استثنا، مطلق خواهند بود. اگر زیپ‌بندی‌ها انتخاب شما باشد، به یاد داشته باشید، آنها باید بتوانند هم اطراف نوار و هم محل نصب را بپیچند، بنابراین با مکان‌های نصب بزرگ‌تر، مانند قفسه‌بندی یا دیوار، زیپ‌بندی‌ها گزینه‌ای مناسبی نیستند.

بیشتر بخوانید
آیا ریسه ال ای دی باعث اتش سوزی می شود ؟

۶٫ آیا رطوبت به مرور زمان به ریسه ها آسیب می رساند؟

برای ریسه های داخلی ما، رطوبت قطعا یک نگرانی است، و شما باید اقدامات لازم را انجام دهید تا مطمئن شوید که ریسه های شما به خوبی از آب محافظت می شوند، زیرا می تواند طول عمر ریسه های شما را به شدت کاهش دهد. از سوی دیگر، ریسه های ضد آب و هوای ما به طور خاص برای مقاومت در برابر آب (در مقادیر مختلف) برای کل طول عمر تخمینی نوار ساخته شده اند. از آنجایی که ما به شما، مشتری خود اختصاص داده ایم، همه ریسه های ما با دو سال گارانتی ارائه می شوند، بنابراین در صورت عدم آسیب دیدن، ریسه های شما را تعویض می کنیم و مطمئن می شویم که پروژه شما آسیب نخواهد دید.

دسته بندی > > > مقالات لوپ لایت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این زمینه را پر کنید
این زمینه را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست