آموزش زبان ال ای دی

آموزش زبان ال ای دی

زمانی که برای اولین بار شروع به استفاده از LED کردم، بلافاصله از اینکه چقدر توصیفات و نام‌های محصولات مختلف گیج کننده بود، ناراحت شدم. در حالی که محصولات هنوز نام‌های مشابهی دارند، من با زبان و اصطلاحات مربوط به LEDها بهتر شده‌ام. اگر شبیه من هستید، پس تا انتهای این مقاله همراه ما باشید تا با زبان ال ای دی آشنا شوید.

فهرست محتوا

اصطلاحات عمومی LED

ال ای دی چیست ؟ یک دیود

LED چیست:

اول و مهمتر از همه، LED یک دیود ساطع کننده نور است. به جای گرم کردن یک سیم پیچ فلزی برای تولید نور، ال ای دی ذرات را شارژ می کند و باعث درخشش آنها می شود. این فرآیند بسیار کارآمدتر و ایمن تر است.

AC و DC Power:
AC و DC Power:

AC و DC Power:

AC مخفف Alternating Current، در حالی که DC مخفف Direct current است. AC همان چیزی است که خانه شما به احتمال زیاد به آن متصل است، زیرا بیشتر کشور هنوز از برق AC استفاده می کند. AC شامل بارهای الکتریکی است که برای کسری از ثانیه به یک سمت می روند، سپس می چرخند و به سمت دیگر می روند، در حالی که DC باعث می شود بار در تمام مدت به یک جهت حرکت کند. ال ای دی ها به برق DC نیاز دارند زیرا با برق کم کار می کنند و جریان DC ولتاژ پایین نیز بسیار ایمن تر از AC است!

سفید سرد، سفید گرم و RGB
سفید سرد، سفید گرم و RGB

سفید سرد، سفید گرم و RGB:

اگر در حال مرور چراغ‌ها بوده‌اید، قطعاً عبارات “سفید سرد” و “سفید گرم” را دیده‌اید. با این حال چه تفاوتی دارد، سفید سفید است درست است؟ نه به طور کامل، سفید گرم همان نوری است که شما از لامپ های رشته ای و فلورسنت به آن عادت کرده اید، یک نوع نور بسیار “داخلی”، که در آن رنگ سفید سرد به نور خورشید نزدیک تر است و معمولاً روشن تر است و از نظر رنگ به “سفید” واقعی نزدیک تر است. RGB مخفف قرمز سبز و آبی است و چراغ هایی را مشخص می کند که از دیودهای LED RGB برای ایجاد هر رنگی در طیف استفاده می کنند.

بیشتر بخوانید
چرا نورپردازی ممکن است بد به نظر رسد؟ 5 دلیل بالقوه
گواهینامه UL، RoHS و CE:
گواهینامه UL، RoHS و CE:

گواهینامه UL، RoHS و CE:

هر یک از این گواهینامه های ایمنی و فناوری مختلف هستند. UL مخفف عبارت Underwriter’s Laboratory است و بسیاری از متخصصان نیاز دارند که هر محصولی که استفاده می‌کنند دارای گواهینامه UL باشد تا مطمئن شوند محصولی که استفاده می‌کنند از بالاترین کیفیت برخوردار است. CE از سوی دیگر بسیار شبیه به UL است، تنها با تمرکز بر بازارهای اروپایی. بنابراین اگر UL یا CE را مشاهده کردید، می دانید که محصول به خوبی ساخته شده و ایمن است. RoHS مخفف عبارت Restriction of Hazardous Substances است، بنابراین اگر چیزی دارای گواهینامه RoHS باشد، به این معنی است که با خیال راحت ساخته شده است و حاوی مواد خطرناک یا خطرناک نیست.

اصطلاحات ریسه ها :

SMD 2835 & 5050:
SMD 2835 & 5050:

SMD 2835 & 5050:

SMD مخفف Surface Mount Device است و اعداد در واقع فقط ابعاد LED هستند، ۳٫۵mmx2.8mm و ۵mmx5mm. بنابراین اگر نور روشن‌تری می‌خواهید، ۵۰۵۰ بهترین راه است. با این حال، به دلیل اندازه کوچکتر، تعداد بیشتری از ۲۸۳۵ می توانند بر روی یک نوار قرار بگیرند، که اجازه می دهد نوری نرم تر و ثابت تر از ۵۰۵۰s داشته باشد.

حفاظت IP:

رتبه‌بندی IP «رده‌بندی حفاظت از نفوذ» یا رتبه‌بندی مقاومت در خصوص آب و هوای یک ریسه است. رتبه بندی IP از مقاومت در برابر گرد و غبار گرفته تا مقاوم در برابر آب و هوا و محصولات ضدآب تا کامل!

سیگنال های RF، IR و PIR:

سیگنال RF یک فرکانس از راه دور است که توسط کنترل از راه دور نواری ما استفاده می شود. اینها سیگنال های قوی هستند که می توانند از دیوارها عبور کنند (اما نه فلزی). IR مخفف Infrared و PIR Passive infrared یا حسگر حرکتی است. فناوری‌های مادون قرمز سیگنال‌های کوتاه‌تری دارند و می‌توانند توسط دست‌ها یا اشیاء دیگر مسدود شوند. به همین دلیل، برای کنترل بهینه، یک جزء مادون قرمز باید قابل مشاهده باشد یا به راحتی بتوان به آن اشاره کرد.

بیشتر بخوانید
یکسو کننده

کاهش نور PWM و CCR:

کاهش نور PWM نحوه کنترل بیشتر اجزای ما روشنایی محصولات LED ما است. کنترلرهای RGB، دیمرها و تقویت کننده ها همگی از سیگنال های PWM استفاده می کنند. کم نور CCR روشی است که توسط درایورهای LED قابل تنظیم جایگزین ما استفاده می شود که به شما امکان می دهد از محصولات LED با دیمرهای دیواری معمولی AC استفاده کنید. با این حال، استفاده از درایورهای قابل تنظیم CCR به این معنی است که نمی توانید از هیچ جزء PWM با درایور استفاده کنید.

نوارهای HD و RD:

نوارهای با چگالی بالا (HD)، از دو برابر تعداد دیودها به عنوان نوارهای چگالی معمولی استفاده کنید، بنابراین اگر نور بیشتری می خواهید، HD ها راه حلی هستند، اما بدانید که HD ها دو برابر انرژی مصرف می کنند و هزینه بیشتری دارند. همتایان RD آنها! همچنین مهم است که توجه داشته باشید که در برخی موارد نوارهای HD ما ممکن است به اتصال دهنده های جایگزین یا ملاحظات خاصی برای نور طولانی نیاز داشته باشند.

دسته بندی > > > مقالات لوپ لایت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این زمینه را پر کنید
این زمینه را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست