هر اتاقی را در خانه خود باید چگونه نورپردازی و نورانی کنیم (قسمت ۱، اصول)

هر اتاقی را در خانه خود باید چگونه نورپردازی و نورانی کنیم (قسمت 1، اصول)

نورپردازی درست معمولا در ابتدا مورد توجه قرار نمی گیرد. بنابراین، طرحی و نورپردازی اغلب نادیده گرفته می شود یا عجله می شود، اما در واقع تأثیر زیادی بر ظاهر و احساس هر فضایی دارد. چند بار تا به حال وارد اتاقی شده اید و به چیزی شبیه این فکر کرده اید که “این اتاق احساس راحتی می کند” یا “این اتاق مانند یک مطب دندانپزشکی است”؟ بدون اینکه متوجه شوید، احتمالا تحت تأثیر قرار گرفته اید.

یک توضیح ساده برای این وجود دارد. بینایی حس غالب ما است، تا حد زیادی. برخی می گویند که تقریباً ۵۰ درصد از منابع مغز ما را اشغال می کند. و بینایی تفسیر مغز ما از نور مرئی است. بنابراین، نحوه روشنایی خانه یا محل کارتان بر احساس شما و دیگران در هنگام حضور در آن تأثیر می گذارد.اکثر اوقات با یک روشنایی نمی توان نورپردازی مناسبی را ایجاد کرد .بنابراین برای ایجاد یک فضای راحت و قابل زندگی، باید لایه های روشنایی ایجاد کنید. حال یک سوال مهم، هنگام نورپردازی هر اتاق از کجا باید شروع کرد؟

فهرست محتوا

لایه اول: توجه به خورشید

قبل از لامپ؛ قبل از شمع؛ قبل از آتش کمپ؛ خورشید تنها منبع نور ما بود. خورشید بخش مهمی از سیم‌کشی مغز ما است، بدون آن ما واقعاً افسرده می‌شویم. قبل از اینکه یک لامپ را لمس کنید، به این فکر کنید که نور خورشید چگونه وارد اتاق شما می شود. برای ورود نور خورشید به اتاق، ممکن است لازم باشد مبلمان را از پنجره دور کنید. آن پرده های سنگین را در طول روز بکشید. هر کاری می توانید انجام دهید تا هیچ نور ارزشمندی را مسدود نکنید.

بیشتر بخوانید
خیرگی نور چیست

اگر فقط یک یا دو پنجره کوچک دارید، می خواهید نور ورودی را برجسته کنید. می توانید این کار را با سطوح بازتابنده انجام دهید. یک آینه روی دیوار مجاور اضافه کنید. و یک فرش را حرکت دهید تا نور به کف بازتاب بیشتری برخورد کند.

و البته رنگ دیواری را انتخاب کنید که اتاق را روشن کند. رنگ های سفید روشن، آبی و سبز برای تابش نور خورشید عالی هستند تا اتاق را بزرگتر نشان دهد. رنگ‌های قرمز، خاکستری، نارنجی و تیره‌تر نور خورشید را جذب می‌کنند و اتاق را کوچک‌تر می‌کنند. به هر حال خانه خود را روشن کنید، فقط به یاد داشته باشید که خورشید منبع نور عالی است. و خوشبختانه استفاده از آن هم ، رایگان است!

 

دسته بندی > > > مقالات لوپ لایت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این زمینه را پر کنید
این زمینه را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست