هر اتاقی را در خانه خود باید چگونه نورپردازی و نورانی کنیم (قسمت ۲، نور محیط)

هر اتاقی را در خانه خود باید چگونه نورپردازی و نورانی کنیم (قسمت 2، نور محیط)

در مقاله ی قبل تحت عنوان هر اتاقی را در خانه خود باید چگونه نورپردازی و نورانی کنیم (قسمت ۱، اصول) کمی از اصول توضیح دادیم در این مقاله تصمیم داریم  درخصوص نور محیط صحبت کنیم.

لایه دوم: نور محیط

حال که با توجه به مقاله ی قبل به استفاده از نور خورشید توجه کرده اید،  زمان آن رسیده است که به لایه بعدی نور یعنی نور محیطی بروید. این نورپردازی مصنوعی همه منظوره است که هر اتاقی را با پوششی از نور می پوشاند. در اتاق خواب، ممکن است یک لامپ منفرد در مرکز سقف باشد. در اتاق نشیمن، ممکن است یک ردیف چراغ و لامپ باشد  باشد.

مشکل این نوع وسایل این است که اغلب می توانند گوشه های اتاق شما را  تاریک کنند و سایه بیندازد. ارتقاء نور محیط شما ممکن است لامپ های قدرتمند و در عین حال پراکنده را اضافه کند. این ممکن است با وسایل کافی در اتاق کار کند. البته گاهی این هم کافی نیست به همین خاطر می توان از ریسه های ال ای دی برای پخش منظم نور استفاده کرد که بسیار مفید و کاربردی است. با استفاده از این ریسه های ال ای دی می توان تمامی زوایای پنهان خانه و اتاف ها را روشن کرد.

باید دقت کرد که استفاده از این وسایل نباید به حدی باشد که آلودگی نور برای چشمان ایجاد کند و باعث فشار به چشمان شود. به طور کلی نکته ی اساسی در این مفاله این است که باید با استفاده از وسایل روشنایی همچون لامپ ها، چراغ ها، ریسه ها ، به نحوی روشنایی اتاق ها انجام شود که هیچ نقطه ی تاریک و سایه ای وجود نداشته باشد، این میتواند به کاربردی تر شدن اتاق کمک کند، به علاوه رضایت بیشتری در کاربران و افراد بوجود می آورد، شما می توانید از ریسه های RGB برای اینکه رنگ های مختلفی در اتاق خود ایجاد کنید، استفاده کنید که این محصولات اعلب با استفاده از کتترل ها می توان تنظیم شوند، تا رنگ دلخواه شما را ایجاد کنند.

بیشتر بخوانید
نحوه کنترل ریسه های ال ای دی RGB
دسته بندی > > > مقالات لوپ لایت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این زمینه را پر کنید
این زمینه را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست