نحوه نصب نوارهای نور LED روی قایق

نحوه نصب نوارهای نور LED روی قایق

در این مقاله در نظر داریم به نصب نوارهای نور LED روی قایق بپردازیم و به برخی از اساسی ترین سوال ها در این خصوص پاسخ خواهیم داد.

فهرست محتوا

۱٫ بهترین راه برای روشن کردن ریسه های LED در قایق چیست؟

بهترین راه این است که ریسه های خود را مستقیماً به باتری ۱۲ ولتی قایق خود وصل کنید و لذت ببرید! در اکثر قایق ها این کار به سادگی یافتن جعبه فیوز یا پانل شکن قایق است. با این حال دقت کنید،، شما باید، کاملاً باید، مطمئن شوید که منبع تغذیه ۱۲ ولت است. در بسیاری از قایق ها رگولاتورهایی تعبیه شده است که از جهش برق تا ۱۳ یا ۱۴ ولت جلوگیری می کند، اما اگر قایق شما این ویژگی ایمنی را ندارد، نگران نباشید، می توانید LED های خود را با یک تنظیم کننده ولتاژ DC محافظت کنید.

۲٫ تنظیم کننده ولتاژ DC چیست؟

به بیان ساده، یک تنظیم کننده ولتاژ DC مطمئن می شود که برق DC از ۱۲ ولت تجاوز نمی کند، می توانم شما را با این توضیحات کمی خسته کنم، اما هیچ کدام از ما برای این کار اینجا نیستیم. در برخی از وسایل نقلیه بزرگ، از جمله قایق‌ها، این احتمال وجود دارد که باتری ۱۲ ولتی بتواند خروجی بیشتری از ۱۲ ولت داشته باشد، گاهی اوقات تا ۱۳ یا حتی ۱۴ ولت بسته به میزان شارژ باتری یا تحت فشار زیاد است. بنابراین اگر هیچ تنظیم کننده ای در قایق شما وجود نداشته باشد، اثرات زیر ممکن است در ریسه های LED شما وجود داشته باشد: کم نور شدن، از دست دادن نور، محو شدن، طاسی الگوی نور، و حتی سوختگی. اگر ریسه  ها یا لامپ های شما که می دانید هر یک از این اثرات را تجربه کرده اند، باید یک تنظیم کننده ولتاژ DC خریداری کرده باشید.

بیشتر بخوانید
نمودارهای سیم‌کشی: روش‌های رایج تعویض و کم‌نور کردن ریسه های نور LED

۳٫ چه نوع سطح ضد آب و هوا/آب را باید برای LED های قایق خود انتخاب کنم؟

بسته به محل قرارگیری ریسه های LED در قایق شما، این پاسخ می‌تواند تغییر کند، اما حداقل ما ریسه های LED ضد آب و هوا را پیشنهاد می‌کنیم که دارای درجه IP65 هستند. همچون محصولات :

  1. ریسه SMD LED با تراشه ۲۸۳۵ تراکم ۱۸۰ – با تکنولوژی بدون سیم
  2. ریسه ۲۸۳۵  تراکم ۶۰ – ۲۲۰ ولت
  3. ریسه SMD LED با تراشه ۲۸۳۵ تراکم ۱۲۰ – با تکنولوژی بدون سیم
  4. ریسه SMD LED با تراشه ۲۸۳۵ تراکم ۶۰ Low Voltage – با تکنولوژی بدون سیم
  5. ریسه SMD LED با تراشه ۵۰۵۰ تراکم ۶۰ RGB – با تکنولوژی بدون سیم

اگر ریسه های ال ای دی شما در نزدیکی لبه بیرونی قایق یا حتی روی بدنه آن قرار دارند. اگر می‌خواهید ایمن باشید، IP67 به هیچ وجه صدمه نمی‌بیند زیرا قایق‌ها معمولاً با آب همراه هستند و اطراف آن را احاطه کرده‌اند. فرض کنید فقط به دنبال روشنایی کابین هستید، در این صورت IP65 به خوبی کار خواهد کرد.

۴٫ اگر نوار خود را برش دهم و دوباره وصل کنم، چگونه می توانم آن را در برابر آب و هوا مقاوم کنم؟

هنگامی که نوارهای خود را برش دادید و/یا مجدداً وصل کردید، می توانید هر جزء باز را با مقداری درزگیر سیلیکونی با درجه بالا بپوشانید. ما از همان نوع ژل سیلیکون برای پوشاندن ریسه های نوار LED IP65 خود استفاده می کنیم، بنابراین می دانید که خوب است! در صورت استفاده صحیح از مهر و موم محکم و آب‌بند خواهد بود، و اگر از کانکتور استفاده می‌کنید، می‌توانید به راحتی کانکتور را در سیلیکون نیز بپوشانید (اگرچه این کار آن را محکم می‌بندد، اما در صورت وجود اتصال، می‌تواند اتصال را محکم‌تر کند.

بیشتر بخوانید
چطور ولتاژ مورد نیاز ریسه های ال ای دی را انتخاب کنیم ؟

۵٫ بهترین راه برای نصب نوارهای نور LED روی قایق چیست؟

اگر نوار LED را در کابین نصب می‌کنید یا به دور از نواحی پرآب روی قایق خود نصب می‌کنید، چسبی که به‌صورت استاندارد روی نوارها قرار می‌گیرد، تا زمانی که مطمئن شوید روی یک مکان صاف، خشک و تمیز نصب می‌کنید، خوب کار می‌کند. سطح به دنبال چیزی سخت تر هستید؟ ما یک نوار فوم بسیار قوی را در وب سایت خود ارائه می دهیم. این همان نوار مورد استفاده در IP65 ما است! اکنون برای IP67 کاملاً ضد آب، هیچ چسبی وجود ندارد زیرا نوار در یک آستین سیلیکونی ضد آب قرار دارد. هر چند نگران نباشید! این ریسه ها دارای گیره‌های نصب هستند که می‌توان آن‌ها را در هر جایی که نیاز داشتید، پیچ کرد. حالا ما نمی‌خواهیم کنار قایق زیبای خود را سوراخ کنید، بنابراین می‌توانید از درزگیر سیلیکونی که قبلاً ذکر کردم به عنوان گزینه نصب این نوارها استفاده کنید! و مثل همیشه، اگر بتوان آنها را به کار انداخت، شکست دادن زیپ‌ها سخت است!

دسته بندی > > > مقالات لوپ لایت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این زمینه را پر کنید
این زمینه را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست