انتخاب ریسه ال ای دی مناسب برای مطالعه

انتخاب ریسه ال ای دی مناسب برای مطالعه

فهرست محتوا

آیا ریسه LED برای مطالعه خوب است؟

نور مصنوعی یکی از جنبه های اساسی جامعه مدرن است و ال ای دی ها به سرعت در حال تبدیل شدن به محبوبیت جهانی هستند. آنها نه تنها عمر طولانی تری نسبت به لامپ های سنتی دارند، بلکه از نظر مصرف انرژی نیز بهینه تر هستند.

LED ها یک منبع نور جهت دار هستند، به این معنی که نور را در جهت مشخصی ساطع می کنند. در نتیجه، LED ها چراغ های مطالعه عالی می سازند. با این حال، مهم است که به دمای رنگ و روشنایی LED های خود توجه کنید، زیرا انتخاب چراغ مطالعه اشتباه می تواند باعث خستگی چشم شود و بر چرخه خواب شما تأثیر بگذارد.

نحوه انتخاب چراغ مطالعه مناسب

دمای رنگ یک لامپ با درجه کلوین مشخص می شود  درجه بندی پایین کلوین نشان می دهد که ظاهر نور گرم خواهد بود و لامپ طول موج های قرمز از خود ساطع می کند. درجه کلوین بالا، در حالی که، نشان می دهد که ظاهر نور خنک خواهد بود و لامپ طول موج های آبی می دهد.

با این حال، رنگی که با چشم غیرمسلح دیده می شود لزوماً نشان دهنده رتبه کلوین نیست. وقتی صحبت از ال ای دی های سفید می شود، نور سفیدتر است. غلظت طول موج های آبی بیشتر است. این به این دلیل است که LED ها با استفاده از مخلوطی از نور آبی و فسفر زرد نور سفید ایجاد می کنند.

این مهم است زیرا ثابت شده است که طول موج های آبی تولید ملاتونین، هورمونی که چرخه خواب را تنظیم می کند، سرکوب می کند. در نهایت این بدان معنی است که مطالعه با نور سفید هنگام خواب می تواند هوشیاری را افزایش دهد و خواب را تا ۳ ساعت به تاخیر بیندازد.

بیشتر بخوانید
درجه حفاظت یا استاندارد IP چیست

نتیجه این افزایش هوشیاری، با این وجود، این است که اگر در حال مطالعه برای کار یا مطالعه هستید، LED های سفید عالی هستند. طول موج های آبی به حافظه، عملکرد شناختی و بهبود خلق و خو کمک می کنند. از این رو ال ای دی های سفید رنگ برای دفاتر اداری، مطالعات و مناطقی که وظیفه گرا هستند خانه شما ایده آل هستند.

برعکس، LED های زرد اثر معکوس دارند. طبیعت محیطی نورهای زرد باعث می شود که ذهن احساس گرما و آرامش کند. این تأثیر آرامش بخش دارد و در دوره های طولانی باعث کاهش تمرکز و خستگی می شود.به‌عنوان راه‌حلی که فشار کمتری دارد، چراغ‌های زرد ترجیح داده می‌شوند که برای آرامش مطالعه می‌کنید. نصب ال ای دی های گرم و زرد در اتاق خواب و اتاق نشیمن می تواند به شما کمک کند تا در عصرها آرامش داشته باشید.

انتخاب ریسه ال ای دی مناسب برای مطالعه

رابطه ریسه ال ای دی و بینایی

ین تحقیق نشان داد که “قرار گرفتن در معرض نور شدید و قدرتمند LED،می تواند منجر به از دست دادن غیرقابل برگشت سلول های شبکیه و کاهش وضوح بینایی شود.”این به این دلیل است که طول موج‌های آبی کوتاه و انرژی بالا هستند که به آن‌ها اجازه می‌دهد به چشم تا شبکیه نفوذ کنند. بنابراین، قرار گرفتن طولانی مدت یا مداوم در معرض LED های آبی رنگ می تواند منجر به دژنراسیون ماکولا (AMD)، خستگی چشم و آب مروارید شود.

این خطرات زمانی که صحبت از کودکان و نوجوانان به میان می‌آید بیشتر می‌شود، زیرا لنزهای کریستالی آن‌ها به طور کامل شکل نگرفته و آنها را به ویژه آسیب‌پذیر می‌کند.

بیشتر بخوانید
بررسی و معرفی انواع ال ای دی های نوری smd و مقایسه آنها

علاوه بر این، طول موج‌های آبی نیز در ریتم شبانه‌روزی اختلال ایجاد می‌کنند، زیرا تولید ملاتونین را سرکوب می‌کنند. قطع کردن ریتم شبانه روزی می تواند باعث تشدید اختلالات متابولیک مانند دیابت و همچنین بیماری های قلبی عروقی و برخی از انواع سرطان شود.

آیا چراغ های ال ای دی می توانند باعث سردرد شوند؟

لامپ‌های ال‌ای‌دی مانند CFLها به طور مداوم با سرعت بسیار بالایی سوسو می‌زنند. این به این دلیل است که LED ها فقط می توانند به طور کامل روشن یا کاملاً خاموش شوند، بنابراین آنها برای عملکرد در تنظیمات کم نور مشکل دارند. حتی اگر سوسو زدن ممکن است همیشه قابل مشاهده نباشد، چشمان ما متوجه سوسو زدن ها می شوند و سعی می کنند مردمک هایمان را طوری تنظیم کنند که همگام شوند.

این سوسو زدن گاهی اوقات الکتریسیته کثیف نامیده می شود و به ویژه در لامپ های LED ارزان قیمت رایج است. با اتصالات ارزان قیمت، برای کمک به تثبیت و کاهش سوسو زدن، که منجر به سردرد و عوارض بینایی بیشتر می شود، دقت لازم صورت نمی گیرد.

انتخاب ریسه ال ای دی مناسب برای مطالعه

چگونه یک نور مناسب برای مطالعه انتخاب کنیم؟

دمای نور: اگر برای اهداف لذت‌بخشی یا آرامش مطالعه می‌کنید، نور زرد را انتخاب کنید. اگر برای اهداف مطالعه یا کار مطالعه می کنید، نور سفید را انتخاب کنید.

شدت نور: لامپ بیش از حد کدر باعث خستگی چشم می شود، زیرا برای تمرکز روی کلماتی که می خوانید مشکل دارید. برعکس، لامپی که خیلی روشن است خیلی خشن خواهد بود که می تواند تمرکز را مختل کند. برای مطالعه، من لامپ هایی را توصیه می کنم که حدود ۴۵۰ لومن هستند. این معادل ۵۰ وات است.

بیشتر بخوانید
آیا می توان زیر نور ال ای دی خوابید؟

موقعیت نور: چشمان ما زمانی که در معرض لایه‌های نور قرار می‌گیرند راحت‌تر هستند تا یک منبع خشن. علاوه بر نورپردازی عمومی، هنگام مطالعه باید از نور متمرکزتری استفاده کنید. این لامپ باید نزدیک باشد، شاید روی میز کنار تخت، و باید قابل تنظیم باشد.

توزیع نور: اکثر LED ها جهت دار هستند، به این معنی که نور را در یک جهت خاص ساطع می کنند. این اجازه می دهد تا بدون ایجاد مزاحمت برای دیگران، نور به دقت روی کتاب شما پخش شود.

حساسیت به نور: اگر از حساسیت به نور رنج می برید، باید از ال ای دی های ارگانیک استفاده کنید. ریسه های ال ای دی ارگانیک با استفاده از ۶ لایه نور تولید می کنند و با این نوع نور نسبت به ال ای دی های معمولی از سردرد و میگرن می کاهند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این زمینه را پر کنید
این زمینه را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست