آیا ریسه ال ای دی باعث اتش سوزی می شود ؟

ایا ریسه ال ای دی باعث اتش سوزی می شود؟

احتمال شروع آتش سوزی در اثر لامپ های ریسه LED به دلیل ولتاژ پایین آنها کم است. این را نمی توان در مورد بی کیفیت ها گفت. ریسه LED درجه پایین در نزدیکی مواد بسیار قابل اشتعال بسیار خطرناک هستند زیرا می توانند بسیار داغ شوند.

چراغ‌های نواری LED از تخته‌های مدار نازک و انعطاف‌پذیر ساخته شده‌اند که LED‌ها در آرایه‌هایی در طول آنها قرار گرفته‌اند. طول می تواند از ۱M تا ۵M قرقره متفاوت باشد.

رایج ترین مشکلات چراغ های نواری گرم شدن بیش از حد و خرابی سیم برق است. شما باید درک کنید که وقتی نورهای زیادی به هم متصل می شوند، مطمئناً گرمای بیشتری درگیر می شود.

همین مراقبت در مورد چراغ های نوار LED نیز صدق می کند. در حالی که آنها معمولاً ولتاژ پایینی هستند (۱۲۰ ولت برای ولتاژ خط)، نقاط داغ ممکن است در طول زمان روی نوار ایجاد شوند، اگر به درستی استفاده و نصب نشوند.چراغ های نواری LED به یک آداپتور برق نیاز دارند که معمولاً در بسته ارائه می شود. برای جلوگیری از مشکلات، باید مطمئن شوید که منبع تغذیه بیش از حد بارگذاری نشده است.

چراغ های نوار ولتاژ خط ممکن است تا ۵۰ متر گسترش یابد. اگر چندتایی را وصل کنید، ممکن است منبع تغذیه بیش از حد بارگیری شود.همچنین باید از نصب ریسه LED خود در نزدیکی مواد قابل اشتعال خودداری کنید.در حالی که انتشار گرمای چراغ ها نسبتاً کم است، یک جرقه ساده به دلیل سیم کشی نامناسب ممکن است مواد را مشتعل کرده و باعث آتش سوزی شود.

بیشتر بخوانید
برای اجرای پروژه ام به چند لومن نیاز دارم؟

آیا ریسه های LED نواری برای شروع آتش به اندازه کافی داغ می شوند؟

چراغ نوار LED با مقاومت های محدود داخلی طراحی شده است. تا زمانی که ولتاژ در یک محدوده خاص باقی بماند، نباید دلیلی برای نگرانی در مورد شروع آتش سوزی وجود داشته باشد.

علاوه بر این، چراغ های LED در مقایسه با لامپ های رشته ای ولتاژ پایینی دارند و ال ای دی ها برق بسیار کمتری مصرف می کنند.

یک لامپ رشته ای تنها پس از سه دقیقه کارکرد می تواند به ۲۱۶ درجه سانتیگراد برسد. در مقابل، یک لامپ LED تنها پس از مدت مشابه تا ۳۲ درجه سانتیگراد گرم می شود.ناگفته نماند که چراغ های ال ای دی نیز مانند سایر چراغ ها نیاز به نصب مناسب دارند.از آنجایی که آنها پیچیده تر از لامپ های رشته ای هستند، برای ایمن بودن باید به شدت از مشخصات سازنده پیروی کنید.چراغ های LED برای تنظیم برق نیاز به درایور دارند. این برای عملکرد مدارهای LED و جلوگیری از خرابی سیستم بسیار مهم است.اگر مشکل گرمایش در چراغ های نوار LED شما وجود دارد، ممکن است به دلیل درایور یا خازن باشد.

خوشبختانه، اکثر چراغ های LED استاندارد از قبل دارای درایور در لامپ هستند، بنابراین نیازی به نصب درایور خارجی ندارید.نگرانی دیگر گردش هوا است. چراغ‌های نواری وقتی در فضاهای تنگ نصب می‌شوند داغ‌تر می‌شوند.هرچه تعداد ال ای دی ها روی نوار بیشتر باشد، گرمای بیشتری تولید می شود.

نکات مورد توجه  نصب ریسه ال ای دی برای کاهش خطر اتش سوزی

  • باید فضای کافی برای جریان هوا و از بین بردن گرمای اضافی وجود داشته باشد.از نصب چراغ های نواری LED در پشت پرده ها یا زیر فرش یا موکت خودداری کنید.ایا ریسه ال ای دی باعث اتش سوزی می شود؟
  • قرار دادن آنها در نزدیکی وسایل قابل اشتعال مانند الکل، قوطی های آئروسل، مقوا و کاغذ نیز خطرناک است.
  • بخاری های نزدیک ریسه LED شما یک خطر ایمنی هستند، بنابراین باید مراقب قرارگیری آن باشید.
  • آب در نزدیکی چراغ های نواری توصیه نمی شود، بنابراین باید از قرار دادن آنها در حمام یا سایر منابع آب خودداری کنید.
  • هنگام نصب ریسه LED، مطمئن شوید که کابل های متصل به پریز برق در معرض دید یا آسیب قرار نگرفته باشند.کابل ها برای محافظت از شما در برابر جریان های عبوری از آنها عایق بندی شده اند. اگر شکسته شوند، می توانند باعث افزایش برق شوند که منجر به گرم شدن بیش از حد چراغ های نواری می شود.
بیشتر بخوانید
مزایای استفاده از ریسه های نئون فلکس چیست ؟

در نهایت، همیشه باید بررسی کنید که آیا منبع تغذیه بیش از حد بارگذاری نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این زمینه را پر کنید
این زمینه را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست