اتاق گیمینگ شما نه فقط یک اتاق، بلکه جهان مخصوص شماست! اتاقی که هر لحظه در آن، طعم شیرین برد و مزه‌ی تلخ باخت را می‌چشید و شما تنها کسی هستید که می‌توانید سرنوشت این بازی را رقم بزنید.

اکنون تصور کنید وقتی وارد این اتاق مرموز می‌شوید، نورپردازی رنگی و هوشمند که از هر گوشه می‌درخشد، همزمان با اکشن‌ها و اتفاقات بازی تغییر کرده و شما را بیشتر در داستان گیم غوطه‌ ور می‌سازد. دیوارها نیز با تصویر شخصیت‌های محبوب شما و صحنه‌های جذاب بازی‌ پوشیده شده است. چنین اتاقی قطعا به شما برای یک تقابل نفس‌گیر، انگیزه و هیجان می‌دهد. پس تا انتهای این مقاله همراه ما باشید تا ببینیم چگونه اتاق گیمینگ را نورپردازی کنیم.

اصول صحیح نورپردازی اتاق گیمینگ

همانطور که اشاره کردیم، نورپردازی اتاق گیمینگ یکی از المان‌های اصلی برای ساخت اتاق گیمینگ خفن و هیجان‌انگیز است. در این مقاله قصد داریم قبل از اموزش نورپردازی اتاق گیمینگ، ابتدا اصول نورپردازی صحیح این مکان را بررسی کنیم.

توجه به ابعاد اتاق

تزیین اتاق گیمینگ با ریسه

به عنوان اولین قدم، باید مساحت اتاق خود را بررسی کنید و با توجه به آن شدت نور مناسب را به کار ببرید. اگر فضای کوچکی دارید، استفاده از روشنایی زیاد می‌تواند حس شلوغی و ناراحتی را ایجاد کند. ولی در اتاق‌های بزرگ‌تر می‌توانید از نورهای بیشتری استفاده کرده تا فضا به طور یکنواخت روشن شود. در واقع استفاده از نور زیاد و از طرفی روشنایی کم، می‌تواند چشمان شما را به شدت خسته کند و در بلند مدت، آسیب و مشکلات بینایی را به دنبال داشته باشد.

انتخاب منابع نور مناسب و متنوع

مرحله بعد، خرید تجهیزات اتاق گیمینگ است و انتخاب منابع نوری که از کیفیت خوبی برخوردار باشند، اهمیت ویژ‌ه‌ای دارد. همانطور که گفتیم اتاق گیمینگ محیطی است که علاوه بر ایجاد فضایی جذاب و هیجان‌انگیز، به بهبود تجربه بازی و کاهش خستگی در طولانی‌مدت کمک می‌کند. پس چراغ و لامپ‌‌ها باید به خوبی اتاق را روشنایی بخشیده و در عین حال باعث ایجاد خیرگی برای چشمان گیمر نشود.

بیشتر بخوانید  نکاتی در مورد توان ریسه ال ای دی

همچنین به کارگیری انواعی از چراغ‌ها مانند چراغ خطی، ریسه و… به شما این امکان را می‌دهد که از یکنواختی دوری کنید و دیزاین‌های متنوعی را اجرایی نمایید.

تعیین اتاق گیمینگ پسرانه یا دخترانه

ریسه ال ای دی برای اتاق گیمینگ

توجه به جنسیت گیمر و انتخاب دکوراسیون مناسب برای اتاق گیمینگ از آنجایی مهم است که سلایق دخترانه و پسرانه متفاوت است. بنابراین قبل از انجام کار این مورد را نیز در نظر بگیرید. البته گفتنی است که هر فرد می‌تواند به دلخواه خود نورپردازی اتاق گیمینگ را اجرا نموده و نکته اساسی، احساس راحتی و لذت برای گیمر است.

هارمونی رنگ‌ها

و اما نکته آخر برای ساخت بهترین اتاق گیمینگ جهان، رعایت هماهنگی بین نورهای رنگی با سایر وسایل اتاق است. نورپردازی باید به گونه‌ای باشد که هارمونی زیبایی با صندلی گیمینگ، رنگ دیوارها، اکسسوری‌ها و … ایجاد نمایید. علاوه بر این استفاده از نورهای روشن، انعکاس نور را به دنبال دارد و نورهای تیره‌تر چنین ویژگی را ندارند.

۵ ایده برای نورپردازی اتاق گیمینگ با ریسه

نورپردازی با ریسه بهترین روش برای نورپردازی اتاق گیمینگ شما است تا افکت‌های رنگی جذاب و پویا ایجاد کنید. با خرید rgb اتاق گیمینگ و نصب این چراغ گیمینگ متری در اطراف میز، سقف، پشت مانیتور، قفسه و دیوار می‌توانید طراحی اتاق گیمینگ حرفه ای را به بهترین شکل انجام داده، حس و حال بازی‌ها را بهتر منتقل کرده و از طرفی نیز به کاهش خستگی چشم کمک کنید.

نورپردازی سقف اتاق گیمینگ

اتاق گیمینگ پسرانه خفن

محل قرارگیری منابع نوری در اتاق گیمینگ بسیار مهم است و نوری که مستقیم که به صفحه نمایش تابیده شود، برای چشمان گیمر مناسب نیست. از این رو بهتر است منابع نور را به گونه‌ای انتخاب و نصب نمایید که نور به طور مستقیم به صفحه نمایش نتابد. نورپردازی مخفی در سقف و دیوار یکی از روش‌های محبوب نورپردازی برای اتاق گیمینگ محسوب می‌شود که به وسیله‌ی ریسه rgb گیمینگ و انواع دیگر ریسه اجرا می‌گردد. با نصب نور مخفی گیمینگ در سقف و دیوار، روشنایی ملایم و ایده‌آل برای شما پدید آمده و دیزاین اتاق چندین برابر جذاب‌تر می‌شود.

ریسه گیمینگ در نورپردازی میز

علاوه بر نصب ریسه‌های LED در سقف و دیوار، زیر میز گیمینگ نیز پیشنهاد بعدی ما است. قرار دادن ریسه گیمینگ در زیر میز، باعث می‌شود که میز شما ظاهری جذاب، معلق و شناور پیدا کند. این نورپردازی در اطراف و لبه‌های میز می‌تواند با رنگ‌های ملایم یا چشمک‌زن تنظیم شود تا فضای گیمینگ شما زنده‌تر به نظر برسد. همچنین این نوع نورپردازی محیطی باعث می‌شود میز شما به نقطه کانونی اتاق تبدیل شود. استفاده از ریسه‌های شلنگی باکیفیت مضاف بر ریسه RGB برای این بخش انتخاب مناسبی است.

بیشتر بخوانید  بهترین راه های استفاده از ریسه های LED در خانه

نورپردازی مدرن پشت مانیتور

اتاق گیمینگ بنفش

به کارگیری ریسه در پشت مانیتور یکی از پرطرفدارترین ایده‌ها برای اجرای نورپردازی بهترین اتاق گیمینگ است. این روش نور پس‌زمینه ملایمی را ایجاد می‌کند که هم فشار چشم را کاهش داده و هم ظاهر مدرنی به اتاق هدیه می‌کند. از طریق ریسه‌های RGB، شما می‌توانید رنگ‌های پشت مانیتور را با توجه به تم بازی یا حس و حال خود تغییر دهید.

قفسه‌های نورانی با ریسه گیمینگ

به دلیل فانتزی بودن فضای گیم شما استفاده از مدرن‌ترین تجهیزات نورپردازی اتاق گیمینگ و سبک‌های زیبا اهمیت زیادی دارد. علاوه بر موارد گفته شده، اگر قفسه‌های دیواری یا محل نگهداری اکشن فیگورها و کنسول‌ها یا تجهیزات گیمینگ دارید می‌توانید ریسه ال ای دی گیمینگ را در این مکان‌ نصب کنید تا نور جذابی به آنها تابیده شود.

نورپردازی مناسب اتاق گیمینگ تنها به بهبود ظاهر اتاق کمک نمی‌کند، بلکه نورپردازی صحیح می‌تواند محیطی غوطه‌ور کننده ایجاد کند که شما و دوستانتان را بیشتر در فضای بازی فرو می‌برد.

خلق اشکال هندسی با چراغ نئونی گیمینگ

لامپ نئون گیمینگ از بهترین لوازم نورپردازی اتاق گیمینگ جهت ساخت اشکال هندسی نئونی در اتاق است. شما می‌توانید با استفاده از ریسه‌ نئون فلکس، ایده‌های جذابی را پیاده سازی کرده همچنین با توجه به نوع بازی و حال و هوای خود، رنگ و شدت نور را تنظیم کنید.

عکس اتاق گیمینگ

نئون فلکس‌ها به دلیل انعطاف‌پذیری و نورپردازی یکنواخت گزینه‌ای محبوب برای داشتن چراغ دیواری گیمینگ به شمار می‌رود. شما می‌توانید از نئون فلکس برای ایجاد خطوط هندسی، لامپ گیمینگ دیواری یا اشکال مورد علاقه خود مانند لوگوی بازی‌ها، کاراکترهای گیمینگ و یا علائم خاص را بر روی دیوار استفاده کنید. همچنین برای ایجاد حس ورود به دنیای گیمینگ، می‌توانید ریسه‌ نئون در اطراف درب یا ورودی به کار ببرید. این کار به محض ورود به اتاق، حس خاصی از ماجراجویی و هیجان را القا می‌کند.

در لیست خرید وسایل نورپردازی اتاق گیمینگ، حتما نئون فلکس را قرار دهید.

ساخت اتاق گیمینگ با کمترین هزینه

اگر قصد دارید که قیمت دکوراسیون اتاق گیمینگ و نورپردازی آن را تا حد خوبی کاهش دهید، می‌توانید از ریسه گیمینگ ارزان و اقتصادی لوپ لایت با نام تجاری بیس لاین استفاده نمایید. برای نورپردازی اتاق گیمینگ ساده، Base Line انتخاب مطمئن و به صرفه‌ایست که همراه با نصب آسان، نوردهی بالا و طول عمر زیاد به شما ۳ سال ضمانت پس از فروش نیز هدیه می‌دهد.

بهترین برند ریسه گیمینگ

لوپ لایت یکی از برندهای معتبر در حوزه روشنایی و اولین و بزرگتر‌ین تولید کننده‌ی ریسه نئون فلکس و انواع مقاطع نوری ال ای دی در خاورمیانه است. تیم لوپ لایت با ارائه ریسه‌های باکیفیت و تضمین ۳ ساله بی‌قید و شرط، رضایت مشتریان را به خود جلب کرده و در راستای نورپردازی اتاق گیمینگ نیز بهترین ریسه‌های RGB، نواری و شلنگی را به بازار عرضه می‌کند. محصولات این برند با تکنولوژی بدون سیم و به کارگیری ال ای دی جهت صرفه جویی در انرژی و طول عمر بیشتر طراحی و تولید می‌شود.

بیشتر بخوانید  هر اتاقی را در خانه خود باید چگونه نورپردازی و نورانی کنیم (قسمت 1، اصول)

با تهیه‌ی ریسه لوپ لایت و اجرای نورپردازی مناسب، اتاق گیمینگ را به یک مکان خفن برای گیمرهای حرفه‌ای یا حتی کسانی که به‌ صورت تفریحی بازی می‌کنند، تبدیل کنید. جهت اطلاع از قیمت ریسه گیمینگ لوپ لایت و لوازم جانبی آن می‌توانید با ما تماس حاصل فرمایید.

دسته بندی ها: مقالات لوپ لایت

مطالب مرتبط

اولین سمینار فنی و آموزشی لوپ لایت
بهترین ریسه برای نمای ساختمان + معرفی محصول

آخرین مطالب لوپ لایت

نظرتان را در رابطه با این مقاله بنویسید

نورپردازی اتاق گیمینگ

نورپردازی اتاق گیمینگ [🖐 ایده با ریسه گیمینگ]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید