بهترین ریسه برای نمای ساختمان با توجه به فاکتورهای مختلفی انتخاب می‌شود؛ با این حال برخی از ریسه‌ها ویژگی‌هایی دارد که برای نورپردازی نمای ساختمان گزینه فوق‌العاده‌ای می‌باشد. به عنوان مثال ریسه‌های شلنگی در انواع مختلفی در بازار موجود است که هر یک برای چنین پروژه‌هایی می‌تواند انتخاب مناسبی باشد.

یکی از بهترین محصولاتی که امروزه طراحان نورپردازی از آن برای روشنایی نما بهره می‌برند، ریسه‌های بلولاین است. این نوع ریسه ویژگی‌های فوق‌‌العاده‌ای دارد که طراحان در این سال‌ها آن را به عنوان بهترین ریسه برای نورپردازی نمای ساختمان معرفی می‌کنند. در ادامه بیشتر درباره ویژگی‌های ریسه مورد نیاز برای نمای یک بنا صحبت خواهیم کرد.

بهترین محصولات برای لاین نوری نمای ساختمان

پیش از آنکه بهترین ریسه برای نمای ساختمان را به شما معرفی کنیم، باید بدانید که برای نورپردازی چنین پروژه‌هایی ریسه تنها گزینه موجود نیست. در حقیقت محصولات بسیاری در بازار موجود است که امکان استفاده از هریک برای نورپردازی نما وجود دارد. در این قسمت از مقاله به بررسی هر یک می‌پردازیم:

  • یکی از محصولاتی که در این روزها ممکن است برای ایجاد لاین‌های نوری در نمای ساختمان به کار رود، انواع چراغ خطی است. این چراغ‌ها با توجه ساختار ظریف و نور بسیار باکیفیتی که دارد، گزینه بسیار خوبی برای نورپردازی نما محسوب می‌شود.
  • از دیگر مواردی که می‌توان از آن به ویژه در بناهایی با ارتفاع زیاد استفاده کرد، جت لایت است. این محصولات از پرتاب نور قدرتمندی برخوردار است و به همین علت نور یکنواخت و خطی را تا چندین متر منتشر خواهد کرد.
  • ریسه‌های نوری و به ویژه انواع شلنگی از محصولات فوق‌‌العاده‌ دیگری محسوب می‌شود که کاربرد زیادی در نورپردازی نمای ساختمان دارد.

ریسه شلنگی نما

بهترین ریسه برای نمای ساختمان کدام است؟

نکته حائز اهمیت در این باره آن است که ریسه‌ها انواع بسیار متنوعی دارد و به همین علت انتخاب بهترین گزینه برای یک فرد ناآشنا کمی با چالش همراه خواهد بود. تجربه نشان داده است که از بین تمامی ریسه‌ها، نمونه‌های شلنگی از ویژگی‌های بهتری به منظور نورپردازی نمای یک ساختمان برخوردار است.

این محصولات خود در چندین مدل طراحی می‌شود که هر یک برای کاربردهای مختلفی مورد استفاده قرار می‌گیرد. از بین تمامی مدل‌های نمونه‌های شلنگی، ریسه‌های بلولاین ویژگی‌های مناسب‌تری به منظور اجرای چنین پروژه‌هایی دارد.

ویژگی های بهترین ریسه برای نمای ساختمان

نمای ساختمان مدرن

همان‌طور که اشاره کردیم، از بین تمامی محصولات، ریسه‌های شلنگی و مدل بلولاین برای نورپردازی نما گزینه بهتری محسوب می‌شود. اما سوالی که مطرح می‌شود آن است که چرا چنین محصولی در بین طراحان به عنوان برترین گزینه مطرح می‌شود؟ در ادامه برخی از مهم‎‌ترین ویژگی‌های ریسه‌های بلولاین را بررسی می‌کنیم:

بیشتر بخوانید  معرفی ریسه های COB

ریسه با کیفیت نوری بسیار بالا

یکی از ویژگی‌هایی که شاید خیلی از طراحان نورپردازی برای انتخاب محصول مورد نظر خود به آن توجه کنند، کیفیت نور منتشر شده است. دقت کنید که ریسه‌های بلولاین از تکنولوژی برخوردار است که می‌تواند چنین نیازی را به خوبی برطرف سازد. از این رو یک گزینه ایده‌آل برای چنین بناهایی محسوب می‌شود.

یکی دیگر از ویژگی‌هایی که در مورد این محصولات باید به خاطر بسپارید، ضریب کیفیت نور بسیار خوب آن است. این ویژگی کمک می‌کند تا رنگ نما با کمک نورپردازی دستخوش تغییر نشود و با رنگ طبیعی خود به نمایش در آید. در حقیقت رنگ واقعی نما با نورپردازی تغییر چندانی نخواهد کرد.

ریسه با کیفیت نوری بسیار بالا

راندمان نوری بالا در بهترین ریسه برای نمای ساختمان

از دیگر ویژگی‌هایی که یک ریسه به منظور نورپردازی اصولی نمای ساختمان باید از آن برخوردار باشد، راندمان نوری بالا است. در حقیقت ریسه‌ای که انتخاب می‌کنید باید بتواند نور را به خوبی به محل مورد نظر بتاباند. ریسه‌های بلولاین از جمله مدل‌هایی است که قابلیت نوردهی ۱۲۰۰ لومن بر متر را دارد.

این ویژگی نشان می‌دهد ریسه بلولاین شاید پرنورترین مدل در بین انواع نمونه‌های شلنگی محسوب شود. با توجه به اینکه نمای ساختمان جزء محیط بیرون محسوب می‌شود، چنین خصوصیتی می‌تواند بسیار کمک‌کننده باشد.

امکان برش در اندازه‌ های کوچک

یک خصوصیت بسیار ضروری در بهترین ریسه برای نمای ساختمان، امکان برش در اندازه‌های کوچک است. ریسه‌های نوری در مدل‌ها و با مارک‌های مختلف معمولا به صورت نوارهایی با اندازه خاص طراحی می‌شود. در اکثر مواقع این محصولات امکان برش در اندازه‌های کوچک‌تر از یک تا ۲ متر را ندارد.

با این حال ریسه‌های بلولاین به گونه‌ای طراحی می‌شود تا کاربر بتواند در اندازه‌های کوچک‌تر آن را برش دهد. این ویژگی به طراح کمک می‌کند تا پروسه نصب را راحت‌تر از قبل انجام دهد. به علاوه اگر ریسه در اندازه‌های بزرگ در نمای ساختمان به کار رود، در صورت بروز مشکل برای آن کاربر باید مقدار زیادی را تعویض کند.

بیشتر بخوانید  اتصال نوارهای LED در "سری" در مقابل "موازی"

این در حالی است که ریسه‌های بلولاین در اندازه‌های ۲۰ سانتی‌متری قابل برش خواهد بود. از این رو در صورت بروز مشکل برای یک قسمت، تعویض و تعمیر آن بسیار راحت‌تر است.

بهترین ریسه برای نمای ساختمان با انعطاف‌پذیری بالا

بهترین ریسه برای نمای ساختمان با انعطاف‌پذیری بالا

دقت کنید که برای نورپردازی نما با کمک ریسه‌های شلنگی، در برخی از شرایط نیاز به خم‌کردن خواهد بود. از این رو ممکن است ریسه دچار ترکذ شود. در صورتی که چنین محصولاتی به کشش مقاومت نداشته باشد، مسلما با کم‌ترین خمش دچار آسیب خواهد شد.

این در حالی است که ریسه‌های شلنگی بلولاین از یک محافظ نانو برخوردار است. این محافظ به ریسه چنین امکانی را می‌دهد تا در صورت نیاز، مقاومت خوبی نسبت به کشش داشته باشد. از این رو دست طراح در استفاده از چنین محصولاتی در نمای ساختمان بازتر خواهد بود.

مقاوم در برابر نور خورشید، ویژگی بارز بهترین ریسه برای نمای ساختمان

یکی از مواردی که درباره محصولات مورد استفاده در نورپردازی نما باید به آن توجه شود، مقاومت نسبت به نور خورشید است. دقت کنید که پرتو خورشیدی به طور معمول پس از مدتی روی محصولات مختلف اثر می‌گذارد. از این رو ممکن است در برخی ریسه‌ها شاهد تغییر رنگ روکش محافظ آن باشید.

با توجه به اینکه نمای ساختمان ساعات زیادی را در معرض نور خورشید قرار دارد، باید به دنبال محصولی باشید که در برابر اشعه خورشید مقاوم باشد. ریسه‌های بلولاین با توجه به محافظ نانوی خوبی که دارد، از چنین ویژگی برخوردار خواهد بود.

دوام و طول عمر بالا

ریسه بلولاین با دوام بالا

بهترین ریسه برای نمای ساختمان محصولی است که بتواند در شرایط مختلف جوی کیفیت اولیه خود را حفظ کند. در حقیقت نباید پس از مدتی کیفیت نور اولیه خود را از دست دهد. این موضوع سبب خواهد شد تا جذابیت نورپردازی نما به اندازه طرح نخستین آن نباشد.

انواع ریسه‌های بلولاین با توجه به تکنولوژی بسیار خوبی که در آن به کار رفته است، از طول عمر بالایی برخوردار خواهد بود. از این رو می‌توان تا سال‌ها روی چنین محصولی برای نورپردازی نمای ساختمان حساب باز کرد.

بیشتر بخوانید  نحوه نصب نوارهای نور LED روی قایق

بهترین ریسه برای نمای ساختمان با قابلیت اتصال به دیمر

اگر توجه کرده باشید، ریسه‌های نوری مختلف به طور معمول نور را با شدت ثابت منتشر می‌کند. با این حال در نورپردازی نمای ساختمان ممکن است نیاز باشد شدت آن را دستکاری کرد. این موضوع به ویژه در پروژه‌هایی با طراحی خاص‌ و پیچیده‌تر بیشتر لمس خواهد شد.

ریسه‌های بلولاین این قابلیت را دارد که به دیمر متصل شود. به همین علت در صورتی که طراح نیاز داشته باشد، قادر خواهد بود شدت روشنایی را آن را دستخوش تغییر کند.

نحوه نصب ریسه شلنگی در نمای ساختمان

نصب بهترین ریسه شلنگی برای نمای ساختمان بسیار آسان است. برای این کار شما صرفا به چندین بست دیواری و ابزار ساده نیاز خواهید داشت. به طور معمول باید بست‌هایی را تهیه کنید که با اندازه و قطر ریسه بلولاین متناسب باشد. در غیر این صورت ممکن است ریسه در آن جا نشود یا اینکه لق باشد.

نحوه نصب ریسه شلنگی در نمای ساختمان

نکته دیگر آن است که هر بست نباید به مقدار زیادی از هم فاصله داشته باشد. این امر سبب خواهد شد تا ریسه حالت افتادگی به خود بگیرد و نور آن به صورت خطی مشاهده نشود. به همین علت هر بست را نهایتا در فاصله ۱۵ سانتی متر از هم قرار دهید. سپس ریسه‌ها را در اندازه‌های مختلف و از قسمت مشخص شده، برش دهید و آن‌ها را درون گیره ثابت کنید.

قیمت بهترین مارک ریسه شلنگی

تا به اینجای کار بهترین ریسه برای نمای ساختمان و نورپردازی آن را مورد بررسی قرار دادیم. همان‌طور که اشاره شد، ریسه‌های شلنگی و به ویژه مدل بلولاین یک انتخاب مطمئن و فوق‌العاده برای چنین پروژه‌هایی خواهد بود. اما سوالی که مطرح می‌شود آن است که بهترین مارک ریسه شلنگی کدام است و چه مقدار بودجه باید برای تهیه آن در نظر گرفت؟

لوپ لایت برندی است که به طور اختصاصی در حوزه طراحی و تولید انواع ریسه‌ شلنگی در حال فعالیت است. از این رو مطمئنا کیفیت و قابلیت‌های محصولات آن به مراتب بیشتر از سایر برندها خواهد بود. قیمت محصولات این برند علی‌رغم کیفیت فوق‌العاده‌ای که دارد، بسیار به‌صرفه است. با این حال برای آگاهی از قیمت دقیق محصولات می‌توانید با لوپ لایت تماس حاصل فرمایید.

دسته بندی ها: مقالات لوپ لایت

مطالب مرتبط

نورپردازی اتاق گیمینگ [🖐 ایده با ریسه گیمینگ]

آخرین مطالب لوپ لایت

نظرتان را در رابطه با این مقاله بنویسید

بهترین ریسه برای نمای ساختمان

بهترین ریسه برای نمای ساختمان + معرفی محصول

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید