۷ ایده برای روشنایی کابینت ها در آشپزخانه

ریسه ال ای دی در آشپزخانه

روشنایی یک عنصر اصلی در هر اتاق از خانه است، اما نورپردازی آشپزخانه مهم تر است. نورپردازی علمی می تواند علاوه بر زیبایی، عملکرد یک آشپزخانه را نیز افزایش دهد. همیشه سعی کنید نور مدرن LED را انتخاب کنید، زیرا هم در انرژی کم مصرف و هم به نسبت ارزان است. ریسه های نوری در حین تولید نور، گرم نمی شوند. این باعث ایجاد ایمنی در هنگام ایجاد نور در کابینت می شود. با نور گرم، سرد و یا رنگی، بنا به کاربرد، تقریباً هر کابینت آشپزخانه را می توان نورپردازی کرد. ایده های نورپردازی کابینت را بررسی کنید و ببینید که چگونه می توانند دکور آشپزخانه شما را بهبود ببخشند.

ریسه ال ای دی در آشپزخانه
نورپردازی آشپزخانه

فهرست محتوا

نورپردازی کابینت

کابینت های درب شیشه ای مکانی عالی برای نمایش مجموعه ظروف با ارزش، وسایل تزئینی و عتیقه در آشپزخانه هستند. با افزودن مقداری نور به کابینت ها، جلوه ای جدید ایجاد کنید. یک ریسه نوری را در بالای کابینت قرار دهید و از قفسه های شیشه ای برای نمایش وسایل استفاده کنید. قفسه های شیشه ای اجازه می دهد تا نور به سمت پایین قفسه پایین حرکت کند. همین اصل را می توان برای واحدهای قفسه باز نیز به کار برد. فقط به یاد داشته باشید که نور باعث برجسته شدن علائم انگشت و گرد و غبار در قفسه ها و ظروف می شود. درهای جلوی شیشه به دفع گرد و غبار کمک می کند.

روشنایی اوپن

ریسه LED می تواند در قسمت زیرین اوپن نصب شود. برای برجسته سازی، از یک صفحه پشتی هم می توان به عنوان پس زمینه استفاده کرد. دقت کنید که کار این ریسه ها فقط روشنایی آشپزخانه نیست. از این چراغ ها برای ایجاد جلوه ای چشمگیر در آشپزخانه استفاده کنید. به ویژه پس از خاموش شدن روشنایی در پایان روز، نورپردازی ریسه ها فضایی بسیار زیبا و جذاب ایجاد می کند. به همین دلیل، بهتر است ریسه ها در فضایی کم نورتر نصب شوند. با این کار، نور آن ها بهتر دیده می شوند. ریسه ها را بسته به موقعیت و حال و هوایی که می خواهید ایجاد کنید، کم یا پر نور انتخاب کنید.

بیشتر بخوانید
پاسخ به سوالات متداول با نورپردازی در ساختمان ها
کاربرد ریسه نوری
نصب ریسه LED بر اوپن

نورپردازی زیر کابینت و کمدها

نورپردازی قسمت زیرین کابینت و کمدها باعث ایجاد نور مخفی در کف آشپزخانه می شود. خصوصاً اگر از سطح بازتابنده کف هم استفاده شود. یک ریسه LED کم نور مناسب ترین گزینه برای استفاده در زیر کابینت و کمدها است. ریسه را درون یک دیفیوزر قرار دهید تا دیودهای LED منحصر به فرد در انعکاس کف دیده نشوند. این ریسه ها همچنین می توانند روی کلید کم نور قرار بگیرند تا روشنایی آنها به راحتی کنترل شود. نورپردازی زیر کابینت و کمدها در آشپزخانه باعث می شود کابینت ها تقریباً مانند سطح زمین شناور بنظر برسند.

نور بالای کابینت

نور بالای کابینت های آشپزخانه به سمت بالا (رو به سقف) می درخشد و احساس ابهت را ایجاد می کند. با این کار، سقف آشپزخانه بالاتر از آنچه که هست نشان داده می شود. به علاوه، جلوی سایه های تیره گرفته می شود. روشنایی ریسه در بالای کابینت گزینه بسیار خوبی است، زیرا باعث ایجاد سیل نور مداوم و بدون وقفه می شود. ریسه ها را می توان به یک سوئیچ کنار چراغ های سقفی متصل کرد. همچنین می توان آنها را به برق متصل کرد و توسط یک سنسور دستی که در زیر کابینت ها قرار دارد، کنترل کرد. در یک آشپزخانه کاملاً سفید، اگر جسارت لازم را دارید، می توانید با انتخاب نور LED رنگی، به فضا رنگ متضاد اضافه کنید. این رنگ می تواند از سفید به زرد، قرمز، سبز یا حتی بنفش و نارنجی تغییر کند.

 سنگ اونیکس با نور پس زمینه

این طرح احتمالاً یکی از چشمگیرترین (و گران ترین) روش ها برای افزودن تأثیر از طریق نورپردازی در آشپزخانه باشد. Onyx یک سنگ نیمه قیمتی است که می تواند در بسیاری از جاها مانند نیمکت، سنگ اوپن و تخته های دیواری مورد استفاده قرار گیرد. بسیاری از طرح های روی نیمکت اونیکس (اگرچه نه همه) دارای شفافیت طبیعی هستند. به همین جهت می توانند نور پس زمینه داشته باشند. بسته به رنگ سنگ، می توانید نور خنک یا گرم را برای نورپردازی انتخاب کنید.

بیشتر بخوانید
آموزش ساده ترین راه نصب ریسه نواری
سنگ اونیکس نوری
نورپردازی با سنگ اونیکس

روشنایی داخل کشو

این طرح نهایت لاکچری بودن روشنایی است. اگرچه ضروری بنظر نمی رسد. اما روشنایی داخل کشو باعث درخشش آیتم های داخل کشو می شود. این طرح مخصوصاً در کشوهای عمیق یا ظروف عتیقه کاربرد دارد. این طرح همچنین برای کابینت هایی که اجزای داخلی سیاه یا بسیار تیره دارند، گزینه خوبی است. این چراغ ها به طور کلی با باز کردن کشو فعال می شوند و با بستن آن غیرفعال می شوند. با طراح کابینت خود مشورت کنید تا مطمئن شوید چنین نوری با سخت افزار کشویی سازگار است. در صورت نیاز به ایجاد تغییراتی در کابینت، باید در آنها اعمال شود.

ریسه نوری
ریسه نوری داخل کشو

 روشنایی داخل گنجه

جدیدا یک گنجه در هنگام طراحی یک آشپزخانه بسیار طرفدار پیدا کرده است. نصب برخی از ریسه های LED در بالای گنجه ها باعث می شود محتویات بیشتر دیده شوند و کاربر پسندتر باشد. ریسه باید در سمت جلوی گنجه تنظیم شود و قفسه ها کمی عقب بروند تا اطمینان حاصل شود که نور به پایین تابانده می شود. این ریسه ها بر روی سنسور درب نصب می شوند تا نیازی به کلید نداشته باشید. به گونه ای که چراغ ها هنگام باز شدن درها به طور خودکار روشن و هنگام بستن آنها خاموش می شوند.

با الهام گرفتن از ایده های بالا، آشپزخانه خود را به طور علمی و کم مصرف نورپردازی کنید. برای این کار می توانید از محصولات لوپ لایت استفاده کنید. شرکت نیک تاب نور یزد با نام تجاری لوپ لایت اولین و بزرگترین تولید کننده ریسه های نوری بدون سیم در خاورمیانه است.

بیشتر بخوانید
کاربرد راحت ریسه های ال ای دی در روشنایی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این زمینه را پر کنید
این زمینه را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست