هر ریسه LED را در کجا باید استفاده کرد؟

کاربرد ریسه نوری

چراغ های LED به عنوان یکی از موفق ترین و کارآمدترین سیستم های روشنایی ظهور کرده اند. این ریسه های ال ای دی دارای کیفیت های پیشرفته ای هستند. ماندگاری بالا، مصرف کم و هزینه نگهداری پایین از ویژگی های اصلی آن هاست. ریسه های ال ای دی در اشکال، اندازه ها و دسته های مختلف موجود هستند. از این ریسه ها می توان برای روشنایی محیط خانه، کار، نور نقطه ای یا تزئینی استفاده کرد. این چراغ ها در رنگ هایی مانند سفید گرم، سفید ملایم و سفید روشن وجود دارند. در این مقاله تمام مواردی که شما باید در مورد ریسه های LED موجود در بازار و نقاط مناسب برای استفاده از آنها بدانید را شرح می دهیم.

کاربردهای اصلی

  1. نور مخفی

نور مخفی را می توان در سقف های کاذب اتاق خواب، اتاق نشیمن، آشپزخانه، حمام و غیره بکار برد. این چراغ ها برای تعمیر به حداقل فاصله ۵-۶ اینچ بین سقف واقعی و سقف کاذب نیاز دارند.

  1. چراغ های LED فلاش

ریسه های ال ای دی نصب شده روی فلاش را می توان مستقیماً بر روی سقف واقعی و در هر جایی که سیم کشی برای نور وجود دارد، نصب کرد. توجه داشته باشید که چراغ های آویز LED تزئینی را می توان به روشی مشابه روی سقف نصب کرد.

نور مخفی
ایجاد نور مخفی با ریسه نوری
  1. روشنایی ریسه LED

ریسه های ال ای دی دارای چراغ های کوچکی هستند که به راحتی می توان آنها را زیر کابینت های آشپزخانه نصب کرد تا میز آشپزخانه روشن شود. این ریسه ها از مشخصات ظریفی برخوردار هستند. اما در هر صورت، نور کافی را برای انجام فعالیت های روزمره تامین می کنند.

بیشتر بخوانید
ویژگی ریسه LED چیست؟
نصب ریسه نوری در کابینت
ریسه نوری در آشپزخانه

به عنوان مثال، از ریسه های ال ای دی در سقف برجسته استفاده می شود. در این طرح ها منبع نور قابل مشاهده نیست و نور منتشر شده درخششی نرم را ایجاد می کند که باعث خیرگی نمی شود. همچنین، می توان از دیمرها برای کنترل شدت نور پراکنده استفاده کرد. با نورپردازی رنگارنگ، می توانید طرحی به شکل پررنگ ارائه دهید. به طور مثال، از چراغ های ریسه ای LED چند رنگ به طرز هوشمندانه ای در داخل صفحه دیوار می توان استفاده کرد. با این کار یک گذرگاه ساده به یک سالن جذاب و قابل توجه تبدیل می شود.

کاربردهای تزیینی

  1.  لامپ های حبابی LED

اگر لامپ هایCFL ، رشته ای یا هالوژن شما سوخته است، آنها را با لامپ های LED جایگزین کنید. لامپ های LED نسبت به لامپ های دیگر نسبتاً گران ترند. اما عمر بلند آن ها این افزایش قیمت را کاملا پوشش می دهد. توصیه می شود لامپ تعویض شده را با لامپ LED جدیدی که خریداری می کنید مطابقت دهید. بهترین راه برای انجام این کار، بردن لامپ موجود به مغازه و اجازه دادن به فروشنده برای تطبیق تمام مشخصات آن لامپ است.

  1.  چراغ های طنابی LED

ریسه های طنابی LED برای فضای باز عالی هستند. این ریسه های طنابی درون یک لوله پلاستیکی بادوام قرار گرفته اند. روشنایی طناب برای فواره ها، آبشارها و مناظر بیرونی بسیار مناسب هستند. همچنین این ریسه های طنابی در رنگ های گوناگونی وجود دارند که خصوصا در شب جذابیت خاصی ایجاد می کنند.

کاربرد ریسه نوری در فضای باز
ریسه نوری در فضای باز
  1.  چراغ های تزئینی LED
بیشتر بخوانید
مدیریت نور در فضای کار

این چراغ ها برای تزئین خانه در دورهمی ها یا جشن های مختلف ایده آل هستند. آنها برق کمتری مصرف می کنند و داغ نمی شوند. همچنین عمر طولانی تری از لامپهای رشته ای معمولی و لامپ های تزئینی دارند.

ریسه های نوری تزیینی
ریسه های نوری تزیینی

در این مقاله، در مورد انواع مختلف چراغ های LED کم مصرف که می توانند برای روشن کردن مناطق مختلف خانه شما استفاده کنند، صحبت شده است. تمامی این طرح های مختلف را می توانید با تهیه ریسه مورد نظرتان از لوپ لایت اجرا کنید. شرکت نیک تاب نور یزد با نام تجاری لوپ لایت اولین و بزرگترین تولید کننده ریسه های نوری بدون سیم در خاورمیانه است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این زمینه را پر کنید
این زمینه را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست