چگونه ریسه نوری مناسب پروژه خود را انتخاب کنیم؟

نوع ریسه نوری به طور مستقیم بر درخشندگی ارائه شده در فضا و میزان مصرف برق تأثیر می گذارد. نوع ریسه نوری بسته به هدف روشنایی مورد نیاز شما باید تعیین شود. خوشبختانه امروزه انواع گوناگونی از ریسه های نوری در بازار موجود است. هر کدام از این ریسه ها نقاط قوت و ضعفی دارند. وجود تعداد زیادی ریسه البته می تواند منجر به دشوار شدن انتخاب گزینه مناسب شود. برای انتخاب درست ریسه نوری، ابتدا باید ویژگی های هر کدام را شناخت. ما در این مقاله به این پرسش پاسخ می دهیم که چگونه ریسه نوری مناسب پروژه خود را انتخاب کنیم؟

فهرست محتوا

انواع ریسه با توجه به نوع تراشه

با توجه به نوع تراشه بکار رفته در هر ریسه، جزئیات بیشتری درباره آن ریسه و کاربردهای آن می توان دریافت.

ریسه های SMD 3528/2835: این نوع تراشه برای ریسه های کم مصرف استفاده می شود. دلیل مصرف کم این است که معمولاً در تأسیساتی استفاده می شود که نور مورد نیاز تزئینی است. این ریسه های تک رنگ، در بسیاری از طرح ها مقرون به صرفه ترین گزینه هستند.

ریسه های SMD 5050: این نوع ریسه های LED مصرف بالاتری دارند و انرژی بیشتری نسبت به SMD 3528 تأمصرف می کنند. این ریسه ها برای طرح هایی که نیازهای روشنایی آن ها بیشتر است استفاده می شوند. انواع تک رنگ و چند رنگ این ریسه ها معمولا برای طرح های تجاری و حرفه ای استفاده می شوند.

ریسه های SMD 3014: این نوع ریسه ها بیشتر هنگامی که هدف تزئینی باشد استفاده می شوند. بدلیل وجود تراکم بالای چراغ های LED روی این ریسه ها، روشنایی که ارائه می دهند از شدت بالا و یکنواختی مطلوبی برخوردار هستند. این ریسه ها کم مصرف، اما با عملکردی درخشان هستند.

بیشتر بخوانید
تفاوت لامپ هالوژن و ال ای دی چیست؟

ریسه های :SMD 5630 این نوع ریسه ها با همان مصرف ریسه های SMD 5050 مقدار نور بیشتری تولید می کنند. این نوع ریسه ها برای تاسیساتی که نیاز به نور زیاد است مورد استفاده قرار می گیرند. این ریسه ها تک رنگ هستند و برای پروژه های بزرگ و تجاری بسیار مناسب هستند.

انواع ریسه نوری با توجه مقدار ولتاژ

برای ریسه های نوری LED چهار ولتاژ وجود دارد، ۵، ۱۲، ۲۴ و ۲۲۰ ولت. سه نوع اول در درسته ریسه های کم ولتاژ و نوع آخر در دسته ریسه های ولتاژ بالا قرار می گیرند.

ریسه نوری با ولتاژ ۵ ولت

ریسه های با ولتاژ ۵ مستقیماً به یک پورت USB متصل هستند. این ریسه ها به سختی در بازار پیدا می شوند زیرا غالبا مصرف کمی دارند.

ریسه نوری ۱۲ و ۲۴ ولت

این نوع ریسه ها در فهرست پرفروش ترین ریسه های نوری قرار می گیرند. با استفاده از این نوع ریسه ها می توان نصب دقیق تری نسبت به ریسه های اتصال مستقیم به شبکه انجام داد. علاوه بر این، کار با ریسه های ولتاژ پایین کم خطر تر و کنترل آن ها ساده تر است. اشکال اصلی کار با این نوع ریسه ها مقدار امکاناتی است که ارائه می دهند. اگر طول این ریسه ها بیش از ۱۰ متر باشد، مقدار تقریبا قابل توجهی روشنایی از دست می دهد. علاوه بر این، لازم است یک ترانسفورماتور نصب کنید تا جریان برق را به ولتاژ ۱۲ و ۲۴ ولت تبدیل کند. بدلیل اینکه در برخی از تأسیسات نمی توان ترانسفورماتور نصب کرد، این یک نقص بزرگ برای این ریسه ها محسوب می شود.

بیشتر بخوانید
مزایای استفاده از چراغ های رشد گیاه ال ای دی چیست؟
انتخاب ریسه نوری مناسب
ریسه نوری ۲۲۰ ولت

این نوع ریسه ها نسخه “اصلاح شده” ریسه های ۱۲ و ۲۴ ولت هستند تا بتوان آن ها را مستقیماً از طریق پریز به برق متصل کرد. مزیت اصلی، همانطور که قبلاً به آن اشاره کردیم، این است که این ریسه های LED مستقیماً به شبکه برق متصل می شوند. با این کار، نیازی به ترانسفورماتور نخواهد بود. بعلاوه، با این نوع ریسه ها مشکل افت ولتاژ وجود ندارد. بنابراین، این ریسه ها را در هر متراژی می توان بکار برد. ریسه ۲۲۰ ولت البته ایراداتی هم دارد. نصب این نوع ریسه ها گاهی اوقات دشوار می شود. زیرا شما فقط می توانید در هر متر برش ایجاد کنید. بنابراین طول ریسه باید حتما مضربی از ۱ متر باشد. همچنین، هنگام کار با ولتاژ بالا، لازم است که در نصب و راه اندازی آن احتیاط بیشتری داشته باشید. به هر حال هرچه میزان ولتاژ بالا می برد، ایمنی بیشتری می طلبد.

شما می توانید ریسه مورد نظر خود را از شرکت لوپ لایت، تامین کننده انواع ریسه های نوری تهیه کنید. از آن جایی که ریسه ها نیاز به مکان یابی و نصب دارند، انتخاب ریسه مناسب از اهمیت زیادی برخوردار می باشد. کارشناسان لوپ لایت آماده پاسخگویی به هرگونه سوال فنی و فروش شما هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این زمینه را پر کنید
این زمینه را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست