ایده هایی برای تزیین فضای باز با ریسه های نوری

ریسه نوری در فضای باز

برای پذیرایی از مهمان ها در فضای باز خانه خود حتما به استخر و کباب پز احتیاج ندارید. با نصب ریسه های نوری مناسب، می توانید حیاط خود را زیبا کنید. معمولا از سه نوع نور روشنایی در فضای باز استفاده می شود. روشنایی ایمنی برای جلوگیری از سرقت و بالا بردن ایمنی خانه. روشنایی تزئینی برای برجسته سازی زیبایی های فضای باز و روشنایی نقطه ای برای تمرکز بر یک فضای خاص و محدود. ممکن است بسته به نیاز، فردی طالب هر سه نوع روشنایی در فضای باز خود باشد. این انتخاب تا حدود زیادی به سلیقه افراد هم بستگی دارد. ما در این مقاله ایده هایی برای تزیین فضای باز با ریسه های نوری را بررسی می کنیم.

فهرست محتوا

کاربرد ایمنی نور

نورپردازی امنیتی روشنایی ایمنی برای روشن کردن مناطق وسیع و ترساندن سارقین احتمالی یا حیوانات خطرناک است. با استفاده از جریان استاندارد ولتاژ ۱۲۰ ولت، ریسه های نور در نقاط بلندی مانند لبه های جلو یا بالای یک گاراژ را نصب می شوند. بدین صورت پرتوهای گسترده ای از نور به مسیرهای اصلی ورودی یا خروجی فضای باز میفتد و آن را روشن می کند.

کاربرد ایمنی ریسه ال ای دی
کاربرد ایمنی ریسه ال ای دی

بهترین گزینه برای امنیت، نورافکن های حسی است که روی سطح نمای خارجی یا دیواره ها نصب می شوند. این ریسه ها متشکل از واحدهای دو یا سه لامپ هستند که فقط در صورت تشخیص حسگرهای داخلی حرکت در منطقه روشن می شوند. نور شدید آن ها جنبنده ای را در معرض دید قرار می دهد. ممکن است آن ها را گول بزند و فکر کنند شما در خانه و در حالت آماده باش هستید حتی اگر خانه نباشید.

بیشتر بخوانید
تفاوت میان مقاوم در برابر هوا و گرد و غبار و مقاوم در مقابل آب چیست ؟

نور مسیر

روشنایی مسیر برای کمک به تشخیص مسیر در فضاهای باز پیاده روی طراحی شده است. این ریسه ها به طور قابل توجهی مسیر را جذاب و برجسته می کنند. می تواند ریسه های نوری را روی زمین در امتداد دو طرف راهروی اصلی، در امتداد سنگهای پله و یا اطراف باغچه خود نصب کنید.

نصب ریسه نوری در مسیر
نصب ریسه نوری در مسیر

برای روشنایی مسیر اغلب از ریسه های ولتاژ پایین (۱۲ تا ۱۵ ولت) استفاده می شود. از دلایل اصلی این امر ایمنی بیشتر آن است. اگر شما هم ریسه های ولتاژ پایین را انتخاب می کنید، باید از ترانسفورماتور برای کاهش جریان خانه ۱۲۰ ولت به ۱۲ ولت استفاده کنید. در عین حال نسخه های خورشیدی کم مصرف به سیم اضافی احتیاج ندارند. ریسه های نصب شده در مسیر به شما امکان این را می دهند که ساعت ها بعد از غروب آفتاب بیرون باشید و از فضای آزاد در شب لذت ببرید. به قول شاعری نسبتا معروف، هر زیبایی در هنگام شب دوچندان می شود!

چراغ های فانوسی

چراغ های ال ای دی فانوسی نور وسیعی کم ولتاژ را برای فضای بیرونی فراهم می کنند. این چراغ ها جزئیات معماری و دکوراسیون بیرونی منزل شما را چند سطح بالا می برند. چراغ های فانوسی اغلب در مجاورت درب پشتی نصب می شوند تا یک پنجره تعبیه شده، طاق یا تاج گل تزئین شده در بالای آن برجسته شود. اکثر فانوس ها از نوع قابل شستشو هستند. آن ها از یک نمای بیرونی شیشه ای و فلز متصل به بازویی که به صفحه ای روی دیوار چسبانده شده است، تشکیل شده اند. با این وجود، فانوس های رومیزی مجهز به باتری، همان علاقه بصری را در سطح چشم به وجود می آورند. در حالی که شاید انتظارش را نداشته باشید، چراغ های فانوسی LED مناطق وسیعی را روشنایی می بخشند. برای تأمین روشنایی شبانه با نوری یکنواخت و شفاف، چراغ های فانوسی را انتخاب کنید.

بیشتر بخوانید
مشخصات اصلی و محدوده عملکرد ریسه های نورانی ال ای دی

نور استخر

ایمنی یکی از مولفه های مهم در طراحی روشنایی استخر و محیط پیرامون است. با مسیرهای پیاده روی و پله های اطراف استخر با استفاده از ریسه های فرو رفته یا چراغهای زمینی در امتداد محیط مسیر، منطقه را روشن کرده و از وقوع حوادث جلوگیری کنید. همچنین نورپردازی در زیر آب با استفاده از ریسه های رنگی قرار داده شده به سبک لایه ای، جلوه ای خاص و باشکوهه به فضا می افزاید. احداث استخر در حیاط یا باغ اوج شکوه زیبایی نیست! نصب ریسه های نوری در استخر شکوه و زیبایی استخر را به کمال می رساند.

ریسه نوری در استخر
ریسه نوری در استخر

سکوی خانه باغ

سکوی خانه باغ با ریسه های نوری فضای خانه باغ را هنگام غروب محیطی جذاب و دلنشین می کند. به دنبال ریسه های مناسب برای چشم انداز باشید که نصب آن آسان باشد. همچنین بهتر است دارای طراحی پلاگین و ضد آب باشد تا بتوانید با حال و هوایی که می خواهید، تغییر رنگ ایجاد کنید. یک نور درخشان زرد و گرم ملایم باعث ایجاد فضای صمیمی و آرام در فضا می شود. همچنین می توانید به دنبال بنفش و صورتی های نئونی روید تا فضای فانتزی را تداعی کنید.

نصب ریسه نوری در فضای باز
نصب ریسه نوری در فضای باز

صفحه نمایش

افزودن ریسه های LED به پشت صفحه نمایش هایی مانند تلویزیون نه تنها جالب به نظر می رسد بلکه با جبران روشنایی صفحه به رفع خستگی چشم کمک می کند. این نورپردازی به عنوان “نورپردازی متمایل” شناخته می شود. استفاده از ریسه های LED در اطراف صفحه رایانه و تلویزیون به این معنی است که شدت رنگ و کنتراست سیاه بیشتری دارید. این امر کیفیت تصاویر را بهبود می بخشد.

بیشتر بخوانید
چگونگی استفاده از درایور قدرت ال ای دی در ریسه های ال ای دی
نصب ریسه نوری بر وسایل الکتریکی
نصب ریسه نوری بر وسایل الکتریکی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این زمینه را پر کنید
این زمینه را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست