هنگام خرید ریسه های LED به چه مواردی باید دقت کرد؟

ریسه نوری در فضای داخلی

ریسه نوری LED یک صفحه مدار با دیودهای تابش نور نصب شده روی سطح است که به هر اتاق روشنایی شفافی می بخشد. این ریسه ها به عنوان ریسه LED یا چراغ های روبان نیز شناخته می شوند. و معمولاً برای نصب آسان دارای پشتی چسبی هستند. بهترین ریسه نوری LED را می توان برای بسیاری از پروژه های مختلف طراحی داخلی، از جمله روشنایی فرو رفته، نور پس زمینه تلویزیون یا میزهای آشپزخانه روشن با نور زیرکابین استفاده کرد. ریسه های روشنایی LED از جمله بهترین دسته ها هستند که برای کیفیت، کارایی و طراحی جذاب انتخاب شده اند.

ریسه نوری در آشپزخانه
ریسه نوری در آشپزخانه

قبل از خرید یک ریسه LED، عوامل زیر را در نظر داشته باشید تا اطمینان حاصل کنید که انتخاب شما انتظاراتتان را برآورده می کند.

فهرست محتوا

محل استفاده

قبل از تصمیم گیری در مورد استفاده از محصول، باید بدانید که ریسه LED خود را در کجا نصب خواهید کرد. برخی از طرح ها اهداف خاصی را برآورده می کنند، مانند نورپردازی نقطه ای یا نور پس زمینه تلویزیون. به عنوان مثال، محصولی که برای نور پس زمینه تلویزیون در نظر گرفته شده ممکن است دارای چهار قطعه از پیش بریده شده باشد. همچنین، ممکن است  از گزینه های همگام سازی ویژه تلویزیون باشد که برای تقلید از رنگ های صفحه تغییر رنگ می دهند. ریسه های مقاوم در برابر آب برای استفاده در پاسیو، ریسه های اتاق خواب، ریسه LED با قابلیت حرکت برای سالن، حمام یا راه پله از دیگر مکان های مناسب برای نصب ریسه است. حتی یک مکان نصب عمومی تر مانند دیوار یا سقف نیز قابل توجه است. بنابراین، بدلیل متنوع بودن گزینه های احتمالی، باید در هنگام خرید مکان نصب ریسه را بدانید.

طول ریسه LED

ریسه های سبک دارای طول های مختلفی هستند که به طور متوسط ​​از یک تا ۳۲ فوت متفاوت است. ریسه های روشنایی LED که برای نور پس زمینه تلویزیون یا استفاده در پله ها در نظر گرفته شده اند، برای نصب آسان تر، کوتاه تر هستند. طول ریسه های روشنایی LED با روشنایی کم می تواند تا ۳۲ فوت باشد. این ریسه ها دارای ۳۰۰ چراغ LED هستند. ریسه های LED با روشنایی بالا به همان تعداد ماژول LED دارند، اما طول آنها فقط ۱۶ فوت است. با این حال، بیشتر ریسه های سبک انعطاف پذیر را می توان با استفاده از قیچی برش داد تا در صورت لزوم کوتاه شود. اگر به ریسه LED طولانی تری نیاز دارید، می توانید قطعات را به هم متصل کنید تا طول مورد نظر خود را سفارشی کنید.

بیشتر بخوانید
همه آن چه که باید در مورد ریسه نوری ال ای دی بدانید

انعطاف پذیری ریسه LED

بیشتر ریسه های سبک دارای یک صفحه مدار انعطاف پذیر برای خم شدن در گوشه و کنار یا عبور از روی سطوح منحنی هستند. برخی از ریسه های LED بسیار انعطاف پذیر هستند و می توانید آنها را بدون آسیب رساندن به صفحه مدار تا ۹۰ درجه خم کنید. با این حال، با افزایش قدرت یک ریسه LED، انعطاف پذیری کاهش می یابد. برخی از ریسه های نوری کاملاً سفت و سخت طراحی می شوند. این محصولات انعطاف ناپذیر معمولا بسیار کوتاه تر هستند. گاهی اوقات فقط یک فوت طول داشته و به روشنایی قابل توجهی تولید می کنند. این ریسه ها همچنین می توانند از فناوری حس حرکت استفاده کنند که آن ها را برای روشنایی پله ها ایده آل می کند.

روشنایی ریسه LED

میزان روشنایی یک ریسه LED، با لومن بر متر یا LM اندازه گیری می شود. لومن بر متر در واقع تراکم چراغ های LED در یک متر است. میزان روشنایی تولیدی یک ریسه نوری به تنهایی می تواند چالش برانگیز باشد. با توجه به تراکم LED، می توانید روشنایی متوسط ​​ریسه را متوجه شوید. ریسه های نوری معمولا ​​دارای دو چگالی هستند: تراکم استاندارد ۹٫۱LED/ فوت یا تراکم بالا ۱۸٫۳LED/ فوت.

ریسه های نوری با تراکم استاندارد (SD) به طور متوسط ​​۵۴۰ LM تولید می کنند و به ۲۷ وات نیرو نیاز دارند. طول آن ها تا ۳۲٫۸ فوت است.

ریسه های نوری با تراکم بالا (HD) به طور متوسط ​​۱۰۸۰ LM تأمین می کنند و به ۴۰ وات نیرو نیاز دارند. طول آن ها حداکثر ۱۶٫۴ فوت است.

بیشتر بخوانید
همه چیز درباره عمر ریسه ال ای دی

رنگ و دمای رنگ

رنگ یک ریسه از موارد بسیار مهمی است که باید حتما در نظر داشته باشید. برخی از ریسه های نوری فقط یک رنگ دارند. در حالی که برخی دیگر ترکیب چندین رنگ هستند. رنگی که انتخاب می کنید کاملاً به اولویت شخصی شما بستگی دارد. اما استانداردهایی وجود دارد که بهتر است در هنگام انتخاب رنگ در نظر گرفته شوند. دمای رنگ با درجه کلوین (K) اندازه گیری می شود و گرم یا سرد بودن رنگ نور را توصیف می کند. درخشش یک ریسه متوسط ​​رشته ای با دمای خنک ۲۷۰۰ کلوین است. در حالی که نور طبیعی روز بسیار گرمتر است و به طور متوسط ​​۶۵۰۰ کلوین است. بنابراین، از عوامل بسیار مهم برای انتخاب ریسه های مناسب، رنگ و دمای رنگ است.

وات

وات، اندازه گیری میزان انرژی مورد نیاز ریسه نوری برای عملکرد در روشنایی مطلوب است. اگر یک ریسه نوری به انرژی بیشتری از منبع تغذیه نیاز داشته باشد، به درستی کار نمی کند و غالباً نور بسیار ضعیف تری تولید می کند. ریسه های روشنایی LED با استفاده از باتری، آداپتورهای برق متصل به پریزهای دیواری کار می کنند. یا می توانید آن ها را مستقیماً به سیستم برق خانه متصل کنید. در ریسه های روشنایی LED با نیاز به روشنایی کمتر، مانند یک نوار ۵۴۰ LM، همچنین نیاز به وات کاهش می یابد. با افزایش تقاضای روشنایی، تقاضای برق نیز افزایش می یابد. یک نوار نور ۱۶٫۴ فوت با تراکم استاندارد به ۲۷ وات برق و یک نوار نور LED با تراکم ۱۶٫۴ فوت به ۴۰ وات نیاز دارد.

بیشتر بخوانید
بررسی مزایا و معایب ریسه ال ای دی شاخه ای

اجرا

در سال های گذشته، ریسه های روشنایی LED به سیستم برق متصل می شدند تا با سوئیچ نور کار کنند. یا به پریز برق وصل می شوند و با یک دکمه کنترل می شوند. با این حال، ریسه های نوری LED فاصله زیادی با طراحی اصلی خود دارند. اکنون می توانید ریسه های سبک را به بلوتوث، Wi-Fi، یا برنامه های تلفن همراه متصل کنید. با استفاده از این کنترل ها می توانید روشنایی و رنگ را تنظیم کنید. ریسه ها را برای همگام سازی با موسیقی خود برنامه ریزی کنید یا برنامه هایی را برای بیدار شدن، رسیدن از محل کار به خانه یا خوابیدن تنظیم کنید.

برخی ریسه های LED به اکوسیستم های خانه های هوشمند مانند آمازون الکسا یا Google Home متصل می شوند. برخی حتی با استفاده از دستورات صوتی قابل کنترل هستند. در حالی که گزینه های ساده تر فقط با یک رنگ فقط می توانند از راه دور برای روشن یا خاموش کردن ریسه باشند.

مهم تر از اینکه چه ریسه LED خریداری می کنید، این است که محصول با کیفیت بالا باشد. لوپ لایت اولین و بزرگترین تولیدکننده ریسه های نوری با تکنولوژی بدون سیم در خاورمیانه است. برند لوپ لایت تضمین کننده کیفیت محصول خریداری شده می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این زمینه را پر کنید
این زمینه را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست