معرفی ریسه های COB

ریسه cob

ریسه های نوری LED COB جدیدترین نوع ریسه led هستند. با نصب و نگهداری آسان، این ریسه ها می توانند آزادانه خم شوند. با نوار چسب ۳M در پشت، در فضاهای مختلفی نصب می شوند. از ویژگی های مهم این ریسه ها می توان به بهره وری رنگ بالا، نور یکنواخت، زاویه پرتو تا ۱۸۰ درجه، CRI تا ۹۰ و انعطاف پذیری بالا اشاره کرد. نام دیگر این ریسه، FCOB است. این نوع ریسه ها معمولا در ۸ رنگ (۲۷۰۰K ،۳۰۰۰K ،۴۰۰۰K ،۶۰۰۰K، قرمز، سبز، آبی، زرد) به فروش می روند. معمولا ریسه های COB به صورت کم ولتاژ (۱۲ و ۲۴ ولت) تولید می شوند.

فهرست محتوا

ریسه COB چیست؟

یکی از پیشرفت های اخیر در فناوری ال ای دی، COB یا “Chip on Board” گامی به جلو برای استفاده بهینه از انرژی است. مانند ریسه های SMD، تراشه های COB نیز دارای چندین دیود در یک سطح هستند. اما تفاوت LED COB با SMD در این است که LED های COB دیود بیشتری دارند. تراشه های COB به طور معمول دارای ۹ دیود یا بیشتر هستند. این تراشه ها صرف نظر از تعداد دیودها، فقط ۱ مدار و ۲ تماس دارند. این طراحی مدار دلیل ظاهر ساده پنل مانند چراغ LED COB است. از طرف دیگر، چراغ SMD مانند مجموعه ای از چراغ های کوچکتر به نظر می رسد.

ریسه cob
ریسه cob

ویژگی های ریسه COB

برخلاف ریسه های SMD، از چراغ های COB LED نمی توان برای ایجاد لامپ یا چراغ تغییر رنگ استفاده کرد. این به این دلیل است که فقط ۲ تماس و ۱ مدار در این تراشه ها وجود دارد. برای ایجاد اثر تغییر رنگ، به چندین کانال برای تنظیم نیاز است. به همین دلیل، ریسه های LED COB در کاربردهای تک رنگ کارآمد هستند. اما در فن آوری منعطف تر چند رنگ، کارآیی ندارند.

بیشتر بخوانید
انواع چراغ رشد گیاه ال ای دی

ویژگی مهم دیگر ریسه های COB استفاده از انرژی است. به دلیل نسبت های بهتر لومن در وات و بازده گرمایی شناخته شده، بازدهی این ریسه ها بسیار بالا است. دلیل دیگر این ویژگی، طراحی LED های COB و بستر سرامیکی خنک کننده تراشه های آن است. پیش از این، فناوری سنگین مانند چراغ های نقطه ای و با LED غیر استاندارد بود. زیرا برای تولید آن نوع خروجی بالای لومن به چندین منبع LED نیاز داشت. اما اکنون، تراشه های COB می توانند مقدار زیادی لومن با انرژی کمتری تولید کنند. می توانید آن را در انواع لامپ ها و برنامه ها مانند فلاش تلفن همراه یا دوربین عکاسی استفاده کنید. دامنه آن حداقل ۸۰ لومن در هر وات است.

مزیت های COB

ریسه های LED به طور کلی سه مزیت اساسی دارند: آسیب کم تری نسبت به لامپ های دیگر به محیط زیست می زنند. طول عمر بیشتری به نسبت لامپ های دیگر دارند. میزان مصرف انرژی آن بسیار کم تر از لامپ های دیگر است. در واقع با وجود قیمت بالاتر، به دلیل طول عمر بیشتر و مصرف انرژی کم تر و همچنین هزینه های نگهداری و تعمیرات کم تر، بسیار به صرفه می باشند. اما ریسه های COB علاوه بر این ها، دارای مزایای خاصی نسبت به دیگر LED هاست. از جمله، طراحی ساده تر، تعداد دیود بیشتر و مقاومت بالاتر.

تراشه cob
تراشه cob

داستان لوپ لایت با یک ایده شروع شد. هنگامی شما می دانید که می خواهید چه کاری انجام دهید، اما مطمئن نیستید که چگونه این کار را انجام دهید. در اینجاست که لوپ لایت وارد می شود. ما با پروژه های ریسه های نوری در هر اندازه و دامنه تجربه داریم. مهندسان فروش ما می توانند شما را از طریق انتخاب محصولات مناسب راهنمایی کرده، نمونه های اولیه را بسازند و به شما پیشنهاد دهند تا همه آن ها را دقیقاً همانطور که نیاز دارید به کار ببرید. لوپ لایت اولین و بزرگترین تولیدکننده ریسه های بدون سیم در خاورمیانه است. بنابراین، از آخرین تکنولوژی و فناوری موجود استفاده می کند. محصولات لوپ لایت مطابق با پیشرفته ترین نمونه های خارجی و قابل رقابت با آن هاست. در عین حال، جهت رفاه حال هم وطنان عزیز، این محصولات در داخل کشور با قیمت بسیار مناسب تر از نمونه های خارجی به فروش می رسد. محصولات لوپ لایت در سه دسته کلی ریسه های کم ولتاژ، ریسه های با ولتاژ بالا و محصولات جانبی به فروش می رسند. جهت اطلاعات بیشتر می توانید با کارشناسان لوپ لایت ارتباط برقرار کنید.

بیشتر بخوانید
هر آنچه که باید در مورد نورپردازی زیر کابینت بدانید

1 دیدگاه. دیدگاه جدید بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این زمینه را پر کنید
این زمینه را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست