نکات مهم در هنگام انتخاب ریسه نوری

انتخاب ریسه ال ای دی مناسب

ریسه نوری LED یک صفحه مدار طولانی با دیودهای تابش نور نصب شده روی سطح های SMD LED است که به هر اتاق درخشش گرمی می بخشد. این ریسه ها به عنوان نوار LED یا چراغ های روبان نیز شناخته می شوند و نصب آسانی دارند. بهترین ریسه LED را می توان برای بسیاری از پروژه های مختلف طراحی داخلی، از جمله روشنایی نقطه ای، نور پس زمینه تلویزیون یا معماری نور بکار برد. ریسه های روشنایی LED از بهترین دسته ها هستند که برای کیفیت، کارایی و طراحی جذاب انتخاب می شوند.

ریسه های نوری انعطاف پذیر LED در سراسر دنیا در پروژه های مختلف صنعتی، تجاری و مسکونی مورد استفاده قرار می گیرند. نورپردازی ریسه LED به دلیل پیشرفت در کارایی، گزینه های رنگ و روشنایی در بین بسیاری از معماران و طراحان روشنایی محبوب است. یکی از بزرگترین مزیت نصب آسان آنهاست. انعطاف پذیری، هزینه نگهداری کم و لوازم جانبی ارزان آن ها را به یکی از محبوب ترین وسایل خانگی تبدیل کرده است. با استفاده از این ریسه های LED، یک صاحب خانه می تواند مانند یک معمار حرفه ای با وسایل مناسب و فقط یک یا دو ساعت وقت، نور خانه خود را طراحی کند.

گزینه های زیادی برای انتخاب ریسه های نوری LED مناسب برای استفاده وجود دارد. یک راهنمای انتخاب منابع نوری LED برای مصرف کنندگان بسیار ضروری بنظر می رسد. این راهنما باید به تازه واردان در یافتن بهترین ریسه های نواری LED و نحوه استفاده از آنها آموزش دهد. در این مقاله ما نکات مهم در هنگام انتخاب ریسه نوری را بررسی می کنیم.

بیشتر بخوانید
مزیت های اصلی ریسه های نوری ال ای دی

فهرست محتوا

نکات مهم در هنگام انتخاب ریسه نوری

ریسه های نواری LED به دلیل تنوع اندازه و انعطاف پذیری بالا معروف هستند. LED های کارآمد روی صفحه مدار پهنای ۱۰ میلی متر قرار می گیرند که در طول ۳ فوت تا ۱۶٫۴ فوت ارائه می شوند. ریسه های نوری انعطاف پذیر دارای ویژگی های بسیاری هستند که استفاده از آن ها را در شرایط مختلف آسان می کند. به عنوان مثال، این ریسه ها قابل برش در اندازه های مختلف هستند. برش ریسه های LED به لطف خطوط برش خورده در امتداد آن ها بسیار ساده است. در هر نقطه برش یک خط سیاه با لنت های لحیم مسی وجود دارد که در هر طرف نشسته است. پد لحیم کاری مس این امکان را فراهم می کند تا ریسه های LED را به یکدیگر متصل کنید و ریسه را در مناطق مختلفی از خانه خود متصل کنید.

انتخاب ریسه های نوری محدود به پروژه های در فضای بسته نیست. برخی از این ریسه ها، دارای IP65 دارای ماده رزین سیلیکونی هستند که از اجزای آن در برابر گرد و غبار و رطوبت محافظت می کند. این ریسه های ضدآب کمی گران ترند. اما برای هر پروژه ای که در فضای باز یا نزدیک به آب است یکی از موارد ضروری به شمار می روند.

قابلیت کارکرد با ولتاژ پایین

برخی از ریسه های نوری کم ولتاژ برای روشن شدن به ورودی ۱۲ ولت DC نیاز دارند. در این حالت، برای استفاده در منزل به ترانسفورماتور AC / DC نیاز است. اما سیم کشی ریسه های داخل خانه را بسیار ایمن تر می کند. به طور کلی ولتاژ پایین تر به معنی ایمنی بیشتر می باشد. باتری ها از برق DC نیز استفاده می کنند. بنابراین ساختن یک ریسه LED مجهز به باتری با استفاده از این نوارهای فلکس آسان است.

بیشتر بخوانید
نحوه استفاده از ریسه های روشنایی LED در اتاق های مختلف خانه

تراکم نور

تراکم یک ریسه LED مشخص کننده تعداد LED ها در یک منطقه مشخص است. برای ریسه های فلکس LED، چگالی در “LED در هر متر” اندازه گیری می شود. ریسه با چگالی استاندارد دارای ۳۰ LED / M است در حالی که ریسه با چگالی بالا دارای ۶۰ LED / M است. ریسه چگالی بالاتر برابر است با کیفیت بالاتر و نور شفاف تر. به طور خلاصه، تراکم بیشتر منجر به لومن بالاتر می شود که در نهایت نور شفاف تری را ایجاد می کند. لومن اندازه گیری میزان روشنایی است که توسط چشم انسان درک می شود. به لطف نورهای رشته ای، بیشتر ما از وات برای اندازه گیری میزان روشنایی نور استفاده می کنیم. برایLED ها، لومن استاندارد جدیدی برای توصیف خروجی نور است. خروجی لومن یکی از مهمترین قسمت های انتخاب ریسه های نواری LED است. زیرا کیفیت نوری دریافتی را مشخص خواهد کرد.

اتصالات و تقسیم کننده های ریسه های نوری

اتصال ریسه های LED برای نصب در هر فضایی ضروری است. لوپ لایت بهترین نوع ریسه را از این نظر (بدون سیم) عرضه می کند. اتصالات ریسه از عوامل مهمی است که بر اجرای پروژه تاثیر زیادی می گذارد. اگر طول اتصالات مورد نیاز شما بیش از حداکثر طول ریسه باشد، شما باید سیم های موازی را از منبع تغذیه خود به ریسه های جداگانه هدایت کنید. گاهی اوقات شما می خواهید ریسه هایی را که از جهات مختلف به یک منبع تغذیه مشترک می آیند، تأمین کنید. در این حالت شما از قبل سیم های موازی را اجرا خواهید کرد. سیم کشی ریسه های LED در هنگام کار با چندین حلقه می تواند دشوار باشد. به همین دلیل، توصیه می شود همواره از ریسه های بدون سیم استفاده کنید. علاوه بر حل مشکلات نصب، ریسه بدون سیم منظره زیباتری را ایجاد می کند.

بیشتر بخوانید
اصول نورپردازی اداری

از نور نقطه ای گرفته تا روشنایی کامل، از زیر کابینت آشپزخانه گرفته تا نور تزئینی قوی، لوپ لایت ریسه LED مناسب برای هر کاربردی را تولید می کند. این ریسه ها در رنگ های مختلف از دمای رنگ از نور شمع ۲۰۰۰ (k) تا نور روز ۶۳۰۰ (k) و تولید می شوند. نوع، رنگ و عملکرد مناسب برای پروژه خود را انتخاب کنید. لوپ لایت اولین و بزرگ ترین تولید کننده ریسه های نوری با تکنولوژی بدون سیم در خاورمیانه است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این زمینه را پر کنید
این زمینه را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست