مزایای استفاده از ال ای دی ۲۴ ولت در مقابل ۱۲ ولت

مزایای استفاده از ال ای دی 24 ولت در مقابل 12 ولت

فهرست محتوا

مزایای استفاده از ال ای دی ۲۴ ولت در مقابل ۱۲ ولت

به طور کلی تفاوت بین سیستم های روشنایی ال ای دی ۱۲ ولت و ۲۴ ولت معمولا ناچیز است، با این حال، در صورتی که  تمایل دارید، تفاوت بین این دو سیستم را متوجه شوید، پیشنهاد می‌کنیم ما را در ادامه مطلب همراهی بفرمایید. به طور حتم، مقاله حاضر می‌تواند شما را در مورد مزایا ال ای دی ۲۴ ولت در مقابل ۱۲ ولت متقاعد سازد!

عوامل موثر در انتخاب ال ای دی

به طور کلی، عوامل و ویژگی‌های زیادی وجود دارند که می‌توانند تصمیم شما را به هنگام انتخاب ریسه نوری ال ای دی تحت تاثیر قرار دهند، از جمله این ویژگی‌ها، می‌توان به مواردی همچون رنگ، شدت نور و طول اشاره نمود. یک ویژگی مهم که اغلب نادیده گرفته می شود، ولتاژ است. لازم به ذکر است که رایج‌ترین نوع ریسه‌های ال ای دی از نظر ولتاژ، ریسه‌های ال ای دی ۱۲ ولت و ۲۴ ولت می‌باشند که به طور گسترده نیز در بازار یافت می‌شوند.

خوب است بدانید که ریسه‌های نوری ال ای دی ۱۲ ولت، نقاط برش کوتاه تری دارند. به عنوان مثال؛ در حالی که ریسه‌های نوری ال ای دی ۱۲ ولت را می‌توان در هر  ۴-۵ سانتی متر برش داد، با این حال، نوارهای ال ای دی ۲۴ ولت را تنها می‌توان در طول ۸-۱۰ سانتی متر برش داد. این تفاوت، یک وضعیت چالش برانگیز در مورد ولتاژ عملکرد ال ای دی‌ها می‌باشد. بر همین اساس، در صورتی که نیاز به استفاده از ریسه‌های نوری ال ای دی در پیچ‌های کوتاه دارید، یک ریسه ال ای دی ۱۲ ولت، می‌تواند انتخاب مناسب‌تری به نظر آید!

بیشتر بخوانید
معرفی ریسه های ال ای دی مناسب نمای ساختمان و نور پردازی آن

با این حال، در صورتی که می‌خواهید منبع تغذیه شما در فاصله ۱۰-۱۵ متری ریسه‌های ال ای دی قرار گیرد، بهتر است ریسه‌های نوری ال ای دی ۲۴ ولت را انتخاب کنید. چرا که اگر از ریسه‌های ۱۲ ولت استفاده نمایید، افت ولتاژ ایجاد شده در خط، موجب کاهش روشنایی ریسه ال ای دی می‌شود. این در حالیست که  افت ولتاژ در ریسه‌های ال ای دی  ۲۴ ولت، حداقل است و به همین دلیل، حداکثر سطح روشنایی را می توان در کل خط ایجاد نمود.

با توجه به مطالب گفته شده، هر یک از ریسه‌های ال ای دی ۱۲ و یا ۲۴ ولت متناسب با نوع کاربرد ، از مزیت‌های مختص به خود برخوردار می‌باشند، با این حال، به گفته متخصصان این صنعت، ال ای دی‌های ۲۴ ولت نسبت به ۱۲ ولت، از مزایایی نسبی برخوردار می‌باشند که در ادامه به آن پرداخته می‌شود.

مهمترین مزیت استفاده از ال ای دی ۲۴ ولت

شما نیز اگر قصد خرید ریسه یا نصب یک سیستم روشنایی ولتاژ پایین را دارید، احتمالاً با هر دو گزینه ۱۲ ولت DC و ۲۴ ولت DC روبرو شده اید. اغلب اوقات، مشخصات قیمت و عملکرد ذکر شده یکسان است و ممکن است از خود بپرسید “تفاوت چیست؟ کدام یک را باید انتخاب کنم؟” در ادامه به برخی از مهمترین مزایای ال ای دی ۲۴ ولت در مقابل ۱۲ ولت پرداخته می‌شود:

  1. ۲۴ ولت برای LED ها مناسب تر است.

علیرغم اینکه برخی از محبوب‌ترین گزینه های ولتاژ منبع، تغذیه ۱۲ ولت یا ۲۴ ولت DC می‌باشند، با این حال، به یاد داشته باشید که (اکثر) LED های مجزا، در واقع دستگاه های ۳ ولت DC  می‌باشند. به دلیل ساختار LED ها در یک ترکیب موازی در مقابل سری،  ولتاژ یک سیستم LED می تواند مطابق با ولتاژ منبع تغذیه خاص باشد.

بیشتر بخوانید
نکات مهم در هنگام انتخاب ریسه نوری

به طور معمول، در یک ریسه نوری ال ای دی ۱۲ ولت، کل ولتاژ  ال ای دی ، تنها ۹ ولت یا حدود ۷۵ درصد ولتاژ کل است. ولتاژ باقیمانده از طریق یک مقاومت محدود کننده جریان هدر می‌رود. از آنجایی که مقاومت به روشنایی کمکی نمی کند، می توان نتیجه گرفت که در یک ریسه ال ای دی ۱۲ ولت، تقریباً ۲۵٪ از انرژی الکتریکی به صورت نیروی گرمایشی هدر می رود.  این در حالیست که در یک ریسه ال ای دی  ۲۴ ولت، کل ولتاژ LED ،۲۱  ولت یا حدود ۸۸ درصد از ورودی ۲۴ ولت است. در این شرایط، کمتر از ۱۳ درصد از انرژی ولتاژ به صورت انرژی گرمایی هدر می رود.  به طور خلاصه می‌توان ادعا داشت که یک ریسه نوری ال ای دی ۲۴ ولت، در واقع می تواند ناکارآمدی ذاتی طراحی الکتریکی را تا بیش از ۵۰٪ کاهش دهد.

  1. سیستم ۲۴ ولت، به گِیج هادی کمتری نیاز دارد

یک سیستم LED 24 ولت، نصف مقدار جریان مورد نیاز یک سیستم LED 12 ولتی را برای رسیدن به همان سطح قدرت، مصرف می‌کند.

  1. خروجی بالاتر- روشنایی بیشتر

ال ای دی هایی که توسط درایورهای ۲۴ ولت هدایت می شوند، در مقایسه با ال ای دی های ۱۲ ولت DC، فواصل مجاز بیشتری بین منبع نور و درایور دارند. LED های ۱۲ ولت معمولا برای کاربردهایی که خروجی نور کمتری مورد نیاز است، مناسب‌تر می‌باشند. به عبارتی می‌توان اظهار داشت که  ال ای دی ۲۴ ولت در مقابل ۱۲ ولت، خروجی بالاتری را از نظر میزان روشنایی ارائه می‌دهد.

بیشتر بخوانید
خرید عمده ریسه نوری ال ای دی

مرکز عرضه و توزیع ال ای دی ۲۴ ولت در مقابل ۱۲ ولت

در نهایت لازم به ذکر است که لوپ لایت به عنوان معتبرترین مرکز تولید، عرضه و توزیع ریسه‌های نوری ال ای دی‌ در ولتاژهای مختلف از جمله ال ای دی ۲۴ ولت در مقابل ۱۲ ولت ، همواره در راستای تحقق رسالت خود مبنی بر جلب رضایتمندی مشتریان گام برداشته و این اطمینان را به آنها می‌دهد که با خرید محصولات روشنایی این مجموعه، علاوه بر دسترسی به با‌کیفیت‌ترین محصولات بازار ، از نظر قیمتی نیز به محصولاتی خوش قیمت! دسترسی خواهند داشت.

با وجود همه این مزایا در خرید از این مجموعه تردید نداشته و با اطمینان خاطری تمام از کیفیت و قیمت ریسه‌های ال ای دی این مجموعه از محصولات مجموعه ی ما استفاده نمایید. همچنین لازم به یادآوری است که در صورت مواجه شدن با هر گونه چالش، کارشناسان فروش مجموعه لوپ لایت به صورت شبانه روزی مشتاق و آماده پاسخگویی به کلیه سوالات شما عزیزان می‌باشند. به طور حتم، تنها با یکبار خرید از این مجموعه و تحقق انتظارات کیفی خود ، به یکی از مشتریان ثابت لوپ لایت تبدیل خواهید شد.

دسته بندی > > > مقالات لوپ لایت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این زمینه را پر کنید
این زمینه را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست