نحوه انتخاب مکان مناسب برای نورپردازی زیرکابینت

نحوه انتخاب مکان مناسب برای نورپردازی زیرکابینت

نحوه انتخاب مکان مناسب برای نورپردازی زیرکابینت به نیاز نوری شما بستگی دارد. برای نصب ریسه زیر کابینت با این سوال مواجه می شویم که نصب ریسه در کدام قسمت زیرکابینت انجام شود؟ در این مقاله به نکات و نحوه نصب ریسه زیرکابینت می پردازیم.

فهرست محتوا

ساده ترین راه انتخاب محل نصب چراغ زیرکابینت

در اینجا برخی از عواملی را که باید هنگام جستجوی مکان مناسب برای چراغ‌های زیر کابینت در نظر بگیرید:

جلوی کابینت: روشنایی بیشتر

قرار دادن چراغ ها در جلوی کابینت برای روشنایی کار بهترین کار را دارد. به این ترتیب، می توانید اطمینان حاصل کنید که نور بیشتری به جلوی کانتر شما و کمتر به دیوار پشت آن می رود. بنابراین، هنگام خرد کردن سبزیجات یا انجام سایر کارهای آماده سازی غذا در پیشخوان، نور کافی را فراهم می کند

پشت کابینت: برای نورپردازی تاکیدی خوب کار می کند

مکان مناسب برای نورپردازی زیرکابینت

اگر چراغ های خود را در پشت کابینت نصب کنید، دیوار پشت پیشخوان آشپزخانه شما به خوبی روشن می شود. اما جلوی پیشخوان نور زیادی نخواهد داشت. اگر برای آشپزی و سایر فعالیت های آشپزخانه به نور خوب نیاز دارید، چراغ ها را در پشت کابینت قرار ندهید. در عوض، می توانید آنها را نزدیک تر به جلو قرار دهید. اما زمانی که آشپزخانه شما دارای نور کافی محیطی است و می خواهید بیشتر روی نورپردازی تاکیدی تمرکز کنید، قسمت پشتی کابینت مناسب است.

وسط کابینت: تعادل نور را بیاورید

نورپردازی کابینت با ریسه نواری

قرار دادن چراغ ها در وسط کابینت باعث می شود نور به طور مساوی بین پشت و جلوی پیشخوان شما تقسیم شود. همچنین نور کار و محیط را متعادل می کند. اگر مطمئن نیستید که چه کاری باید انجام دهید، قرار دادن چراغ ها در وسط می تواند یک راه حل دوستانه باشد. وقتی چراغ‌ها را زیر کابینت در وسط قرار می‌دهید، همچنان نور کافی در جلوی میزهایتان خواهید داشت. بنابراین، هم در روشنایی لهجه و هم به نورپردازی وظیفه کمک می کند. با این حال، اندازه و روشنایی وسیله ای را که نصب می کنید در نظر بگیرید. اطمینان حاصل کنید که وسیله ای که در وسط کابینت قرار می دهید به اندازه کافی روشن باشد تا کل فضای زیر را به طور یکنواخت روشن کند.

بیشتر بخوانید
7 ایده برای روشنایی کابینت ها در آشپزخانه

چرا انتخاب درست مکان مناسب برای نورپردازی زیرکابینت اهمیت دارد؟

نوارهای ال‌ای‌دی، چراغ زیرکابینتی و هالوژن های کوچک از محبوب‌ترین انواع نورپردازی زیر کابینت هستند. برخلاف وسایل سنتی، این چراغ ها دارای طراحی مینیمالیستی هستند که متناسب با فضای کوچک زیر کابینت است و جلوه ای از نور مخفی را ارائه می دهد. با قرار دادن صحیح نورپردازی زیر کابینت، می‌توانید بهبود چشمگیری در عملکرد و ظاهر فضا آشپزخانه داشته باشید و از تمامی امکانات به نحو عالی استفاده کنید. بطور کلی :

  1. نورپردازی وظیفه‌ای: قرار دادن نورپردازی زیر کابینت به عنوان روشنایی وظیفه ای عمل می‌کند. این نورپردازی به شما امکان می‌دهد در زمان انجام کارهایی مانند آشپزی یا آماده‌سازی غذا، دید بهتری داشته باشید. اینکار باعث افزایش کارایی و دقت در انجام وظایف می‌شود.
  2. برجسته کردن ویژگی‌های طراحی: نورپردازی مناسب زیر کابینت می‌تواند زیبایی و طراحی کابینت، کانترها و سطوح را برجسته کند. این باعث جلب توجه مهمانان و افزایش جذابیت بصری فضا می‌شود.
  3. کاهش تابش خیره کننده و سایه: قرار دادن نور زیر کابینت در مکان مناسب به کاهش تابش خیره کننده نور و سایه‌ها کمک می‌کند، به ویژه در آشپزخانه که از ابزارهای تیز استفاده می‌شود.

چگونه ریسه را زیر کابینت نصب کنیم؟

ریسه های نواری LED محبوب ترین گزینه برای نورپردازی زیر کابینت هستند. بنابراین، در این بخش، در مورد نحوه نصب نوارهای LED در زیر کابینت صحبت خواهم کرد.

مرحله ۱: مکان و اندازه گیری را انتخاب کنید

ابتدا باید تصمیم بگیرید که می خواهید نریسه را در کجا قرار دهید. اگر روی روشنایی کار متمرکز هستید، جلوی کابینت را برای نصب چراغ انتخاب کنید. و برای نورپردازی برجسته، قسمت پشتی کابینت عالی عمل می کند. با این حال، اگر نمی توانید تصمیم بگیرید که آنها را کجا قرار دهید، بخش میانی کابینت گزینه ای امن برای نصب ریسه است. پس از تصمیم گیری در مورد مکان، زمان اندازه گیری است. با استفاده از یک متر طول کابینتی که میخواهید ریسه نصب کنید اندازه بگیرید. این اندازه گیری به شما کمک می کند تا ریسه را با توجه به طول مورد نیاز خریداری کنید.

بیشتر بخوانید
آیا ریسه ال ای دی باعث اتش سوزی می شود ؟

مرحله ۲: ابزارهای لازم را جمع آوری کنید

هنگام انتخاب چراغ برای زیر کابینت خود، اگر کابینت در تماس با آب یا رطوبت باشد، باید به دنبال ریسه با درجه IP بالا بروید. به عنوان مثال، حداقل یک ریسه با درجه IP44 برای کابینت خریداری کنید. اکنون که می دانید به چه متراژی ریسه نیاز دارید، آنها را از یک اکتریکی قابل اعتماد خریداری کنید. برای داشتن یک ریسه باکیفیت ما به شما ریسه های ولتاژ پایین لوپ لایت را پیشنهاد میکنیم. تجهیزات دیگری نیز وجود دارد که برای نصب به آنها نیاز خواهید داشت:

  • متر
  • قیچی
  • کانکتورهای ریسه
  • کنترلرریسه (مخصوص ریسه با قابلیت تغییر رنگ)
  • درایور (منبع تغذیه)

مرحله ۳: ریسه را برش دهید

ریسه را در محلی که می خواهید نصب کنید قرار دهید. حالا نوارها را با توجه به طول زیر کابینت ببرید. نمادهای قیچی را در PCB نوارها خواهید دید که نشان دهنده اتصالات برش است. برای اطلاع بیشتر در مورد برش ریسه نواری، این مقاله بررسی کنید:

مرحله ۴: سطح کار را تمیز کنید

زیر کابینت ها اغلب کثیفی و روغن را جمع می کنند. قرار دادن ریسه به طور مستقیم در چنین سطح کثیفی یک عمل اشتباه است زیرا چسب ریسه نمی توانند به خوبی بچسبند. بنابراین، نوارهای LED شما می توانند شل شده و بیفتند. برای جلوگیری از این امر، تمیز کردن سطح ضروری است. می توانید از مایع مخصوص سطوح یا هر پارچه خیس برای تمیز کردن آن استفاده کنید. سپس، مطمئن شوید که سطح زیر کابینت کاملاً خشک شده است. در صورت مرطوب نگه داشتن سطح، چسب ها به آن نمی چسبند.

بیشتر بخوانید
همه آن چه که باید در مورد ریسه نوری ال ای دی بدانید

مرحله ۵: ریسه نواری را زیر کابینت نصب کنید

نصب نورمخفی برای کابینت

نوارهای LED دارای پشتی چسبنده هستند که نصب را بسیار آسان می کند. می توانید به سادگی پشت آن را جدا کرده و به سطح زیر کابینت فشار دهید. در محل هایی که نیاز به اتصال دو ریسه دارید یا از کانکتورهای مخصوص یا به روش لحیم کاری دو ریسه را بهم متصل کنید. پس از اتمام نصب، یک سوال رایج که ممکن است ذهن شما را به خود مشغول کند این است که چگونه ریسه را روشن کنید. جای نگرانی نیست. تطبیق ولتاژ ریسه با منبع تغذیه ضروری است. به عنوان مثال، شما می توانید با ریسه ۱۲ ولت برای داخل کابینت استفاده کنید، اما برای کابینت های بیرونی، ریسه ۲۴ ولت را انتخاب کنید. استفاده از ریسه LED 12 ولت بر روی منبع تغذیه ۲۴ ولت باعث غلبه بر دستگاه و آسیب رساندن به آن می شود. درایور LED را به نوار LED و سپس به منبع تغذیه وصل کنید. علامت های مثبت (+) و منفی (-) منبع الکتریکی را بررسی کنید و آنها را مطابق با ریسه خود وصل کنید. آن را روشن کنید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد نصب ریسه و تهیه منبع تغذیه مناسب با ریسه خود این مقاله را بخوانید:

نتیجه پایانی

ریسه های نواری محبوب ترین روشنایی برای زیر کابینت هستند. ریسه های نواری قابل تنظیم برای کابینت ها عالی عمل می کنند زیرا دارای درجه بندی CCT قابل تنظیم هستند. لوپ لایت ریسه های نواری تک رنگ، RGB، قابل تنظیم دارد که برای زیر کابینت های شما ایده آل هستند. برای انتخاب محل مناسب برای نورپردازی زیر کابینت، ابتدا باید در نظر بگیرید که از چه نوع وسایلی استفاده می کنید و چه جلوه نوری را می خواهید به ارمغان بیاورید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این زمینه را پر کنید
این زمینه را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست