طریقه نصب نور مخفی با ریسه + چند ایده برای نورپردازی مخفی

طریقه نصب نور مخفی با ریسه

نصب نور مخفی با ریسه یکی از جدیدترین ترندهایی است که در حوزه طراحی و روشنایی اجرا می‌شود. نور مخفی نوعی از نورپردازی است که منبع روشنایی در آن مشاهده نمی‌شود. این مدل طراحی مزایای بسیاری دارد و به همین علت از طرفداران زیادی در نورپردازی‌های سبک مدرن برخوردار است.

یکی از بهترین مزایای این مدل نورپردازی، خستگی کم‌تر چشم حین نگاه‌کردن به آن است. ایده‌های مختلفی برای طراحی و نوپردازی مخفی وجود دارد که در زیبایی دکوراسیون موثر است. به عنوان مثال در نما، سقف و حتی زیر کابینت امکان بهره‌گیری از ریسه برای ایجاد نور مخفی وجود دارد. در ادامه مقاله قصد داریم علاوه‌بر تمامی این موضوعات، به بررسی طریقه نصب ریسه‌های نور مخفی بپردازیم. با ما همراه باشید!

نور مخفی چیست و مزایای نصب نور مخفی

خیلی از اوقات برای نورپردازی یک محیط از منابع روشنایی استفاده می‌شود که در محدوده دید مخاطب قرار دارد. دیده‌شدن منبع روشنایی در برخی از محیط‌ها از جذابیت نورپردازی آن می‌کاهد. به همین علت خیلی از طراحان در این روزها برای ارائه یک طراحی زیبا از نور مخفی کمک می‌گیرند.

به این صورت که منبع روشنایی دیگر قابل مشاهده نیست و صرفا نور آن در محیط دیده می‌شود. بسیاری از مردم پس از دانستن اینکه مزایای نور مخفی چیست، از آن برای طراحی‌های شیک و زیبا بهره گرفته‌اند. توجه کنید که نصب نور مخفی با ریسه و خیلی از محصولات روشنایی امکان‌پذیر است. بهره‌گیری از نور مخفی می‌تواند زیبایی فوق‌العاده‌ای برای هر محیط فراهم کند. همچنین این نوع نورپردازی در طراحی‌های مختلفی می‌تواند صورت بگیرد.

نور مخفی چیست

برای اینکه زیبایی محیط با کمک نور مخفی مطلوب باشد، می‌توان شدت آن را با کمک ابزارهای مناسب تنظیم کرد. یکی از مزایای بسیار خوب استفاده از نور مخفی، عدم خستگی چشم حین خیره‌شدن به آن است.

چند ایده برای نورپردازی مخفی

با نصب نور مخفی با ریسه می‌توان ایده‌های مختلفی را در قسمت‌های کوناگون منزل اجرا کرد. هر یک از این‌ها جذابیت خاصی به فضا خواهد داد:

طراحی نور مخفی جذاب زیر کابینت‌های آشپزخانه

آشپزخانه قسمت‌های مختلفی دارد که می‌توان از ریسه‌ها برای طراحی نور مخفی آن‌ها کمک گرفت. یکی از بهترین قسمت‌ها به خصوص در آشپزخانه‌های اپن‌دار، زیر کابینت‌هاست. با کمک چنین نورپردازی می‌توان فضای خالی که زیر هر کابینت وجود دارد را با روشنایی یکنواخت و ملایم پوشش داد.

همچنین ریسه‌های نور مخفی به راحتی و بدون اشغال فضا، زیر هر کابینت قابل نصب است. با طراحی نور مخفی زیر کابینت، زیبایی هر یک از کابینت‌ها بیشتر به نظر خواهد آمد. این را هم در نظر بگیرید که امکان بهره‌گیری از تلفیق رنگ نورپردازی و کابینت وجود دارد. این مدل طراحی به ویژه در نورپردازی کابینت‌هایی که در قسمت‌هایی بالایی دیوار نصب می‌شود، کاربرد دارد.

بیشتر بخوانید  معرفی ریسه های SMD

نصب نور مخفی با ریسه در سقف

نصب نور مخفی با ریسه در سقف

امروزه استفاده از سقف‌های کاذب و کناف در ساختمان‌های مختلف مورد استقبال قرار گرفته است. اما موضوع مهم‌تر این است که امکان‌ بهره‌گیری از نور مخفی برای افزایش جذابیت چنین سقف‌هایی وجود دارد. در حقیقت شما می‌توانید ریسه‌ها را در نواحی مختلف این نوع از سقف‌ها پنهان کنید و یک نور فوق‌العاده زیبا را ارائه نمایید.

نور مخفی در سقف برای فضاهای مختلف ساختمان قابل استفاده است. به عنوان مثال اتاق نشیمن، آشپزخانه و حتی اتاق خواب یکی از بهترین مکان‌ها برای چنین طراحی محسوب می‌شود. در فضایی مثل اتاق خواب، ارائه نور مخفی می‌تواند بهترین گزینه برای کاهش اثر آن روی چشم‌ها باشد.

طراحی نور مخفی در نمای ساختمان

نمای ساختمان از دیگر قسمت‌هایی است که می‌‌توانید از ریسه به جهت طراحی نورپردازی مخفی برای آن کمک بگیرید. معمولا هر نما قسمت‌های مختلفی دارد که امکان پنهان‌کردن ریسه در هر یک وجود دارد. طراحی نور مخفی برای نمای ساختمان‌های چندین طبقه یکی از کاربردهای ریسه است.

به طوری که می‌توان با کمک یک نور مخفی مناسب، هر واحد را به صورت مجزا برجسته کرد. همچنین در نماهای رومی که از ستون‌های زیادی برخوردار است، استفاده از ۲ ریسه در اطراف هر ستون برای ارائه نور مخفی و افزایش جذابیت آن یک ایده فوق‌العاده به نظر می‌رسد.

نصب نور مخفی با ریسه پشت تلویزیون و مانیتور

در سال‌های اخیر نور مخفی برای تزیین و طراحی دکوراسیون داخلی کاربرد داشته است. یکی از جذاب‌ترین قسمت‌هایی که می‌توان از چنین ایده‌ای استفاده کرد، پشت مانیتور و تلویزیون است. به طوری که مانیتور با یک نور با رنگ مناسب و یکنواخت برجسته‌تر به نظر می‌رسد. بیشتر از چنین مدل‌ طراحی برای مانیتورها و تلویزیون‌های نصب‌شده روی دیوار کمک می‌گیرند.

طراحی نور مخفی پشت تلویزیون و مانیتور

نصب نور مخفی با ریسه در راه پله

هر پله معمولا یک برجستگی دارد که می‌توان برای افزایش زیبایی آن یک ریسه با رنگ مناسب را در آنجا تعبیه کرد. با این کار یک نور مخفی و خارق‌العاده در راه پله ایجاد می‌شود که برای مخاطب بسیار جذاب است. از این طراحی خیلی از اوقات می‌توان برای پله‌های یک خانه دوبلکس استفاده کرد. نکته قابل توجه آن است که در کنار زیبایی، روشنایی و امنیت در پله‌ها خصوصا هنگام شب تامین خواهد شد.

بیشتر بخوانید  ویژگی ریسه های ال ای دی چیست؟

علاوه‌بر خود پله‌ها، در این سال‌ها شاهد استفاده از نور مخفی برای نرده‌‌ها هستیم. با این کار طراحی‌های بسیار شیک و مدرنی برای هر خانه ایجاد می‌شود.

نحوه نصب نور مخفی با ریسه

یکی از موضوعاتی که باید به آن توجه شود، آن است که برای نصب هر نوع ریسه در ساختمان نیاز به مبدل خواهد بود. این محصول امکان اتصال ریسه را به برق شهری برای شما فراهم می‌کند. گاهی اوقات هنگام تهیه این گونه محصولات روشنایی، مبدل یا همان درایور همراه ریسه ارسال می‌شود. اما در برخی از شرایط باید آن را به صورت جداگانه تهیه کنید.

ابتدا درایور را به به برق شهری متصل کنید. سپس اتصال ریسه دلخواه خود را به سر سوزنی مبدل فراهم نمایید. اتصال غلط داریور به ریسه سبب خواهد شد این منبع روشنایی فعال نشود. پس از این کار نوبت به قراردهی ریسه در بخش مدنظر شما می‌رسد. برای این منظور بهتر است جهت تعبیه ریسه به گونه‌‌ای باشد که نور به قسمت مدنظر منتشر شود.

باید براساس محلی که قرار است ریسه را در آن به کار ببرید، اندازه مناسبی از این محصول برش بزنید. نکته حائز اهمیت آن است که ریسه‌های مختلف معمولا در یک‌سری اندازه‌های مشخص قابل برش است. در غیر این صورت ممکن است به آن آسیب وارد شود و دیگر روشن نخواهد شد. البته برخی از برندهای این امکان را به شما می‌دهند تا بتوانید در هر اندازه ریسه را برش بزنید.

نحوه نصب نور مخفی

در نهایت نوبت به چسباندن ریسه می‌رسد. برای این کار روش‌های مختلفی وجود دارد. به عنوان مثال می‌توانید از چسب‌های مخصوصی کمک بگیرید. همچنین گاهی باید از بست‌هایی در فواصل منظم استفاده کنید تا بتوانید ریسه را در محل مناسب قرار دهید. البته برخی برندها نظیر لوپ لایت ریسه‌هایی طراحی می‌کنند که برچسب‌هایی در پشت خود دارد. با این کار نصب ریسه در هر محل تسهیل می‌شود.

نصب ریموت کنترل نور مخفی

یکی از گزینه‌هایی که می‌توانید برای نصب نور مخفی با ریسه از آن بهره بگیرید، به کارگیری ریموت کنترل است. برخی از محصولات امکان اتصال به ریموت را دارد و می‌توانید خیلی راحت با چند کلیک ساده آن را کنترل نمایید. با این کار روشن و خاموش‌کردن ریسه‌ها در فضاهای مختلف برای شما راحت‌تر خواهد بود.

بیشتر بخوانید  مدیریت نور در فضای کار

انواع ریسه ها برای نصب نور مخفی

برای اینکه بتوانید از یک ریسه برای طراحی نور مخفی کمک بگیرید، باید روشنایی یکنواخت و ملایمی را ارائه کند. در ادامه برخی از بهترین محصولاتی که برای این منظور قابل استفاده است را معرفی می‌کنیم:

نصب نور مخفی با ریسه نئون فلکسی

ریسه‌های نئون فلکسی یکی از بهترین گزینه‌ها برای ایجاد نور مخفی در هر مکانی محسوب می‌شود. نور کاملا یکنواخت و یک‌دست این محصولات، روشنایی مناسب برای طراحی نور مخفی در اختیار شما قرار خواهد داد. نام این محصولات را بیشتر به دلیل استفاده از پوشش فلکسی انتخاب کرده‌اند.

ریسه نئون فلکسی

طراحی نور مخفی با ریسه شلنگی

ریسه‌های شلنگی از دیگر گزینه‌های مطرح در طراحی نور مخفی محسوب می‌شود. این محصول انواع مختلفی دارد که بیشتر از ریسه شلنگی SMD با توجه به انتشار نور یکنواخت آن، برای این منظور استفاده می‌شود. دقت کنید که این ریسه ها در تنوع رنگ بالایی در بازار موجود است.

اجرای نور مخفی با ریسه نواری

یکی دیگر از گزینه‌هایی که می‌توان از آن برای اجرای یک نور مخفی زیبا استفاده کرد، ریسه نواری است. ریسه نواری در رنگ‌ها و تراکم‌های مختلف وجود دارد و بسته به نیاز خود می‌توانید متراژ مناسبی از آن را به کار بگیرید. در انتخاب ریسه نواری باکیفیت و از برند معتبر دقت فرمایید تا از طول عمر و درخشش نور بسیاری در نورپردازی مخفی خود بهره مند شوید.

نور مخفی چه رنگی خوبه؟

نحوه نصب نور مخفی با ریسه را با جزئیات کامل در این مقاله مورد بررسی قرار دادیم. همچنین برای آنکه بتوانید طراحی‌های خوبی انجام دهید، چندین ایده پرکاربرد را در قسمت‌های پیشین مقاله مطرح کردیم. اما در آخر باید به این موضوع توجه کنید که انتخاب رنگ در طراحی نور مخفی از اهمیت بسیاری برخوردار است.

این موضوع با در نظرگرفتن نوع دکوراسیون و حتی رنگ آن تعیین می‌شود. به طور معمول رنگ سفید یکی از بهترین گزینه‌ها برای تمامی مکان‌ها محسوب می‌شود. با این حال گاهی در طراحی خود بهتر است از تلفیق رنگ مناسبی به منظور ارائه ایده‌‌های جذاب کمک بگیرید. نوع فضا از دیگر موارد تاثیرگذار در انتخاب رنگ شما خواهد بود.

دسته بندی > > > مقالات لوپ لایت

2 دیدگاه. ارسال دیدگاه جدید

  • درود به شما
    می خواستم بدونم به جز ریسه شلنگی و فلسکی، امکان نورپردازی مخفی با ریسه دیگه ای وجود نداره؟
    و این که آیا همه انواع ریسه شلنگی برای این کار مناسبه یا نه؟

    پاسخ
    • سلام وقت بخیر بجز ریسه شلنگی و فلکسی، ریسه نواری هم یکی از بهترین ریسه ها برای نورپردازی مخفی در دکوراسیون داخلی ساختمان است.
      خیر بعضی از ریسه های شلنگی مناسب برای نورپردازی مخفی نیستند. بدلیل اندازه و فرم طراحی و مصرف انرژی که دارند.

      پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید