تکنولوژی بدون سیم در ریسه به چه معناست؟

ریسه با تکنولوژی بی سیم با لایه مس برند لوپ لایت

تلاش متخصصان و دانشمندان ایرانی از گذشته تا امروز بر‌ این بوده است که با خلق ایده‌ها و به‌کارگیری نوآوری‌ها در صنایع مختلف نظیر بهداشت و پزشکی، غذا و دارو، برق و… زندگی آسان‌تر و باکیفیت‌تری را برای مردم عزیز کشورمان رقم بزنند. مفتخریم که شرکت نیک تاب نور یزد با نشان تجاری لوپ لایت، با دستیابی به فناوری‌های مختلف از جمله تکنولوژی بدون سیم در ساخت ریسه، توانسته است ریسه‌های باکیفیت به همراه طول عمر بالا و عدم قطعی برای مشتریان خود فراهم کند و اینگونه اعتبار خود را در بازارهای ایرانی و جهانی افزایش دهد.

تکنولوژی بدون سیم یا Non-wired در ریسه

در ابتدا باید به این نکته اشاره کنیم که تکنولوژی Non-wired در ریسه، ارتباطی با شبکه برق بدون سیم و wireless ندارد و این‌ها دو فناوری جداگانه هستند.

تکنولوژی بدون سیم در ریسه های لوپ لایت

تکنولوژی بدون سیم آخرین فناوری ساخت ریسه در دنیا است که با برطرف کردن مشکلات ریسه‌های قدیمی، کاربرد این محصول را بسیار گسترده‌تر و راحت‌تر از پیش کرده است. در این تکنولوژی با حذف سیم و رابط‌های کم کیفیت قبلی، مدار مس مرغوب و با خلوص بالا در یک برد انعطاف پذیر ۵ لایه قرار می‌گیرد. این تکنولوژی علاوه بر اینکه احتمال قطع شدن مدار را به صفر می‌رساند، باعث راندمان نوری بسیار بالای ریسه نیز می‌شود.

تفاوت ریسه‌ بدون سیم با ریسه‌ سیم دار

در نسل قدیم ریسه‌های نوری، وظیفه انتقال جریان برق در کل مدار به عهده ۲ رشته سیم آلومینیوم بود. این ۲ رشته سیم در کل مدار گردش پیدا کرده و توسط ۲ رشته سیم دیگر در پشت، مدار به سیم آلومینیوم متصل شده و ارتباط متر اول و دوم برقرار می‌شود. این سیستم باعث شده بود تا مدار دائما دچار قطعی، چشمک زدن، کاهش نور و حتی اتصال کوتاه شود.

بیشتر بخوانید  راه حل های جذاب برای نمای ساختمان به لطف ریسه های نواری LED

اما در ریسه‌های مدرن Non-wired، یک مدار پنج لایه وجود دارد که ۲ لایه از آن را مس با خلوص بسیار بالا تشکیل داده است. وظیفه انتقال برق در کل مدار به عهده این ۲ لایه مس است و در این سیستم جدید، هیچ سیمی وجود ندارد. در حقیقت کل مدار به صورت یک تکه تولید شده و مانند ریسه‌های نسل قدیم بین متر اول و دوم ریسه، هیچ سیمی برای اتصال وجود ندارد.

تفاوت ریسه بدون سیم و سیم دار قدیمی

وقتی سیم از کل مدار حذف شود، ریسه در اثر چرخش، پیچش و خم شدگی آسیب نمی‌بیند و طبیعتا سوختن در مدار به وجود نمی‌آید. زیرا اکثر این آسیب‌ها در اثر ارتباطی که بین مدار و سیم آلومینیوم بود به وجود می‌آمد؛ وقتی این سیم حذف و مدار یک تکه شد، قطعا سوختن در مدار از بین می رود.

ویژگی‌ ریسه‌های بدون سیم لوپ لایت

ریسه‌های بدون سیم برند لوپ لایت یکی از نوآوری‌های اخیر در صنعت نورپردازی است که با استفاده از فناوری‌های پیشرفته، تجربه‌ای بی‌نظیر از روشنایی و تزئین محیط‌های مختلف را فراهم می‌کند. این ریسه‌ها که به‌طور خاص برای ایجاد جلوه‌های نوری زیبا طراحی شده‌اند، با ویژگی‌های بسیاری همراه شده است. برخی از این ویژگی‌ها را در ادامه بررسی می‌کنیم.

پوشش و انعطاف پذیری ریسه

در ساخت ریسه‌های بدون سیم لوپ لایت، از بهترین مواد PVC استفاده شده است. همین امر باعث شده که این ریسه‌ها شفاف‌تر از مدل قدیمی باشد و بدنه ریسه کاملا انعطاف پذیر است.

انعطاف پذیری ریسه بی سیم لوپ لایت

ریسه های لوپ لایت آنتی UV هستند و در برابر اشعات مضر نور خورشید مقاومت کامل دارد. بنابراین بعد از گذشت مدت زمان طولانی اشعه‌های خورشید تاثیری بر روی ریسه لوپ لایت نمی‌گذارد. همچنین ریسه بعد از مدتی تغییر رنگ نداده و شکننده نیز نمی‌شود. ریسه‌های قدیمی در اثر قرارگیری در برابر نور خورشید شکننده و خشک می‌شدند.

بیشتر بخوانید  ریسه سیلیکونی چیست؟

درجه حفاظتی مقاوم

ریسه لوپ لایت دارای درجه حفاظتی IP65 است و در برابر نفوذ ذرات گرد و غبار و آب کاملا مقاوم است. پس این ریسه را می‌توان در محیط‌های داخلی و خارجی به راحتی و بدون نگرانی بابت آسیب، استفاده کرد.

شار نوری بالای ریسه

همانطور که می‌دانیم، شار نوری به معنای میزان نوری است که منبع نور به محیط منتشر می‌کند و مقدار آن با لومن اندازه‌گیری می‌شود.

شار نوری بالا در ریسه های بی سیم برند لوپ لایت

ریسه‌های قدیمی با تراکم ۱۲۰ ال ای دی در یک متر و مصرف ۱۰ وات انرژی برق، می‌توانستند تنها ۳۰۰ تا ۳۵۰ لومن بهره نوری ایجاد کنند. ولی ریسه‌های نسل جدید لوپ لایت، به دلیل استفاده از ۲ لایه مس با خلوص بالا این امکان را به ما می‌دهد که با همان تراکم ۱۲۰ ال ای دی در متر و مصرف برق تنها ۸ وات، ۷۰۰ تا ۸۰۰ لومن روشنایی تولید کنند. در واقع توانسته‌ایم با مصرف انرژی کمتر، بهره نوری بیشتری برای شما تولید کنیم.

قابلیت تنظیم نور از راه دور

از قابلیت‌های دیگر ریسه لوپ لایت تنظیم میزان نور در سطح مدار یا dimmable است. این ویژگی به شما فرصت می‌دهد که با یک کلید ساده دیمر و از راه دور، میزان نور را در سطح مدار ریسه کم و زیاد کرده و نور مناسبی که برای محیط خود لازم دارید را استفاده کنید. قابلیت تنظیم نور به مقدار زیادی باعث صرفه جویی در مصرف برق و همچنین هزینه‌های شما می‌شود. ریسه‌های قدیمی که از این ویژگی برخوردار نبودند بسیار پرمصرف واقع می‌شدند.

دیمر برای کنترل و تنظیم نور لوپ لایت

ایرادات برطرف شده ریسه‌های قدیمی

در ویدیوی زیر، توضیحات کاملی در رابطه با ایراداتی که در ریسه‌های سیم دار قدیمی وجود داشته و اکنون لوپ لایت آن‌ها را برطرف کرده است برای شما آماده کرده‌ایم.

در همه ریسه‌های قدیم و جدید، برای روشن کردن لامپ باید حتما از یکسوکننده استفاده کنید. در ریسه‌های سنتی قدیمی این ارتباط از طریق سوزن انجام می‌شد. هرگونه اشتباهی که در ارتباط سوزن و مدار رخ می‌داد، باعث می‌شد که یک اتصال کوتاه در مدار صورت بگیرد. بدین ترتیب مشکلاتی نظیر اینکه مثلا متر اول ریسه بسوزد را برای شما به وجود می‌آورد.

بیشتر بخوانید  ریسه‌های ال ای دی نواری - هر آنچه که باید قبل از خرید بدانید

همچنین به دلیل اینکه تثبیت کننده‌ای در ابتدای مدار وجود نداشت، با یک فشار ساده عدم ارتباط بین ریسه و یکسوکننده به وجود می‌آمد. در ریسه لوپ لایت، ابتدای مدار قفلی طراحی شده که علاوه‌بر سادگی ارتباط با مدار ریسه، با فشار دادن قفل عدم ارتباط به وجود نمی‌آید. پس سهولت نصب و ایمنی بیشتری برای شما فراهم شده است.

برند لوپ لایت با تمرکز بر کیفیت، طراحی مدرن و دوام بالا، ریسه‌هایی تولید می‌کند که از نظر زیبایی‌شناسی نیز چشم‌نواز هستند. همچنین با مصرف بهینه انرژی و قابلیت کنترل از راه دور، انتخابی هوشمندانه برای نورپردازی داخلی و خارجی را رقم می‌زند. شما می‌توانید برای دریافت نمایندگی محصولات لوپ لایت و یا جهت مشاوره و راهنمایی با کارشناسان ما تماس بگیرید.

دسته بندی > > > مقالات لوپ لایت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید