کرونا در محیط کار لوپ لایت

مدیریت کرونا

فهرست محتوا

کرونا در محیط کار لوپ لایت

در حالی که ویروس کرونا Covid-19 در تمامی دنیا شایع شده است، شرکت های تولیدی با چالش های زیادی مواجه شده اند. برخی از شرکت ها به طور موقت فعالیت های خود را تعطیل کرده اند؛ در حالی که شرکت های دیگر با افزایش تقاضای کالاهای بهداشنی و مراقبتی مواجه شده اند. طبق اعلام سازمان جهانی بهداشت WHO این ویروس حداقل دو یا سه سال دیگر میهمان جهان خواهد بود! بنابراین شرکت ها به دنبال راه هایی برای مدیریت و پیشگیری شیوع و انتقال کرونا در محیط کار هستند.

یکی از اولین راه هایی که برای مقابله با گسترش این ویروس ارائه شد، دور کاری و انجام کارها در منزل بود. اما طبیعی است که تمامی کارها را نمی توان در منزل انجام داد. به عنوان مثال، تولید ریسه های نوری فقط در خط تولید و با حضور تکنسین ها و مهندسین خط تولید صورت می گیرد. بنابراین پژوهشگران به دنبال روش هایی هستند که این بیماری در شرایط تداوم فعالیت های شرکت ها، کنترل شود. در ادامه به معرفی و توضیح چندین راهکار ارائه شده می پردازیم.

کرونا
بیشتر بخوانید : ریسه های نئون فلکسی

۱٫ محافظت از نیروهای کار: نیروی انسانی هر شرکت از مهم ترین دارایی های آن شرکت محسوب می شود. بنابراین، در زمان وقوع همه گیری کرونا باید تدابیر ویژه ای برای محافظت از منابع انسانی سازمان صورت گیرد. گروه تجاری لوپ لایت اهمیت ویژه ای برای کارکنان خود اعم از مهندس و مدیریت تا تکنسین ها قائل است. به همین دلیل، تدابیر ویژه ای برای محافظت از آن ها اندیشیده است.
۲٫ تهیه وسایل ایمنی و بهداشتی برای کارکنان: این وسایل شامل ماسک، گان، ژل های ضدعفونی و پدهای الکلی می باشد. همچنین، در تمامی مراکز تولید، پخش و فروشگاه های لوپ لایت، این امکانات تهیه و ارائه شده است تا مشتریان عزیز که بالاترین سرمایه ما محسوب می شوند هم از این بیماری در امان باشند.
۳٫ سلامت روانی کارکنان: علاوه بر سلامت جسم کارکنان، سلامت روان آن ها برای سازمان اهمیت بالایی دارد. استرس، ترس، نگرانی و عدم تعادل روانی تاثیر مستقیمی بر کاهش کارآیی کارکنان دارد. بنابراین، اقداماتی نظیر مرخصی با حقوق، مشاوره و دور کاری برای کارکنان دچار نگرانی های روانی، در نظر گرفته شده است.
۴٫ طراحی شیفت های انعطاف پذیر: گروه صنعتی-تجاری لوپ لایت به عنوان اولین و بزرگترین تولیدکننده ریسه های LED در خاور میانه به دلیل وجود تقاضای بالا و حجم تولید زیاد، امکان کاهش تعداد نیرو های خود را ندارد. بنابراین، برای کاهش خطر گسترش این بیماری در محل های تجمع کارکنان، شیفت های انعطاف پذیر طراحی و اجرا شدند. مزیت این کار کاهش تجمعات انسانی در عین حفظ حجم تولید و پاسخ به تمامی تقاضای دریافت شده است.
۵٫ طراحی اهداف کوتاه مدت: یکی از اهداف بالادستی گروه لوپ لایت، بهبود مستمر فضای کسب و کار است. پیگیری مداوم این هدف موجب سطح سرویس بالا، کاهش هزینه ها و پاسخ گویی سریع به نیاز مشتریان می شود. با شیوع کرونا، اهداف جدیدی از سوی مدیریت ارائه شده است، از جمله؛ برنامه های تداوم کسب و کار .(business continuity plans)این هدف به معنی مقابله با هر پدیده ایست که ممکن است در شرایط کرونایی منجر به کاهش تولید و فروش شود.
۶٫ بررسی مداوم شاخص های کلیدی عملکرد (key performance indicators): به منظور جلوگیری از تاثیرگذاری این ویروس بر عملکرد سازمان، شاخص های کلیدی عملکرد سازمان به صورت روزانه چک و کنترل می شوند. از جمله مهم ترین این شاخص ها عبارتند از: حجم تولید، حجم فروش، تقاضا، حجم دورریز تولید و هزینه نگهداری و تعمیرات.
ویروس کرونا اثرات بلند مدتی بر زندگی بشری در تمامی دنیا گذاشته است و سازمان های تولیدی از این امر مستثنی نیستند. از طرفی دیگر، می توان به این بیماری به چشم یک فرصت نگاه کرد. فرصتی که بالا بردن استانداردهای ایمنی و بهداشتی را در تمامی جنبه های زندگی، مانند تولید، منجر می شود.

بیشتر بخوانید
علت سوختن ریسه های LED چیست ؟ مزیت نسوز بودن ریسه های لوپ لایت چیست ؟
بیشتر بخوانید : ریسه های SMD 

2 دیدگاه. دیدگاه جدید بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این زمینه را پر کنید
این زمینه را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست