معرفی ریسه های SMD

ریسه ال ای دی

فهرست محتوا

ریسه های SMD

پژوهشگران حوزه روشنایی و نور برای طراحی و تولید محصولات جدید معیارهای مختلفی را در نظر می گیرند. از جمله این معیار ها مصرف انرژی کم، روشنایی زیاد و عدم آسیب به محیط زیست است. در سال های گذشته شرکت های مختلف تکنولوژی های سطح بالایی را به کار بردند تا محصولات روشنایی مطابق با معیارهای ذکر شده تولید کنند. جدیدترین محصول تولید شده در این حوزه، لامپ های SMD هستند. SMD مخفف عبارت SURFACE MOUNTED DEVICE است. معنی این عبارت قطعات نصب شده بر روی سطح است. لامپ های SMD را می توان تکامل یافته لامپ های LED دانست. در این لامپ ها جنبه های عملکردی و معیارهای عنوان شده در بالا بهبود یافته اند. لامپ های SMD نور یکنواخت و گسترده تولید می کنند. نور گسترده سایه را به حداقل می رساند. مهم ترین ویژگی های این لامپ ها در زیر عنوان شده است:

قرقره ریسه نوری
  • لامپ های SMD برخلاف لامپ های دیگر بورد واحد ندارند. به همین دلیل گرمای کمتری تولید می کنند و طول عمر بیشتری دارند.
  • برخلاف LED های اولیه، لامپ های SMD نورپردازی یکنواختی دارند. این لامپ های زاویه ۱۲۰ درجه را پوشش می دهند. بنابراین فضای بازتری را روشن می کنند.
  • لامپ های SMD عمری طولانی تر از لامپ های قبلی دارند. همچنین از دیگر مزایای این لامپ ها هزینه نگهداری و تعمیرات پایین آن است.
  • یکی از مهم ترین ویژگی های این لامپ ها مصرف انرژی پایین آن است. در واقع لامپ های SMD نور زیاد را با مصرف انرژی کم تولید می کنند. مصرف انرژی این لامپ ها حتی از لامپ های LED هم کم تر است.
  • توان مصرف این نوع ریسه بسته به نوع آن بین ۵ تا ۱۲ وات متغیر است.
  • برخلاف لامپ های کم مصرف دیگر، لامپ های SMD امکان تنظیم شدت نور در برخی جهات را دارند. بنابراین، تابش نور بسته به میل و سلیقه شما قابل تغییر است.
  • انواع مختلفی از ریسه های SMD در بازار موجود است. تفاوت این ریسه ها در اندازه چیپ LED است. اندازه چیپ LED که میزان روشنایی لامپ را تعیین می کند به دو قطب مثبت و منفی متصل است.
  • این ریسه ها همانند اکثر ریسه های دیگر دارای برش های یک متری هستند و در بسته های صد متری ارائه می شوند.
  • از نظر رنگ، ریسه های SMD دو نوع هستند. نوع اول دارای رنگ ثابت هستند در حالی که در نوع دوم امکان تغییر رنگ تا هفت رنگ وجود دارد.
بیشتر بخوانید
اقدامات ایمنی در استفاده از ریسه های LED
کارخانه تولید ریسه ال ای دی ریسه SMD LED با تراشه 2835 تراکم 60 - با تکنولوژی بدون سیم
بیشتر بخوانید : مدیریت نور در فضای کار

ریسه های SMD که پرفروش ترین محصول ایران و جهان هستند را می توانید از لوپ لایت تهیه کنید. گروه صنعتی نیک تاب نور یزد با نام تجاری لوپ لایت در حال حاضر ریسه های SMD 12 ولت و ۲۲۰ ولت با تراکم های مختلف تولید می کند. جهت اطلاع از تازه ترین ریسه های SMD و محصولات دیگر می توانید به بخش معرفی محصولات مراجعه کنید.

3 دیدگاه. دیدگاه جدید بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این زمینه را پر کنید
این زمینه را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست