تفاوت ریسه های نوری با ولتاژ بالا و ولتاژ پایین

انواع ریسه های نواری LED در بازار امروز وجود دارد. اگر طبق ولتاژ ورودی طبقه بندی شوند، می توانیم آن ها را به ریسه های ولتاژ بالا (۱۱۰ ولت، ۲۲۰ ولت) و ریسه های ولتاژ پایین (۵ ولت، ۱۲ ولت و ۲۴ ولت) تقسیم کنیم. گرچه مزایایی که برای چراغ های LED مطرح می شوند در هر دو نوع این ریسه ها یافت می شود. اما برخی از این ویژگی ها در یکی پررنگ تر از دیگری است. در این مقاله تفاوت بین ریسه های نوری با ولتاژ بالا و ولتاژ پایین را بررسی می کنیم.

فهرست محتوا

ریسه های با ولتاژ پایین

ریسه های LED 12 ولت متداول ترین ریسه های ولتاژ پایین در بازار هستند. بسته به نوع PCB آن ها به طور کلی در ریسه های سخت LED و ریسه های انعطاف پذیر LED طبقه بندی می شوند. به آن ها چراغ های ریسه LED و چراغ های روبان LED نیز گفته می شود. از آن جا که ولتاژهای پایین ایمن ترند، چراغ های کم ولتاژ به طور منظم با مواد عایق بندی نمی شوند. بنابراین اندازه های آن ها نسبتاً کوچک است و می توان آن ها را در مناطق باریک نصب کرد. قدرت LED های SMD در چراغ های ولتاژ پایین معمولاً بیشتر از چراغ های فشار قوی است. به طوری که چراغ های ریسه LED 12 ولت DC دارای روشنایی بیشتری هستند.

این ریسه ها می توانند به عنوان روشنایی اصلی مورد استفاده قرار گیرند. به دلیل ایمنی و پایداری بالا، از چراغ های نواری ولتاژ پایین می توان تقریباً در همه مکان های داخلی استفاده کرد. در عین حال، آن ها می توانند به درجه IP65 ،IP67 ، IP68 ضد گرد و غبار و ضد آب برسند. همچنان این ریسه های کم ولتاژ می توانند در فضای باز یا حتی در زیر آب استفاده شوند.

بیشتر بخوانید
بهترین نور مصنوعی برای گیاهان

ریسه های با ولتاژ بالا

ریسه LED ولتاژ بالا ۲۲۰ ولت، که به آن طناب LED نیز می گویند، یک چراغ خمشی است که می توان بدون ترانسفورماتور برق مستقیماً آن را هدایت کرد. از آن جا که نصب و راه اندازی آن به هیچ درایور برقی احتیاج ندارد و نصب آن آسان است، چراغ طناب LED می تواند در هزینه های برق و نصب صرفه جویی زیادی به همراه داشته باشد. در عین حال، به دلیل جریان کاری نسبتاً کم آن ها، طولانی ترین طول سری می تواند ۵۰ تا ۱۰۰ متر باشد. به لطف محافظت خارجی، درجه IP چراغ های طنابی LED به طور کلی می تواند به IP65 یا بالاتر برسد. بنابراین بیشتر از آن ها به عنوان روشنایی تزئینی در فضای باز در ساختمان ها، پارک ها، پل ها و غیره استفاده می شود.

ایمنی

ریسه های با ولتاژ پایین ۱۲ ولت یا ۲۴ ولت، امنیت بسیار بیشتری نسبت به ریسه های ۲۲۰ ولت دارند. اکثر قریب به اتفاق کاربران عادی می خواهند ضمن اطمینان از ایمنی، از مزایای نور فناوری LED بهره مند شوند. یک محصول روشنایی خوب باید در وهله نخست ایمنی را برای کاربران به ارمغان آورد. واضح است که ریسه های کم ولتاژ با ایمنی بیشتری کار می کنند. این باعث می شود که شما از نیاز به جعبه های اتصال و وسایل مناسب خلاص شوید.

انعطاف پذیری

تفاوت انعطاف پذیری این دو نوع ریسه به وضوح مشخص است. می توان به سرعت با یک مقایسه ساده ریسه منعطف تر را تشخیص داد. ریسه های با ولتاژ پایین به مراتب انعطاف پذیری بیشتری نسبت به ریسه های با ولتاژ بالا دارند. این انعطاف پذیری بالاتر دارای مزایای بسیاری است. انعطاف پذیری بالا منجر به نصب آسان تر می شود. به علاوه، ریسه هایی که منعطف تر هستند را می توان در ابعاد بزرگ تر و با برش های طولانی تر استفاده کرد.

بیشتر بخوانید
رابطه پاور ساپلای ( منبع تغذیه ) با ریسه LED

طول عمر

می دانیم که هر دو ریسه ولتاژ پایین یا ولتاژ بالا توسط لامپ های SMD پردازش می شوند. بنابراین به راحتی می توانیم دریابیم که هر دو نوع این ریسه ها دارای طول عمر قابل قبولی هستند. اما ولتاژ بالاتر منجر به تولید حرارت بیشتری می شود. در نتیجه، عمر ریسه کاهش می یابد. بنابراین می توان گفت که ریسه های کم ولتاژ عموما طول عمر بیشتری دارند.

مقایسه LED های ولتاژ بالا و ولتاژ پایین

نصب

اغلب شنیده می شود که بسیاری از افراد می گویند نصب ریسه ولتاژ بالا آسان و نصب ریسه ولتاژ پایین کمی پیچیده تر است. این به این دلیل است که نصب لوازم جانبی ریسه ولتاژ پایین بسیار بیشتر از قطعات نصب شده در ریسه های ولتاژ بالا است. اما در اصل نصب این ریسه ها تفاوت آن چنانی وجود ندارد. می توان گفت که نصب هردو ریسه های با ولتاژ بالا و ولتاژ پایین نسبتا آسان است. اما، نصب ریسه های کم ولتاژ زمان بیشتری می طلبد.

شما می توانید انواع ریسه های LED, SMD و COB با ولتاژهای بالا و پایین را از لوپ لایت تهیه کنید. لوپ لایت اولین تولیدکننده ریسه های نوری با تکنولوژی بدون سیم در خاورمیانه است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این زمینه را پر کنید
این زمینه را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست