کدام ریسه نوری برای اتاق خواب مناسب تر است؟

ریسه نوری در فضای بسته

روش های زیادی وجود دارد که می توانید با آن ها اتاق خواب خود را شیک و زیبا کنید. در این بین اما تنظیم درست نور یکی از موارد ضروری است. به طور قطع می توان بیان کرد که بدون نورپردازی مناسب، اتاق خواب، هرچقدر هم که شیک باشد، چیزی کم دارد. آوردن نور به یک اتاق تاریک فوراً آن را جذاب تر می کند. ایجاد تغییرات ساختاری مانند افزودن پنجره، در یا نورگیر معمولا دشوار است. اما تغییرات جزئی مانند فرش، نور و لوازم جانبی تغییرات بزرگی را در اتاق خوابتان منجر می شوند. ما در این مقاله به دنبال پاسخ این پرسش هستیم که کدام ریسه نوری برای اتاق خواب مناسب تر است.

فهرست محتوا

ریسه نوری در اتاق خواب

اهمیت ریسه نوری اتاق خواب

مطالعات نشان داده است که میزانی تاریکی برای دستیابی به یک الگوی خواب مناسب ضروری است. این منجر به مواردی می شود که به عنوان “بهداشت خواب” شناخته می شوند. تاریکی کافی تکانه های الکتریکی را به مغز می فرستد و به او اطلاع می دهد که زمان آرامش و خوابیدن است. به همین دلیل است که خواب آورهای سبک از پرده خاموش در اتاق خواب خود استفاده می کنند تا نور مزاحم، مغز آن ها را گیج نکند و فکر نکنند زمان بیدار شدن است! متخصصان خواب همچنین توصیه می کنند با محدود کردن یا جلوگیری از قرار گرفتن در معرض صفحه های روشن، بدن خود را از نظر فیزیولوژیکی برای خواب آماده کنید. این توصیه شامل دستگاه های رایج معمول مانند لپ تاپ، تبلت و تلفن های همراه است.

بیشتر بخوانید
نحوه نصب نوارهای نور LED روی قایق

بنابراین استفاده از ریسه نوری در اتاق خواب از باید از قوانین خاصی پیروی کند تا برای ساکنین اختلال خواب ایجاد نکنند. با استفاده از ریسه نوری و سوئیچ های دیمر می توان شدت نور اتاق را به صورت اتوماتیک تنظیم کرد. به عنوان مثال، می توان از ریسه های ال ای دی به عنوان چراغ سقف اتاق خواب استفاده کرد. با این کار می توان نور اتاق را در هر ساعت از شبانه روز به طور دلخواه تنظیم کرد. به عنوان مثال، در هنگام مطالعه می توان شدت نور را افزایش داد. یا برای تنوع رنگ آن را تغییر داد. استفاده از لامپ های مناسب در اتاق خواب فقط بخاطر بهبود کیفیت خواب شما نیست.

همچنین می تواند به شما در تنظیم روحیه کمک کند، خواه برای یک قرار ملاقات عاشقانه یا فقط برای تماشای تلویزیون در یک شب. این لامپ های LED ولتاژ پایین کاملا قابل تغییر هستند. بنابراین، می توان آن ها را به راحتی با لامپ های رشته ای جایگزین کرد.

ویژگی های ریسه اتاق خواب

نکته مهمی که باید به آن توجه کنید این است که ریسه های LED با بهترین کیفیت را با بالاترین درجه شاخص رندر رنگ و بهترین نسبت لومن به وات را تهیه کنید. این انتخاب، کارایی و مقرون به صرفه بودن آن ها را به حداکثر می رساند. ریسه LED قابل تنظیم با خستگی بینایی و هنگام خواب با شما مهربان تر است. و همچنین دستیابی به سطحی از نور که برای خواب مناسب است را آسان تر می کند.

بیشتر بخوانید
تفاوت مدار موازی و متوالی (سری)
ریسه نوری در اتاق خواب
ریسه نوری در اتاق

بسیاری از لامپ های رشته ای سنتی فقط در یک رنگ وجود دارند. اما منابع نوری LED مانند لامپ ها در دماهای مختلف رنگ در دسترس هستند. هر دمای رنگ به شما این امکان را می دهد تا به روش های مختلف نور اتاق خود را تنظیم کنید. رنگ سفید گرم (۲۷۰۰ – ۳۰۰۰) مناسب ترین گزینه برای اتاق های خواب است. نور سفید و گرم LED فضای آرامش بخشی را ایجاد می کند که به شما کمک می کند بعد از یک روز طولانی و سخت ذهن خود را برای خواب آماده کنید. در حالی که رنگ های سفید های با دمای بالاتر، به عنوان مثال سفید خنک (۶۰۰۰ – ۶۵۰۰K) برای محیط های وظیفه محور مانند آشپزخانه و حمام بسیار عالی است.

اگر چراغ های کنار تخت دارید که به ریسه های کم ولتاژ احتیاج دارند، این موارد را می توان به نسخه های LED ارتقا داد. این ریسه ها مانند همه LED ها نسبت به نمونه های رشته ای خود بسیار مقرون به صرفه تر هستند! آن ها فقط بخشی از انرژی را که معمولاً توسط یک لامپ رشته ای معمولی مکش می شود، مصرف می کنند. با این حال، آن ها هنوز هم قادر به تولید دقیقاً همان تعداد لومن هستند!

مزیت های ریسه نوری

جالب است که یک LED سه وات معادل یک لامپ رشته ای ۳۵ واتی برای شما نور تولید می کند. در عین حال، ۹۰٪ در هزینه های انرژی صرفه جویی می شود. به علاوه، میزان کربن تولید شده هم کاهش می یابد. اگر این اتفاق خوب به شما کمک نمی کند در رختخواب خود راحت بخوابید، هیچ کاری نخواهد کرد!

بیشتر بخوانید
همه چیز درباره عمر ریسه ال ای دی

در واقع، برای تلویزیون اتاق خواب، آینه دیواری تمام قد یا میز آرایش شما، چیزی بهتر از ریسه های LED برای ایجاد نور پس زمینه آرامش بخش نیست. ریسه های نواری LED با کاربردهای باورنکردنی همه کاره و ساده، انواع گوناگونی دارند. علاوه بر این، پس از نصب ریسه LED، می توانید تعویض لامپ های اتاق خود را به دست فراموشی بسپارید. زیرا عمر آن تا ۱۰۰۰۰۰ ساعت است که معادل ۲۰ سال است!

اگر می خواهید با کارشناسان در مورد مزایای نور LED برای خانه و فضای خود گپ بزنید، فقط کافی است با ما در اینجا در ارتباط باشید. کارشناسان لوپ لایت همیشه آماده هستند تا کمکتان کنند بهترین خرید را داشته باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این زمینه را پر کنید
این زمینه را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست