انتخاب رنگ ریسه ال ای دی و تاثیرات آن

انتخاب رنگ ریسه ال ای دی و تاثیرات آن

انتخاب رنگ ریسه ال ای دی و تاثیرات آن

کاربران در انتخاب ریسه معمولا پیش از این که بخواهند به موارد فنی توجه کنند، بر اساس رنگ ریسه مورد علاقه خودشان را انتخاب می کنند. از دیرباز تا به امروز رنگ مهمترین عنصر طبیعی محسوب می شود که می تواند احساسات را به خوبی منتقل کند. رنگ ریسه می تواند فضای مورد استفاده آن و احساس ایجاد شده و توسط آن را تغییر دهد. به طور کلی رنگ ریسه ال ای دی به رنگ های سفید، سفید گرم، قرمز، سبز، زرد و آبی است. با وجود این که انواع دیگر ریسه های رنگی وجود دارد اما این رنگ ها از نظر بازار و کاربران بیشتر ترجیح داده شده اند.

همانطور که می دانید رنگ در نور ( لامپ ) توسط تغییر جریان و ایجاد دماهای مختلف ساخته می شود. از طرف دیگر نمی توان انتظار داشت که هر رنگ در دمای مشخص خودش را نشان دهد. به طور مثال رنگ ریسه ال ای دی سفید گرم بین دو هزار تا ۴ هزار K ایجاد می شود. همچنین در بین این رنگ ها، رنگ سفید بیشترین دمای تولید شده را دارد. از این روست که به آن رنگ خورشید نیز گفته می شود. بر اساس آمار رنگ سفید گرم، سفید و آبی بیشترین خواهان را در بازار دارد.

رنگ ریسه ال ای دیرنگ ریسه ال ای دی

یک نکته مهم در اینجا این است که معمولا ریسه های ال ای دی را نمی توان بدون محافظ در محیطی باز استفاده کرد. بازار، نور فرابنفش و ده ها عامل دیگر می تواند ریسه را نابود کند و به نوعی رنگ ال سی دی را خراب کند. معمولا برای محافظت از ریسه ها در محیط باز از چسب ۳M استفاده می شود. البته باید در نظر گرفت که این چسب نیز در مدت طولانی از بین می رود.

بیشتر بخوانید
علت چشمک زدن لامپ ال ای دی

نکته دیگر این است که معمولا نمی توان از بردهای PCR در ریسه های ال ای دی استفاده کرد. به هر حال این بردها حالت سختی دارند و تقریبا انعطاف پذیر نیستند. از این رو ال ای دی ها معمولا روی نواری از برد منعطف قرار می گیرد. گرچه نصب و راه اندازی برد PCR و محافظت از آن ساده تر است، اما به هر حال نوع استفاده و محل مورد نظر باعث می شود که بخواهیم از این برد استفاده نکنیم.

همانطور که در ابتدا بیان کردیم، رنگ ریسه ال ای دی بر اساس میزان جریان مدیریت می شود. این جریان عمدتا بر اساس ولتاژ ۱۲ ولت مستقیم تامین می شود. مسلما برای داشتن این ولتاژ، نیاز به یک مبدل ولتاژ و یا پاور ساپلای است. این پاور ساپلای می تواند ولتاژ ۲۲۰ ولتی متناوب شهری را به ولتاژ ۱۲ ولت مستقیم تبدیل کند. البته بر اساس طول ریسه و سایز ال ای دی ها ممکن است این ولتاژ تغییر کند. اما بر اساس عمده محصولی که در بازار وجود دارد، بیشتر ریسه ها بر اساس ولتاژ ۱۲ ولت کار می کنند.

دسته بندی > > > مقالات لوپ لایت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این زمینه را پر کنید
این زمینه را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست