ریسه سیلیکونی چیست؟

ریسه سیلیکونی چیست؟

احتمالا برای بسیاری از افراد سوال باشد که ریسه سیلیکونی چیست. این محصول یکی از جدیدترین ریسه‌های عرضه‌شده به بازار محسوب می‌شود که توانسته با داشتن ویژگی‌های فوق‌العاده، محبوبیت زیادی بین کسب‌وکارهای مختلف به‌دست آورد.

با درنظرگرفتن اهمیت روشنایی و نور در محیط‌های مختلف، ریسه‌های نئون فلکسی می‌تواند گزینه بسیار ایده‌‌آلی برای استفاده در مصارف نورپردازی و روشنایی و دکوراسیون فضاها باشد. با این‌حال، قبل از آنکه برای خرید چنین محصولاتی اقدام کنید، پیشنهاد می‌کنیم بیشتر با ویژگی‌های آن‌ها آشنا شوید. در ادامه مقاله قصد داریم توضیحات مفصلی درباره ریسه سیلیکونی برای شما عزیزان ارائه کنیم. همراه ما باشید!

فهرست محتوا

ریسه سیلیکونی چیست؟

ریسه‌های نئون فلکسی یکی از بهترین و گران‌قیمت‌ترین محصولات موجود در بازار محسوب می‌شود که بعضی از افراد آن را در دسته نمونه‌های شلنگی قرار می‌دهند. بااین‌حال، این نمونه خود یک نوع ریسه مجزا محسوب می‌شود که ویژگی‌های کاملا متفاوت دارد. این ریسه‌ها با توجه به مجهز‌بودن به چیپ‌های LED، می‌تواند روشنایی مناسبی برای محیط مدنظر شما به‌‌ ارمغان آورد.

ریسه سیلیکونی چیست

با توجه به نور جذابی که ریسه‌‌های سیلیکونی برای محیط فراهم میکند، می‌تواند برای کارهای تزئینی و دکوراتیو مورد استفاده قرار بگیرد. برای طراحی چنین محصولاتی به‌طور معمول از متریال سیلیکون کمک گرفته می‌شود. یکی از موضوعاتی که سبب می‌شود تا این ریسه‌ها کاربردهای گسترده‌ای داشته باشد، تنوع در مدل آنها است. به‌علاوه، انعطاف‌پذیری این محصولات بسیار عالی بوده و می‌توان از آن برای ایجاد طرح‌های خاص و منحصربه‌فرد کمک گرفت. از دیگر ویژگی‌های فوق‌العاده ریسه‌های سیلیکونی، می‌توان به این موضوع اشاره کرد که به‌راحتی گردو‌غبار روی آن نمی‌نشیند.

بیشتر بخوانید
معرفی ریسه های SMD

با توجه به آنکه چنین ریسه‌هایی نسبت به آب مقاوم است، در شرایط جوی مختلف می‌تواند مورد استفاده قرار بگیرد. همچنین، زاویه نوردهی بسیار عالی آن سبب می‌شود تا بتواند جذابیتی دوچندان ارائه کند. علاوه‌بر همه این‌ها، طول عمر این محصول به دلیل داشتن بدنه انعطاف پذیر و باکیفیت، بالا خواهد بود.

ریسه سیلیکونی چه کاربردهایی دارد؟

پیش‌تر به این موضوع اشاره شد که ریسه سیلیکونی چیست و چه ویژگی‌‌هایی دارد. با توجه به خصوصیت‌های بسیاری که برای این نمونه‌ها می‌توان درنظر گرفت، مطمئنا کاربردهای گسترده‌ای در بخش‌های مختلف خواهد داشت. در این بخش بیشتر به معرفی این کاربردها خواهیم پرداخت:

به‌ کارگیری ریسه‌ سیلیکونی در نمای ساختمان

یکی از ویژگی‌های فوق‌العاده ریسه‌های نئون فلکسی، مقاومت بالای آن است. به همین دلیل، امروزه از این نمونه‌ در نمای خارجی ساختمان‌ها به‌کار گرفته می‌شود. این ریسه‌ها علاوه‌بر داشتن طول عمر بالا، می‌تواند نمای جذاب و شیکی برای ساختمان مدنظر ایجاد کند.

ریسه‌ سیلیکونی در نمای ساختمان

طراحی دکوراسیون داخلی جذاب

از نور ملایم ریسه‌های سیلیکونی می‌توان برای طراحی بخش‌های مختلف دکوراسیون داخلی استفاده کرد. با درنظرگرفتن اینکه تنوع زیادی در مدل ریسه‌های نئون سیلیکونی وجود دارد، گزینه مناسبی برای نور مخفی نیز خواهد بود. به‌علاوه، نمونه تولید شده نئون سیلیکونی ۳۶۰ درجه لوپ لایت در محصولات روشنایی نیز کاربرد دارد. به عنوان مثال طرح یک آویز زیبا در دکوراسیون فضاهای داخلی.

طراحی سازه‌های نوری جذاب با ریسه‌ های سیلیکونی

در بخش‌های قبل به این نکته‌ اشاره کردیم که این محصولات از انعطاف‌پذیری خوبی برخوردار است. این ویژگی می‌تواند در طراحی سازه‌های نور با اشکال مختلف بسیار کمک‌کننده باشد. این نمونه‌ ریسه‌ها با داشتن تنوع عالی، در طراحی سازه‌های نوری برای فروشگاه‌های گوناگون قابل استفاده است.

بیشتر بخوانید
نه مورد از مزیت های ریسه ال ای دی انعطاف پذیر

ریسه سیلیکونی در طراحی سازه‌های نوری

تفاوت ریسه های سیلیکونی، نواری و شلنگی

ریسه‌های سیلیکونی، نواری و شلنگی، در دسته ریسه ال‌ای‌دی قرار می‌گیرد و به همین دلیل، خیلی از افراد ممکن است آن‌ها را باهم اشتباه بگیرند. چنین محصولاتی ویژگی‌های متفاوتی با یکدیگر دارد و همین موضوع سبب می‎شود تا کاربردهای مختلفی در صنعت داشته باشد. سیلیکون با داشتن بدنه ای مقاوم و انعطاف پذیر برای پروژه های نورپردازی انتخاب بسیار مناسبی است.

پوشش ریسه سیلیکونی نسبت به سایر نمونه‎‌ها

همان‌طور که پیش‌تر اشاره کردیم، ریسه‌های فلکسی پوششی از جنس سیلیکون دارد و این موضوع در پخش نور به‌صورت یکنواخت موثر است. این در حالی است که برای پوشش نمونه‌های شلنگی موجود در بازار، PVC را به‌کار می‌برند. این نوع پوشش نسبت به کاور سیلیکونی شفاف‌ و بدون‌ رنگ است.

 تکنولوژی به‌کاررفته در انواع ریسه

در اکثر موارد هم در ساخت ریسه و نئون از تکنولوژی LED SMD استفاده می‌شود. با توجه به اینکه ریسه‌های سیلیکونی نسبت به ۲ نمونه دیگر به‌روزتر است، از تکنولوژی ساخت بهتری برای طراحی آن استفاده کرده‌اند. همچنین می‌توان گفت بازتاب نور در نئون‌ها بصورت یکدست است و نقطه ای دیده نمی‌شوند.

تفاوت پوشش ریسه سیلکونی و شلنگی

توان مصرفی و طول عمر انواع ریسه

به دلیل استفاده از تراشه های ال ای دی در ساخت ریسه‌ها، تفاوت چندانی در طول عمر و توان مصرفی آنها وجود ندارد. چه بسا ریسه های سیلیکون به دلیل روکش مورد استفاده در آن در شرایط توان (وات) مساوی نور کمتری تولید می کند یعنی برای ایجاد نور مساوی با یک ریسه باید مصرف بیشتری از برق داشته باشد. در این مورد ریسه‌های شلنگی با میزان توان مصرفی کمتر نوردهی بیشتری نسبت به ریسه نئون دارد.

بیشتر بخوانید
انتخاب بهترین رنگ نور برای اتاق خواب

تفاوت در سطح مقطع ریسه‌های مختلف

معمولا ریسه‎‌های سیلیکونی در سطح مقطع‌ گرد، نیم دایره و مربع تولید می‎شود. این در حالی است که ریسه نواری و شلنگی بیشتر به‌صورت چهارگوش و حتی باریک‌تر طراحی می‌شود.

بهترین مارک ریسه سیلیکونی چیست؟

در این مقاله سعی کردیم به‌طور کامل و جامع به بررسی اینکه ریسه سیلیکونی چه کاربردهایی دارد بپردازیم. همچنین، در مورد ویژگی‌های چنین ریسه‌هایی صحبت شد تا بتوانید هنگام خرید ریسه با توجه به نیاز خود بهترین استفاده را کنید. بااین‌حال، ممکن است این سوال در ذهن شما شکل بگیرد که کدام مارک از ریسه‌های سیلیکونی را خریداری کنیم؟

امروزه شرکت‌های خارجی و داخلی زیادی در حوزه تولید و عرضه تمامی مدل‌های ریسه‌های سیلیکونی درحال فعالیت هستند. هرکدام از این شرکت‌ها محصولات، با کیفیت متفاوتی به بازار ارائه می‌کنند. در این بین، ریسه‌های سیلیکونی لوپ لایت کیفیت فوق‌العاده‌ای دارد و محبوبیت زیادی به‌دست آورده است. ذکر این نکته نیز خالی از لطف نیست که محصولات لوپ‌ لایت برخلاف بسیاری از نمونه‌های موجود در بازار، از ۳ سال گارانتی برخوردار خواهد بود تا کیفیت آن‌ها تضمین‌ شده باشد. دیگر ویژگی های ریسه سیلیکونی لوپ لایت عبارتند از:

  • قابلیت اتصال به دیمر
  • آنتی یووی (UV) یعنی مقاوم نسبت به نور خورشید
  • میزان روشنایی بالا و زاویه نوردهی ۱۲۰ درجه ای
  • درجه حفاظتی IP65
  • دارنده چندین گواهینامه استاندارد بین المللی

2 دیدگاه. دیدگاه جدید بگذارید

  • ببخشید اینکه نوشتین میزان روشنایی بالا و زاویه نوردهی ۱۲۰ درجه ای در محصولات لوپ لایت یعنی چی دقیقا؟

    پاسخ
    • سلام وقت بخیر ریسه و نئون های لوپ لایت میزان روشنایی بالا دارند چون در ساخت ریسه از مس با خلوص ۹۵ درصد استفاده شده و هر وات بیشتر از ۱۰۰ لومن روشنایی تولید می کند.
      زاویه تابش این محصولات هم ۱۲۰ درجه می باشد. البته محصول جدید نئون سیلیکونی قابلیت ۳۶۰ درجه نوردهی دارد

      پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این زمینه را پر کنید
این زمینه را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست