علت سوختن ریسه های LED چیست ؟ مزیت نسوز بودن ریسه های لوپ لایت چیست ؟

سوختن ریسه های ال ای دی

ریسه های LED و دلایل سوختن آنها

به تازگی در بازار داخلی، محصولات LED از تقاضای بالایی برخوردارند. بیشترین تقاضا مربوط به ریسه های ال ای دی می باشد. عرضه های فراوان در بازار، ریسه های LED را از این نظر که دیگر نمی سوزند، مناسب جهت استفاده بسیاری از مصرف کننده ها کرده است. در این مقاله، به بررسی علت سوختن ریسه های LED و همچنین به ارائه نکاتی جهت افزایش طول عمر آنها پرداخته می شود.

علت سوختن ریسه های LED

متأسفانه، رقابت سخت، همیشه نمی تواند انگیزه ای جهت بهبود کیفیت محصولات باشد. البته کیفیت LED ها، به نوع و جنس عنصر یا المان مورد استفاده در آنها بستگی دارد. از این رو، بسیاری از فروشندگان به شکل کاملاً سنتی، با کاهش قیمت محصولات خود، موفق به افزایش فروش خود می شوند. خریداران نیز، با توجه به اینکه از مهارت کافی در زمینه LED برخوردار نیستند، به توصیه فروشندگان، به خرید ریسه های ارزان قیمت پرداخته، و آنها را نصب می کنند و از نتیجه حاصل لذت می برند. اما این رضایت و شادی، فقط برای مدت کوتاهی به طول می انجامد. و به زودی این سؤال در ذهن مصرف کنندگان ایجاد می شود که علت سوختن ریسه های LED چیست؟ اما حتی اگر در چنین وضعیتی، ریسه ها به خوبی به کار خود ادامه دهند، روشنایی خود را بعد از گذشت مدت زمانی، تقریباً به میزان ۴۰-۳۰ %  نسبت به شاخص های اولیه از دست می دهند، و از این رو، از سوی دیگری سبب ناامیدی مصرف کنندگان می شوند.

در حقیقت، عمر مفید LED ها به اندازه کافی طولانی هستند، اما این امر، تنها زمانی که از تجهیزات روشنایی با کیفیت، در فرایند تولید آنها استفاده گردد، صدق می کند. متأسفانه، ۹۹% محصولات LED ساخت چین هستند. البته، در چین ریسه های با کیفیت LED نیز ساخته می شود، اما دسترسی به آنها کمی بعید به نظر می رسد.

شرکت لوپ لایت، با هدف افزایش طول عمر مفید ریسه های LED و عدم سوختن آنها و به دنبال آن جلب رضایت مشتریان، در روند تولید و مونتاژ محصولات خود، از تجهیزات روشنایی با کیفیت بالا و نسوز استفاده می کند.

بیشتر بخوانید
معرفی پنج ایده برای استفاده از ریسه ال ای دی LED
سوختن ریسه های ال ای دی

سوختگی جزئی ریسه های LED

بسیاری از مصرف کنندگان در مورد محصولات LED و اینکه چه چیزی سبب سوختن ریسه های ال ای دی ارزان قیمت، می شود، تأمل نمی کنند. از این رو، آنها در واقع، ریسه هایی با حداقل محتوای مس، یا فویلی که دیودها و مقاومت های بی کیفیت روی آن چسبانده شده است و توسط افراد پر تلاش چینی در برخی از مغازه های زیرزمینی ساخته شده است، را خریداری کرده و از این طریق صاحب محصول می شوند.

عواقب خرید ریسه های LED ارزان قیمت و بی کیفیت

اگر اقدام به خرید محصولات LED بی کیفیت و ارزان قیمت کنید، تعجب نخواهید کرد که بعد از مدت کوتاهی ریسه های ال ای دی بسوزند. شما باید خودتان را برای بروز مشکلات و عواقب ناخوشایندی از قبیل موارد زیر آماده نمایید:

  • درخشش ناهموار
  • کاهش میزان روشنایی
  • روشنایی ناهماهنگ از ابتدا تا انتهای ریسه
  • استفاده از چسب بی کیفیت.

در این صورت، تمام ادعاهای فروشنده بیهوده خواهد بود. در بهترین حالت، صحبت از کیفیت چینی می کند و در بدترین حالت، به سادگی از حرف زدن درباره آن خودداری می کند.

علت سوختن ریسه های LED چیست؟

با توجه به مطالب قبلی که ذکر شد، خرید ریسه های نسبتاً گران قیمت، نمی تواند تضمین کننده طول عمر طولانی آن باشد. خرابی برای محصولات گران قیمت و با کیفیت نیز ممکن است رخ دهد. و بروز مشکل می تواند به دلایل دیگری غیر از استفاده از قطعات ارزان قیمت و طرز ساخت آن باشد. علت سوختن ریسه های LED، می تواند خرید محصولی باشد که مشخصات فنی آن با شرایط موجود مطابقت نداشته باشد.

اغلب افراد، هنگام نصب ریسه های ال ای دی، در خیابان ها و در داخل منازل، تأثیر میزان جریان و یک منبع انرژی که ریسه ها با آن کار می کنند را در نظر نمی گیرند.

موضوع دیگری که می تواند علت سوختن ریسه های LED به صورت جزئی و یا از کار افتادن کامل آن گردد، خطاها و اشتباهات صورت گرفته در فرایند مونتاژ آنها است. غالباً کاربران مبتدی، ریسه LED را به اشتباه تنظیم می کنند. و به طور ویژه، یک محافظت مکانیکی قابل اطمینان را برای آن در نظر نمی گیرند، و همین امر، منجر به سوختن جزئی یا کلی ریسه LED می گردد.

بیشتر بخوانید
راه پله های ساختمان را چطور نورپردازی کنم ؟

گاهی اوقات ورود تجهیزات LED به درون ساختمان، سبب ایجاد خطایی می شود که در تهیه دیاگرام های سیم کشی رخ داده است. از آنجا که بخش عمده ای از ریسه های LED به صورت زنجیره ای هستند، که از بخش های موازی تشکیل شده اند، در نتیجه، جریان کل در انتهای زنجیره ها، برابر با جمع جریان عبوری از تک تک زنجیره ها می باشد. بنابراین، اگر طول بخشی از ریسه ها خیلی زیاد باشد، جریان عبوری کل می تواند بسیار بزرگ باشد. معمولاً این امر، منجر به تولید گرمای بیش از حد در مسیر ریسه ها شده و به دنبال آن، سوختگی و خرابی جزئی یا کلی در ریسه ها رخ می دهد. برای جلوگیری از این مشکل لازم است که بخش های طولانی ریسه ها را به بخش های کوچکتر تقسیم کنید.

نحوه استفاده از ریسه های LED، جهت افزایش طول عمر آنها

در صورتی که نمی خواهید لامپ LED شما بسوزد، باید از برخی قوانین پیروی نمایید، که به طرز چشمگیری سبب عملکرد بدون دردسر تجهیزات LED شما می شوند:

  • توجه داشته باشید که طول یک نوار LED سری، نباید به هیچ وجه بیشتر از پنج متر باشد. در این حالت، فقط بخش ها، می توانند به طور موازی به هم متصل شوند. در صورتی که این مورد رعایت نشود، سبب ایجاد نوسانات ولتاژ قابل توجه و همچنین افزایش جریان در مسیرها می گردد. و این به نوبه خود باعث آسیب جدی به نوار شده تا زمانی که از سیستم خارج شود.
  • با تجهیزات LED، زمانی که دمای محیط بیش از ۴۰ درجه سانتیگراد است، کار نکنید.
  • جلوگیری از نفوذ رطوبت به درون نوار
  • ریسه LED، تحت هیچ شرایطی نباید در آب غوطه ور شود حتی به شکل جزئی.
  • نصب صحیح ریسه LED نیز به همین میزان دارای اهمیت است. نصب صحیح در کنار عملکرد مناسب، باعث افزایش چشمگیر عمر مفید ریسه های LED می گردد.
  • هنگام اتصال و نصب این ریسه ها، اگر نمی خواهید پس از چند ماه از کار بیفتند، باید به قطبیت صحیح آن توجه ویژه ای داشته باشید.
  • اگر تجهیزات LED بر روی فلز یا سایر سطوح رسانا نصب شده باشد، لازم است که ایزوله و عایق دار گردد. اگر این کار را نکنید، در صورت وقوع یک اتصال کوتاه، می تواند فجیع ترین عواقب را به دنبال داشته باشد.
  • در هر صورت، این ریسه ها هنگام نصب نمی تواند حتی کوچکترین آسیب را تحمل نماید. برش نوار فقط بین بخش های ویژه، جهت لحیم کاری مجاز است. اگر جای دیگری را برش دهید، خارج از بخش خواهد بود.
بیشتر بخوانید
6 روش عالی برای استفاده از ریسه های LED در فضای باز

مسئله دیگری که می تواند علت سوختن ریسه های LED، باشد، این است که کاربران، آنها را مستقیماً به منبع تغذیه AC خانگی متصل می کنند، که انجام این کار غیر قابل قبول است. این نوار طوری طراحی شده است که فقط با ۱۲ ولت DC یا ۲۴ ولت کار می کند.

به طور معمول، مقدار ولتاژ در کل طول نوار نشان داده می شود. جهت تبدیل ولتاژ مورد نیاز در واحد توان پالس، (این واحد وظیفه تبدیل ولتاژ ۲۲۰ ولت AC را بر عهده دارد) به یک مقدار ثابت جریان نیاز است.

به همین ترتیب، نه تنها مقدار ولتاژ DC خروجی هنگام انتخاب منبع تغذیه بسیار مهم است، بلکه، مقدار ولتاژی را که می تواند به بار بدهد، نیز دارای اهمیت است. برای اینکه در انتخاب منبع تغذیه اشتباهی صورت نگیرد، نیاز به محاسبات دقیقی جهت تولید مقدار کل جریانی که نوار LED نصب شده مصرف می کند، نیز می باشد.

در سال های اخیر، اغلب از نوار LED، جهت تزیین فضای داخلی و نمای خارجی ساختمان استفاده می شود. و هر مصرف کننده ای، بسته به سلیقه و علاقه خود، این تجهیزات را به کار گرفته است. این مسئله مهم است که محصولات را فقط از تولید کنندگان قابل اعتماد خریداری نمایید و در هنگام نصب و راه اندازی تجهیزات دچار اشتباه نشوید.

جهت تهیه ریسه های LED با کیفیتی که هیچگاه نمی سوزند، و دارای عملکرد مناسب و بی دردسری هستند، می توانید با کارشناسان شرکت لوپ لایت ارتباط برقرار نمایید.

علت سوختن ریسه های LED
دسته بندی > > > مقالات لوپ لایت

2 دیدگاه. دیدگاه جدید بگذارید

  • سلام
    تشکر بابت کیفیت نور لوپ لایت فقط یک مشکلی برای بنده پیش آمده که منبع تغذیه دائم میسوزد البته طور ریسه ۲۵ متر است با یک منبع برق

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این زمینه را پر کنید
این زمینه را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست