ریسه های ال ای دی را چگونه نصب کنیم؟

نصب ریسه نوری

اگر به دنبال افزودن رنگ، انرژی یا مقداری ظرافت به اتاق خود هستید، ریسه های LED یک انتخاب عالی هستند. این ریسه ها رول های بزرگ قابل برشی دارند که نصب و تنظیم آن ها را بسیار ساده می کند. در این مقاله ما به دنبال پاسخ این پرسش هستیم که ریسه های ال ای دی را چگونه نصب کنیم؟

برای نصب موفقیت آمیز ریسه ال ای دی در ابتدا فقط کمی برنامه ریزی لازم است. به عنوان مثال، باید اطمینان حاصل شود که ریسه های شما با منبع تغذیه متناسب هستند. سپس، می توانید ریسه های LED را با کانکتورهای خریداری شده و یا با لحیم کاری به هم متصل کنید. استفاده از اتصالات راحت تر است. اما لحیم کاری گزینه بهتر و دائمی تری برای اتصال نوارها و ریسه های LED است. به خصوص اگر این ریسه ها را در فضای باز نصب می کنید، لحیم کاری توصیه می شود. همچنین شما می توانید با چسباندن LED ها از طریق چسبی که در پشت آن ها وجود دارد، آنها را به آسانی نصب کنید. در آخر آن ها را به برق متصل کنید تا از روشنایی که ایجاد می کنند لذت ببرید. در ادامه، چهار مرحله مهم در پروسه نصب ریسه ال ای دی را تشریح خواهیم کرد.

فهرست محتوا

انتخاب ریسه و منابع تغذیه

ناحیه ای را که قصد دارید نصب ریسه ال ای دی را در آن انجام دهید، اندازه گیری کنید. میزان روشنایی LED مورد نیاز خود را برآورد کنید. این کار به شما کمک می کند ریسه مناسب را انتخاب کنید. در درجه اول باید بتوانید روشنایی مورد نیاز محیط را تخمین بزنید. برای این کار می توانید به مقاله اهمیت رنگ و میزان روشنایی ریسه های LED رجوع کنید.

  • قبل از هر کار دیگری نصب را برنامه ریزی کنید. سعی کنید طرحی از منطقه تهیه کنید. به این نکته توجه کنید که ریسه ها و هر خروجی مجاور را که می توانید به آنها وصل کنید، در کجا قرار می دهید.
  • فاصله بین نزدیکترین خروجی و محل نور LED را حتماً حساب کنید. در صورت لزوم برای پر کردن جای خالی، از طول بیشتر یا یک سیم کششی استفاده کنید.
  • ریسه های LED و وسایل جانبی مناسب را تهیه کنید.
بیشتر بخوانید
آیا می توانیم در حمام از ریسه ال ای دی استفاده کنیم ؟

LED ها را بررسی کنید تا ببینید به چه نوع ولتاژی نیاز دارند. در صورت خرید آنلاین آن، به برچسب محصول در ریسه های  LED یا وب سایت نگاه کنید. ریسه ها یا کم ولتاژ هستند یا با ولتاژ بالا. ریسه های کم ولتاژ در اکثر مکان ها مناسب هستند و از انرژی کمتری استفاده می کنند. با این حال، تنوع ریسه های با ولتاژ بالا بیشتر است، درخشش بیشتری دارند و طول آن ها بیشتر است. برای روشن نگه داشتن آن ها در طولانی مدت، باید منبع تغذیه متناسب داشته باشید. اگر قصد استفاده از چند ریسه یا برش LED ها به نوارهای کوچکتر را دارید، به طور کلی می توانید همه آن ها را به همان منبع تغذیه سیم کشی کنید.

اتصال ریسه ها

نصب ریسه های ال ای دی و منابع تغذیه

در صورت نیاز به اتصال چندین ریسه، از اتصالات سریع پلاگین استفاده کنید. اتصالات کلیپس روی نقاط مسی در انتهای ریسه LED قرار می گیرند. این نقاط با علامت مثبت یا منفی برچسب گذاری می شوند. گیره را طوری قرار دهید که سیم صحیح روی هر نقطه باشد. سیم قرمز را روی نقطه علامت گذاری شده به عنوان مثبت (+) و سیم سیاه را روی نقطه علامت گذاری شده به عنوان منفی (-) قرار دهید. با اتصال سریع LED را به منبع تغذیه خود متصل کنید. منبع تغذیه شما یک کابل بلند دارد که در انتهای آن دوشاخه است. ریسه های LED نیز دارای یک آداپتور مشابه در یک انتهای آن هستند. آداپتور برق به یکی از ریسه های LED متصل می شود. اگر شاخه LED را قطع کنید، می توانید اتصال سریع دیگری را که به انتهای نوار متصل است خریداری کنید.

بیشتر بخوانید
ریسه نوری برای فضای باز
اتصال ریسه به منبع برق
اتصال ریسه به منبع برق
  • اگرچه مجبورید این اتصالات را بخرید، اما تنظیم LED های مدرن ساده است. این اتصالات برای اتصال ریسه های LED یا منابع تغذیه بسیار مفید هستند.
  • اگر اتصال دهنده های مناسب ندارید یا مایل به استفاده از هیچ اتصالی نیستید، می توانید ریسه ها را به هم لحیم کنید.

لحیم کاری ریسه های LED با هم

سیم های قرمز و سیاه برق را برای اتصال به ریسه انتخاب کنید. ریسه های LED معمولاً دارای ۲ کنتاکت هستند که هرکدام به سیم جداگانه ای احتیاج دارند. سعی کنید از سیم هایی با قطر ۰٫۰۶۴ تا ۰٫۱۰۲ سانتی متر استفاده کنید. برای هر LED که می خواهید وصل کنید، سیم های سیاه و قرمز جداگانه تهیه کنید. اگر کانکتور را به سیم لحیم می کنید، ابتدا رابط را بررسی کنید تا سیم های متصل شده چک شوند. بعضی از ریسه های LED تا ۴ سیم استفاده می کنند. انواع ۲۴ ولت اغلب از سیم های قرمز، آبی، سبز و زرد به جای قرمز و سیاه استفاده می کنند. با دیدن نقاط مسی برچسب خورده روی LED ها می توانید این سیم ها را تشخیص دهید. توجه داشته باشید که رنگ و اندازه سیم کشی استفاده شده بسته به محل زندگی شما ممکن است کمی متفاوت باشد. با این حال، سیم های سیاه و قرمز معمولاً برای برق مصرف می شوند.

نکته مهم دیگر این است که باید حداکثر مصرف برق ریسه های LED را تعیین کنید. هر ریسه LED مقدار مشخصی از وات یا برق را مصرف می کند. این بستگی به طول ریسه دارد. برچسب محصول را بررسی کنید تا ببینید چند وات در هر فوت (۰٫۳۰ متر) مصرف می کند. سپس، وات را در کل طولی که قصد نصب آن را دارید ضرب کنید. نتیجه به شما می گوید که منبع تغذیه شما باید چقدر قوی باشد تا LED ها را روشن نگه دارد. از آنجا که LED ها ممکن است کمی بیشتر از آنچه شما پیش بینی می کنید مصرف کنند، ۲۰ درصد بیشتر به مقداری که بدست آوردید اضافه کنید و آن را به عنوان حداقل خود در نظر بگیرید.

بیشتر بخوانید
راه حل های جذاب برای نمای ساختمان به لطف ریسه های نواری LED
قابلیت برش ریسه های ال ای دی
قابلیت برش ریسه های ال ای دی

قرار دادن LED های چسبنده

محل نصب ریسه ال ای دی را با آب گرم بشویید، سپس آن را خشک کنید. یک پارچه تمیز را در آب گرم مرطوب کنید، سپس سطح آن را مالش دهید تا ذرات آن از بین برود. هرگونه آلاینده ای می تواند از چسبیدن LED ها جلوگیری کند، بنابراین سطح را کاملاً تمیز کنید تا عاری از کثیفی و ذرات مختلف شود. رطوبت باقیمانده را با یک پارچه خشک و تمیز از بین ببرید یا ۳۰ دقیقه به سطح هوا فرصت دهید تا خشک شود. لکه های سمج را با مرطوب کردن پارچه خود در الکل ایزوپروپیل پاک کنید. همچنین می توانید برای یک تمیز کننده جایگزین، مقدار مساوی آب گرم و سرکه سفید را ترکیب کنید. همچنین می توانید از یک پاک کننده مخصوص سطوح مختلف استفاده کنید. به عنوان مثال، یک تمیز کننده چوب تهیه کنید تا سطوح چوب یه خوبی تمیز شوند.

پشت چسب را جدا کرده و LED ها را در جای خود فشار دهید. ریسه های LED مانند برچسب هستند. بنابراین قبل از اینکه پشت آن را بکشید، صبر کنید تا آماده شوند. سپس، آن ها را روی دیوار قرار دهید. بهتر است هر چند وقت یکبار این کار را انجام دهید. از یک انتهای سطح شروع کنید و پشت ریسه اولیه را جدا کنید. آن را قرار دهید، با دست صاف فشار دهید. سپس قرار دادن بقیه ریسه را ادامه دهید. وقت بگذارید تا مطمئن شوید که LED ها در مکان مناسب قرار گرفته اند تا بعداً مجبور نشوید آنها را جابجا کنید.

اگر ریسه ها به سطح نمی چسبند، ممکن است لازم باشد دوباره آن را تمیز کنید. در غیر این صورت، می توانید نوار نصب، نوارهای چسب، گیره های نصب یا ابزار دیگری برای نگه داشتن ریسه ها در جای خود تهیه کنید.

1 دیدگاه. دیدگاه جدید بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این زمینه را پر کنید
این زمینه را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست