اهمیت رنگ و میزان روشنایی ریسه های LED

روشنایی ریسه نوری

اگر می خواهید با ریسه های LED به فضایی فانتزی که اغلب در تصاویر میبینید برسید، باید میزان روشنایی و دمای رنگ آن ها را بدانید. این دو ویژگی مهم توسط لومن ها و دمای رنگ همبسته (CCT) تعریف می شوند. اولین سوالی که اکثر مردم می پرسند مربوط به میزان روشنایی است. در این مقاله به اهمیت رنگ و میزان روشنایی ریسه های LED پرداخته می شود.

فهرست محتوا

میزان نور ریسه های LED

 اگر با ریسه های LED آشنا هستید، می دانید که روش کلاسیک استفاده از توان برای تعیین روشنایی مدت هاست که از بین رفته است. شما باید از لومن استفاده کنید. لومن چیست؟ لومن واحد اندازه گیری میزان نور تولید شده توسط یک منبع نوری است. این واحد جدید ممکن است مشکل ساز شود. از آنجا که لومن یک روش نسبتاً جدید برای خرید ریسه است، احتمالاً هنوز نمی توانید یک عدد را با میزان نور تولیدی تصویر کنید. ما در این مقاله به شما کمک می کنیم درک بهتری از لومن داشته باشید. عکس های زیر را بررسی کنید تا ببینید که هر مقدار لومن به چه میزان نور ریسه LED ترجمه می شوند. در این پست، روشنایی ریسه بر حسب لومن در هر فوت داده می شود. عکس ها منطقه ای را نشان می دهد که ۱ فوت ریسه سفید طبیعی نصب شده است.

میزان نور ریسه ال ای دی
میزان نور ریسه ال ای دی

توجه: اگر علاقه مندید که سطوح مختلف نور را تجربه کنید، یک ریسه روشن انتخاب کنید و با یک دیمر یا کنترل کننده شدت نور را کم یا زیاد کنید. ریسه های روشن هزینه بیشتری دارند. بنابراین اگر می خواهید یک روشنایی ثابت داشته باشید، بهتر است از یک ریسه کم نور استفاده کنید.

بیشتر بخوانید
تفاوت های ال ای دی نواری نرم و سخت

دمای رنگ ریسه های LED

میزان روشنایی همچنین به دمای رنگی که انتخاب می کنید بستگی دارد. دمای رنگ همبسته (CCT) به شما می گوید که از یک منبع نور خاص چه رنگی را انتظار دارید. CCT در کلوین (K) اندازه گیری می شود. دمای مختلف در مقیاس کلوین نشان دهنده رنگ های مختلف است. به عنوان مثال، نور ۲۰۰۰K-3500K بیشتر نارنجی / زرد به نظر می رسد و فوق العاده گرم یا سفید گرم نامیده می شود. با افزایش دما در کلوین، رنگ به بیشتر “سفید کاغذی” تغییر می یابد که به عنوان سفید طبیعی یا خنثی شناخته می شود. بین ۳۵۰۰ تا ۵۱۰۰ (K) و در نهایت به رنگ سفید متمایل به آبی مایل به آبی معروف به سفید سرد (۵۱۰۰K-20000K) است.

شدت نور در لومن های مختلف
شدت نور در لومن های مختلف

البته ممکن است یک میزان روشنایی به چشم افراد مختلف متفاوت به نظر برسد. ریسه های سفید خنک یا طبیعی ممکن است روشن تر از ریسه های سفید گرم با مقادیر مشابه لومن باشند. فکر نکنید که انتخاب رنگ سفید گرم به این معنی است که چراغ های شما کم نور خواهد بود. البته ممکن است  رنگ سفید درخشان به اندازه سفید سرد، سفید نباشند. اغلب دمای رنگ با شدت های مختلف در لوپ لایت موجود است. اگر ریسه های سفید و گرم بسیار روشن می خواهید، یک ریسه با ارزش لومن بالا انتخاب کنید.

اهمیت سلیقه شخصی

هنگام انتخاب ریسه های نواری LED سلیقه شخصی خود را در ذهن داشته باشید. فقط به این دلیل که یک رنگ روشن تر به نظر می رسد به این معنی نیست که آن را دوست دارید. آیا شما یک محیط آرام (ریسه های سفید گرم) را ترجیح می دهید، یا محیط پرانرژی و واضح تر (ریسه های سفید خنک) را دوست دارید؟ نکته دیگری که باید به آن توجه کنید، دمای رنگ چراغ های اطراف است.

بیشتر بخوانید
نکات مهم در هنگام انتخاب ریسه نوری

اگر ریسه های نواری سفید زیر کابینت و چراغ های سقفی سفید گرم داشته باشید، فضای قابل توجهی ایجاد خواهد شد. اگر تصمیم دارید دمای رنگ را ترکیب کنید و ریسه های سقفی سفید گرم داشته باشید، بهتر است رنگ سفید طبیعی را انتخاب کنید. سفید طبیعی خنثی تر است و می تواند با دماهای رنگ اطراف بهتر سازگار شود.

امیدوارم که این پست ابزار لازم را برای انتخاب نور مناسب ریسه LED در اختیارتان قرار دهد. در پایان، این انتخاب شماست که اهمیت دارد. رنگ و شدت مورد نظر خود را انتخاب کنید. تصاویر موجود در این پست به شما کمک می کند تا میزان نور هر لومن را بهتر درک کنید. انتخاب ریسه ها البته بیشتر از تعیین روشنایی و رنگ است. برای سایر مواردی که باید در نظر بگیرید به مقاله نکات مهم در هنگام انتخاب ریسه نوری رجوع کنید. به عنوان مثال، شما باید کم ولتاژ یا پر ولتاژ بودن ریسه، طول، انعطاف پذیری، قیمت، وسایل جانبی و… را هم در نظر بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این زمینه را پر کنید
این زمینه را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست