نورپردازی محیط های آبی با ریسه های ال ای دی

ریسه نوری برای استخر

از نور ریسه های نواری می توان در بسیاری از فضاهای داخلی و خارجی استفاده کرد. اجازه دهید ال ای دی در فضای باز، نور فضای اتاق نشیمن شما را به ارمغان بیاورد، زرق و برق به بار شما، زیبایی به باغ شما و جذابیت را به استخر شما در دل شب بیاورد. با نورپردازی نواری LED در تمام رنگهای رنگین کمان، می توانید فضای خود را روشن کرده و آن را با رنگ دلخواه نورپردازی خود تنظیم کنید. در این مقاله به نورپردازی محیط های آبی با ریسه های ال ای دی می پردازیم.

روشنایی ریسه نواری LED راهی شیک برای روشن کردن فضای داخلی استخر برای شنا در فضایی تاریک است. استخر خود را با استفاده از نور نواری LED به یک مکان جذاب تبدیل کنید. استخر خود را در شب هنگام خیره کننده جلوه دهید و همزمان ایمنی را نیز بالا ببرید. به عنوان مثال، نور نوار ریسه ۵۰۵۰SMD قابل انعطاف، ضد آب، با قدرت بالا است. این ریسه می تواند در طیف رنگ های RGB باشد. این ریسه ها همچنین برای تزئین ناو و عرشه کشتی های تفریحی مناسب می باشند.

 

ریسه نوری برای محیط آبی

فهرست محتوا

علت استفاده از ریسه های ال ای دی در محیط های آبی

نور سنتی رشته ای به دلیل عمر نسبتاً کوتاه، گرمای زیاد، ضد آب نبودن و عدم توانایی تغییر رنگ برای استخرها مناسب نیست. فناوری LED به رفع همه این مشکلات کمک می کند. ریسه های LED اغلب چندین برابر طول دارند و طراحی جامع دارند. به این معنی که به صورت ضد آب تولید می­شوند و هرگز نیازی به باز شدن ندارد. همچنین، تنوع رنگ بسیار بالایی دارند. به همین دلیل است که مالکان و مدیران پارک های آبی و مراکز آبزیان، صاحبان خانه ها، استراحتگاه ها  هتل ها، مراکز آبگرم، سازندگان آبشار و آب، سازندگان چشمه های مصنوعی و حتی طراحان منظره و حوض از این ریسه ها استفاده می کنند.

بیشتر بخوانید
ویژگی های مهم ریسه های ال ای دی نوری کدامند؟

نورپردازی داخل استخر مطمئنا لذت شنای شبانه را بیشتر می کند. اما یافتن راهی برای نورپردازی یکنواخت کل فضا از یک منبع می تواند مشکل باشد. برای ایجاد راه حلی برای اتصال و تأمین انرژی طولانی مدت ریسه های نواری LED از محصولات لوپ لایت استفاده کنید. می توان برای هر پروژه ای که نیاز به چندین ریسه نواری برای اتصال به یکدیگر و تکیه بر یک منبع تغذیه است، از ریسه های نواری استفاده شود.

نصب ریسه های ال ای دی

نصب ریسه های نواری LED ضد آب RGB، گزینه ای عالی برای روشنایی استخر است. این ریسه های نواری با چندین الگوی تغییر رنگ و ساخت ضد آب، یک فضای سرگرم کننده برای کودکان و بزرگسالان ایجاد می کند. روشنایی، رنگ و حالت های پویا را با یک کنترل از راه دور اختیاری می تواند تنظیم کند تا نور را متناسب با هر رویدادی تنظیم کند.

 

ریسه ال ای دی برای محیط آبی

اندازه گیری

قبل از سفارش ریسه های نواری LED، قطر استخر خود را اندازه بگیرید و در ۳٫۱۴ ضرب کنید تا محیط آن را بدست آورید. این مقدار، طول کل نوار ریسه مورد نیاز شما را نشان می دهد. دلیل اهمیت اندازه گیری دقیق این است که بعد از نصب، تغییر و تعمیر روشنایی در زیر استخر کاری طاقت فرساست.

منبع تغذیه را تنظیم کنید

قبل از آماده شدن برای نصب ریسه های نواریLED، حتما استخر خود را تخلیه کنید. با ایجاد یا مکان یابی یک منطقه خشک دور از استخر برای منبع تغذیه شروع کنید. منبع تغذیه باید در یک جعبه ضد آب قرار داشته باشد. منابع تغذیه باید بین یک مدار محافظت کننده قطع کننده مدار خطای زمین (GFCI) و جعبه اتصال استخر نصب شوند. استفاده از مدار محافظت شده با GFCI بسیار مهم است. زیرا اگر جریان آب در جایی که قرار نیست جریان یابد، ریسه ها خاموش می شوند.

بیشتر بخوانید
ریسه LED چیست؟

کنترل کننده ها را تنظیم کنید

با استفاده از CPS Barrel Connector، منبع تغذیه را به کنترل کننده LC4 وصل کنید.

نوارهای LED RGB را وصل کنید

کانکتور LC4 خروجی کنترل کننده را به شکاف LC4 وصل کنید. سپس pigtails LC4 را به pigtails نوارها وصل کنید. از مهره های سیم ضد آب برای مهر و موم اتصال خود استفاده کنید. با استفاده از کانکتورهایی که از قبل به ریسه های نواری متصل شده اند، نوارها را به هم وصل کنید.

نوارهای LED RGB را محکم کنید

اگر سطح صافی دارید، از گیره های نصب شده برای محکم نگه داشتن نوارها در هنگام حرکت استفاده کنید. اگر می خواهید ریسه های نواری را در زیر لبه استخر خود نصب کنید، تقریباً هر ۲ فوت سوراخ های کوچک را در خرپاها سوراخ کنید. از اتصالات کابل برای اتصال لبه به خرپا استفاده کنید. برای جلوگیری از سوراخ کاری می توانید از مهره های سرعت یا سنجاق های کوتاه برای لنگر انداختن ریسه های ال ای دی نیز استفاده کنید.

دکمه پاور را روشن کنید!

سیم متصل شده منبع تغذیه را به یک پریز برق متصل کرده و از سیستم روشنایی LED استخر خود لذت ببرید! استخر خود را دوباره با آب پر کنید، اما مطمئن شوید که بین خط آب و چراغ ها فاصله وجود دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این زمینه را پر کنید
این زمینه را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست