روش محاسبه مصرف برق ریسه ال ای دی

ریسه ال ای دی از کجا بخرم,نوار ال ای دی زیر کابینت ,میزان مصرف ریسه smd ,مصرف برق ریسه شلنگی, ریسه ال ای دی چند رنگ ,ال ای دی نواری 220 ولت, منبع تغذیه ریسه ال ای دی, ساخت ریسه ال ای دی سوزنی

روش محاسبه مصرف برق ریسه ال ای دی

مصرف برق ریسه ال ای دی، فوق العاده پایین تر از چراغ های قدیمی است. با توسعه انواع LED ها، چراغ های LED  به عنوان نسل جدیدی از چراغ ها در صرفه جویی انرژی و حفظ محیط زیست به شمار می روند. مصرف برق لامپ ال ای دی به اندازه ای است که لامپ پرفشار سدیم ۱٫۵ ، منبع نور نقطه ای ایجاد نماید. ۲۹ جولای روز صرفه جویی در انرژی و حفظ محیط زیست به کمک چراغ های LED  یا همان روز روشنایی جدید قرن ۲۱ نامگذاری شده است. ایالات متحده، ژاپن، اروپا و سایر کشورها از این فناوری جدید استقبال کرده اند.

به طور کلی توان ریسه ال ای دی ۰۶۰۳ در هر متر ۱٫۵ وات، توان ریسه ۱۲۱۰ در هر متر ۴٫۸ وات و ریسه ال ای دی ۵۰۵۰ در هر متر دارای ۷٫۲ وات توان می باشد. بیشترین توان مصرفی مختص ریسه ال ای دی ۵۰۵۰ است که ۷٫۲ وات  بر متر و به مدت ۸ ساعت در روز است.

۷٫۲W*8h=57.6Wh

مصرف برق ماهانه: ۵۷٫۶wh*30=1728wh(1.728 KWH, that is, 1.728 KWH)

مصرف برق سالانه: ۱۷۲۸wh*12=20736wh(20.736kwh, that is, 20.736 KWH)

اگر از تعداد چراغ های LED بیشتری استفاده شود، می توان میزان مصرف برق ریسه ال ای دی را با ضرب مستقیم تعداد متر در این پارامتر به دست آورد. معمولا مصرف یک خانواده در روز، به ۸ ساعت نمی رسد، ولی اگر ۸ ساعت هم باشد، باز هم مصرف، ناچیز است. بنابراین ریسه ال ای دی چراغی نیست که نصب کرده و جرات روشن کردن آن را به دلیل اتلاف بیش از حد انرژی، نداشته باشید.

بیشتر بخوانید
آیا می توانم کنترل LED خود را تعمیر کنم؟

چراغ های LED در مقایسه با لامپ های سدیم ولتاژ بالا می توانند ۸۰ درصد از انرژی را ذخیره نماید. همچنین ریسه های ال ای دی نیاز به سیم کشی با سطح مقطع عریض ندارند و سیم تغذیه باریک برای آن ها کافی است، بنابراین مصرف برق ریسه ال ای دی بسیار پایین است. این منبع نوری جدید دارای مواد آلاینده ای مانند جیوه، سرب و سایر مواد مضر نیست، بنابراین باعث کاهش گازهای گلخانه ای و کاهش مصرف سوخت شده و از خود تشعشعات ماوراء بنفش ساطع نمی کند.

8 دیدگاه. دیدگاه جدید بگذارید

  • سلام ، من فکر میکردم مصرف آنها بیشتر از این مقدار باشد ممنون از شما که روش محاسبه میزان مصرفی این نوع لامپ ها را در کانال خود ، جهت استفاده دیگران قرار دادید.

    پاسخ
    • درود
      سپاس از شما بخاطر کامنتتون ، امیدواریم ، این مطلب به شما کمک کرده باشد.

      پاسخ
  • اینطور که من تحقیق کردم مصرف برق بعضی از ریسه ها خیلی بیشتر از اینهاست. مثلا ریسه ای که دارای led 5730 هست، با توجه به اینکه توان هر کدام از این led ها ۰/۵ وات است و در هر متر ۱۲۰ تا led داره میشه ۶۰ وات برای هر متر ریسه!! که این خیلی بالاست…

    پاسخ
  • سلام خسته نباشید ی سئوال در مورد ال ای دی ار جی بی داشتم اینکه اگه شب تا صبح روسن بمونه اتفاقی میوفته؟

    پاسخ
  • البته این محاسبه برای یک متر از ریسه شیلنگی است. اگر ۱۰ من ریسه باشد این عدد در ۱۰ ضرب می‌شود

    پاسخ
  • متین ساغری
    13 مهر 1402 11:50 ق.ظ

    درود جناب من ۴پک ریسه ال ای دی ارجی بی دارم یعنی بیست متر و ادابتوری که دارم ۵امپر ۱۲ولت ولی به ۲ریسه اخر بشدت کم برق میرسد و نور بی کیفیت نشر میدهد!
    بنظرتون ادابتور چند وات بگیرم که نه خطری برای ار جی بی داشته باشه و هم نور با کیفیت بده؟

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این زمینه را پر کنید
این زمینه را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست