مزیت های اصلی ریسه های نوری ال ای دی

ریسه ال ای دی

ریسه های LED مزایای زیادی نسبت به چراغ های سنتی دارند. این مقاله به شرح برخی از دلایل مزیت های اصلی ریسه های نوری ال ای دی بر چراغ های سنتی می پردازد.

ریسه LED نوعی نور بکر و چند وجهی است و به انتخاب مطلوبی برای روشنایی منزل یا برنامه های تجاری تبدیل شده است. انتخاب ریسه LED یک انتخاب هوشمندانه است. زیرا روشنایی بیشتری را بدون تولید گرما، کارآیی و دوام بیشتر فراهم می کند. ریسه های نواری LED انواع مختلفی را شامل می شوند، چه برای دفتر اداری و چه برای تزئین خانه. اکنون حتی نور نئون LED وجود دارد که نور متفاوتی از ال ای دی های معمولی است. ممکن است انتخاب درست یک ریسه فرایندی طاقت فرسا باشد. زیرا هر نوع، ویژگی ها و عملکردهای متمایز خود را دارد. اجازه دهید ما در مورد انواع آن بحث کنیم تا شما را در انتخاب نوع مناسب راهنمایی کنیم.

ریسه نوری

فهرست محتوا

برق کمتر

مانند تمام فناوری هایLED، ریسه های نواری LED نیز به طور قابل توجهی در کار خود از برق کمتری استفاده می کنند. مصرف برق بر حسب وات اندازه گیری می شود و توسط شرکت های برق به صورت کیلووات بر ساعت (کیلووات ساعت) شارژ می شود. طبیعتاً هرچه از وات کمتری استفاده کنید، هزینه کمتری نیز برای قبض برق پرداخت می کنید. میزان مصرف ریسه های LED بر اساس هر متر محاسبه می شود. یک متر معمولی LED در مقایسه با یک لوله فلورسنت که حدود ۱۵ مصرف می کند، حدود ۷٫۲ وات نیرو مصرف می کند. این باعث می شود که این ریسه ها برای اجرا مقرون به صرفه تر باشند. همچنین به کاربران اجازه می دهد تا نصب های بسیار بزرگتر را بدون ترس از پرداخت بیش از حد قبض تجربه کنند.

بیشتر بخوانید
مطالبی در مورد دلیل روشن نشدن ریسه ال ای دی بعد از نصب

رنگ

LED ها قادرند قسمت زیادی از طیف نور را نسبت به چراغ های سنتی تولید کنند. این باعث می شود که آن ها به ویژه برای نصب نور در جلوه ها، جایی که کاربران می خواهند جلوه های دقیق تغییر رنگ ایجاد کنند، مناسب باشد. علاوه بر رنگ سفید و گرم و سرد استاندارد که اغلب برای استفاده در محیط استفاده می شود، LED ها نیز با تغییر رنگ RGB در دسترس هستند. در ابتدایی ترین حالت، این ریسه ها کمتر از ۱۶ رنگ ثابت و ۴ حالت پویا را ارائه می دهند. در پیشرفته ترین حالت، می توان آن ها را با سیستم های DMX به کار برد تا نمایشگرهای صحنه ای نفسگیر ایجاد کنند.

طول عمر ریسه نوری ال ای دی

نام دیگر LED ها Solid State Lighting (SSL) است. SSL به معنای واقعی کلمه به این معناست که برخلاف لامپ های رشته ای و لامپهای فلورسنت که هنگام تولید برق لرزش می کنند، LED ها کاملاً غیر قابل حرکت هستند. به همین دلیل، طول عمر در LED ها بسیار بیشتر از ریسه های سنتی است و می توانند سال ها بدون خطا به کار خود ادامه دهند.

انعطاف پذیری

شاید ویژگی اصلی ریسه های ال ای دی، انعطاف پذیری آن ها باشد. چراغ های روشنایی سنتی درون محفظه های شیشه ای قرار گرفتند که شکننده و غیر قابل انعطاف بودند. در مقابل، LED ها به یک “روبان” قابل انعطاف از صفحه مدار نصب می شوند. این روبان از دوام کافی برخوردار است تا در گوشه های ۹۰ درجه خم شود و به سطوح شیب دار متصل شود.

بیشتر بخوانید
مشخصات اصلی و محدوده عملکرد ریسه های نورانی ال ای دی

انواع مختلف نور ریسه نوری ال ای دی

طرح های نور پنهان به مواردی گفته می شود که فیکسچر خود مخفی بماند و فقط نوری که از آن ساطع می شود دیده شود. ریسه های نواری LED به خوبی این نوع نورپردازی ها را تامین می کنند. زیرا طراحی بسیار فشرده ای دارند و در اکثر مکان هایی که دیگر نورها نمی توانند از آن استفاده کنند، متناسب خواهد بود. به عنوان مثال، زیر کابینت آشپزخانه، سوله، قفسه، کتابخانه و غیره. انواع مختلف ریسه های نوری شامل نئون فلکس، سی او بی و اس ام دی، نورهای مختلفی را برای مصرف کنندگان تولید می کنند.

گرمای کمتر

یکی از موارد اصلی در مورد لامپ های هالوژن و رشته ای این است که آن ها در هنگام استفاده گرمای زیادی تولید می کنند. در واقع، آن ها به عنوان یک خطر احتمالی برای آتش سوزی هستند. ریسه های LED نسبتاً گرمای کمی تولید می کنند. این ویژگی استفاده از آن ها را ایمن تر می کند و خطر کمتری دارند.

نصب آسان ریسه نوری ال ای دی

نصب ریسه های نواری بسیار آسان است و به تخصص بسیار کمی نیاز دارد. ریسه های نواری LED را می توان به یک پریز برق متصل کرد، یا مستقیماً به یک سوئیچ نور متصل کرد. علاوه بر این، یک پشتوانه چسبنده ۳M به این معنی است که می توانند بدون نیاز به پایه یا براکت، مستقیماً به سطح بچسبند. حتی اگر این چسب را نداشته باشند، نصب براکت هنوز بسیار آسان و بدون دردسر نسبت به نصب یک لوله فلورسنت است.

بیشتر بخوانید
روش های جالب استفاده از ریسه های نواری LED برای برجسته سازی تزئینات دکوری

برش دادن

ریسه های نواری LED یکی از معدود انواع نورپردازی هایی است که قابل برش دادن است. برای بسیاری از مردم این تصور سخت به نظر می رسد. اما بریدن ریسه های نواری هم ایمن است و هم دستیابی به آن آسان است. آن ها دارای نقاط برش هر ۵ یا ۱۰ سانتی متر در طول هستند که می توانند برای کوتاه یا جدا کردن نوار ریسه ها استفاده شوند. از اتصالات بدون لحیم کاری می توان برای اتصال مجدد آسان استفاده کرد. همچنین می توان از فروشنده درخواست کرد که این کار را انجام دهد.

یکی از بیشترین شکایات مربوط به LED ها، هزینه بالای آن ها است. اگرچه انکار گرانتر بودن آنها نسبت به هالوژن یا فلورسنت کاری عبث است، اما همچنین لازم به ذکر است که نرخ بازگشت سرمایه این ریسه ها فوق العاده بالا است. علاوه بر این، با افزایش تقاضا برای LED ها و بهبود روند تولید، انتظار می رود قیمت این ریسه ها پایین بیاید.

1 دیدگاه. دیدگاه جدید بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این زمینه را پر کنید
این زمینه را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست