تفاوت ریسه های نواری Neon Flex با ریسه های LED معمولی در چیست؟

ریسه نئون فلکسی

تنوع بالای ریسه های نواری اگر چه مزیتی بزرگ به حساب می آید، منجر به دشواری انتخاب درست هم خواهد شد. هر چند که انتخاب درست تا حد زیادی بستگی به سلیقه شما دارد، استاندارد هایی وجود دارد که باید حتما رعایت شوند. بنابراین برای انتخاب مناسب، باید تا حدودی با انواع ریسه های نوری آشنا شوید. در این مقاله، به دنبال پاسخ این پرسش هستیم که تفاوت ریسه Neon Flex با ریسه LED معمولی در چیست؟

فهرست محتوا

ریسه LED نئون فلکس

ریسه های نئون فلکس LED دارای پوشش سیلیکونی مخصوص برای پخش کامل نور نوار ولتاژ پایین هستند. این ویژگی، اثر نور نئون را ایجاد می کند. تنها چیزی که این ریسه های نواری در مقایسه با نئون سنتی ندارند، مواد شیمیایی مضر، گازها، ترانسفورماتورهای غیرقابل اعتماد و ولتاژ کار ناامن است. ریسه های Neon Flex ما با تماس ایمن، با ولتاژ پایین ۲۴ ولت ولتاژ کار می کنند و با علامت ایمنی و تأیید ETL دارای طول عمر ۵۰۰۰۰ ساعت هستند. در واقع می توان گفت که ریسه های ال ای دی نئون فلکس تمامی ایرادهای نئون های سنتی را تا حد قابل قبولی رفع کرده اند.

به طور کلی، تفاوت زیادی بین ریسه Neon Flex و ریسه LED وجود ندارد. البته به جز اثر نور. در ریسه نواری LED، می توانید نقاط روشن منفرد را هنگام روشن شدن روی ریسه مشاهده کنید. در حالی که این نقاط در نور نئون LED مشاهده نخواهند شد. ریسه های Neon Flex در روشنایی صاف و سازگاری رنگ عملکرد بهتری دارند. این امر به علت استفاده از لامپ های بیشتر است. بنابراین، ریسه های نواری نئون فلکس LED معمولاً کمی ضخیم تر از ریسه های نواری LED معمولی هستند.

بیشتر بخوانید
ریسه LED چیست؟

تفاوت انواع ریسه های ال ای دی

طول عمر و دوام ریسه های نواری

از آنجا که هر دو ریسه نئون LED و LED معمولی از منبع نور LED و مواد مشابه استفاده می کنند (معمولاً تراشه LED SMD + PVC)، بنابراین در مورد طول عمر و دوام تفاوت زیادی ندارند. مزایای مشترک آن ها انعطاف پذیری بالا، ضد آب بودن، حداکثر طول عمر تا ۵۰۰۰۰ ساعت، مصرف کم انرژی و غیره است.

نصب ریسه های نواری آسان است؟

اکنون محصولات لوپ لایت موجود در بازار دارای نصب بسیار آسان هستند. همچنین این ریسه ها را می توان با یکدیگر متصل کرد. کافیست که آن ها را به خوبی روی مکانی که می خواهید سوار کنید. سپس، آن ها را به منبع تغذیه وصل کنید. بنابراین، هر دو نوع این ریسه ها دارای نصب بسیار آسان هستند.

ولتاژ بالا در مقابل ولتاژ پایین

یک سوال مهم این است که چه ولتاژی برای هر ریسه استفاده می شود؟ (معمولاً ۱۲۰ ولت، ۱۲ ولت یا ۲۴ ولت). البته پاسخ این پرسش بستگی به طرح، امکانات و سایر ملاحظات عملی نصب دارد. ریسه های ولتاژ بالا (۱۲۰ ولت) با قرقره های ۵۰ متری عرضه می شوند. این ویژگی، امکان نصب کشش های طولانی بدون نیاز به اتصال بخش های مختلف فراهم می کند. بنابراین، باعث صرفه جویی در هزینه های کار و زمان نصب می شود.

از طرف دیگر، بیشتر نوارهای ۱۲ ولت و ۲۴ ولت در قرقره های ۵ متری عرضه می شوند. آن ها گزینه های بسیار خوبی برای استفاده در قایق ها، تریلرها، آشپزخانه ها و مکان های مرطوب، از جمله استخرها و فواره ها و فضاهای باز هستند، که به دلایل ایمنی ولتاژ پایین مورد نیاز است. واحد برش برای اکثر محصولات با ولتاژ پایین ۵ سانتی متر است. آن ها به آداپتور برق نیاز دارند (به ترتیب DC12 V وDC 24V). بنابراین، باید از آداپتور برق مناسب برای وات و طول باربری که برای استفاده انتخاب می کنید، اطمینان داشته باشید.

بیشتر بخوانید
ریسه‌های ال ای دی نواری - هر آنچه که باید قبل از خرید بدانید

نکته مهم این است که هر دو نوع ریسه های LED معمولی و LED Neon Flex، هم با ولتاژ بالا و هم با ولتاژ پایین قابل اجرا هستند.

نتیجه

نور ریسه نواری معمولی LED کمی ارزان تر از نور LED نئون فلکس است.

نور LED نئون فلکس عملکرد نوری بهتری نسبت به نور ریسه نواری LED معمولی دارد. (از نظر شفافیت و یکنواختی نور)

هر دو انعطاف پذیر و قابل خم شدن هستند، اما نور نئون فلکس کمی ضخیم تر است.

با توجه به نکات بالا، می توانید ریسه نوری مناسب خود را انتخاب کنید. همچنین، لوپ لایت ریسه های نواری نئون فلکس و ریسه های نواری LED را برای شما تغییر رنگ می دهد. میلیون ها رنگ و همچنین الگوی نوری بی پایان برای گزینه شما موجود است. اگر به دنبال محصولات بیشتر سفارشی هستید، لطفا با ما در تماس باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این زمینه را پر کنید
این زمینه را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست