نحوه استفاده از کابل های اسپلیتر در ریسه های LED

نحوه استفاده از کابل های اسپلیتر در ریسه های LED

فهرست محتوا

۱٫ چرا باید از اسپلیتر DC یا y-splitter استفاده کنم؟

سوال بسیار خوبی است، و خوشحالم که این بار یک پاسخ مستقیم را می دهیم! کاری که این لوازم جانبی به شما امکان انجام آن را می دهند این است که شما می توانید  تعداد بیشتری ریسه LED  را در جایی که یه یک رشته سیم محدود می شوید نصب و استفاده کنید.

بنابراین، اگر برای مثال می‌خواهید ریسه های نواری را در اطراف محل اتصال دیوارها و سقف نصب کنید، اما در هر انتهای اتاق فقط یک خروجی در دسترس دارید، استفاده از اسپلیتر به شما این امکان را می‌دهد که دو رشته را از یک پریز واحد نصب کنید. یا شاید بخواهید پایه دیوار جداکننده آشپزخانه/اتاق نشیمن خود را روشن کنید، اما تنها یک خروجی در یک طرف دیوار وجود دارد. به جای استفاده از سیم های اتصال چسبنده یا نوار برق، می توانید به سادگی از کابل های تقسیم برق LED برای اجرای نوارها در اطراف استفاده کنید.

چرا باید از اسپلیتر DC یا y-splitter استفاده کنم؟

۲٫ تفاوت بین اسپلیتر DC و Y-Splitter چیست؟

اما برای پاسخ به این سوال، اسپلیتر DC برای نوارهای تک رنگ مانند ریسه های سفید خنک ما که برای برجسته کردن فلز و سنگ عالی هستند، یا ریسه های سفید گرم ما اگر به دنبال برجسته کردن چوب یا سایر وسایل خانه کلاسیک هستید استفاده می شود.

از طرف دیگر، Y-Splitter برای تقسیم نوارهای RGB استفاده می شود، بنابراین اگرچه اینها واقعاً چیزهایی مانند نوارهای سفید سرد یا گرم را برجسته نمی کنند، هنوز گزینه های کاربردی زیادی برای نوارهای RGB تقسیم شده مانند اجرای آنها وجود دارد. دور پشت بام کسب و کارتان برای جذب مشتری یا برای روشن کردن پاسیو در شب برای مهمانی ها یا باربیکیو!

بیشتر بخوانید
مشخصات اصلی و محدوده عملکرد ریسه های نورانی ال ای دی

تفاوت بین اسپلیتر DC و Y-Splitter چیست؟

۳٫ فایده عملی تر اسپلیترها چیست؟

اگر به دنبال روشن کردن یک منطقه با اندازه متوسط ​​با ریسه های ال ای دی هستید و نمی خواهید نگران تقویت کننده ها باشید، اسپلیترها می توانند همان چیزی باشند که به دنبال آن هستید! چگونه می توانم مفهوم را با یک مثال توضیح دهم؟ فرض کنید چند قرقره چراغ نواری LED SMD 2835 دارید، می‌خواهید آنها را از یک پریز در اطراف یک اتاق بچرخانید. اگر از اسپلیتر استفاده نمی‌کردید، پس از قرقره دوم، به یک تقویت‌کننده نیاز دارید تا نور را در تمام طول کار ثابت نگه دارد، اما اگر به جای آن نوارها را در منبع تقسیم کنید، می‌توانید دو نوار را از هر انتهای آن بدون هیچ‌گونه استفاده کنید. کاهش روشنایی نوار!

با این حال، یک هشدار، فقط به این دلیل که شما از نیاز به تقویت کننده طفره رفته اید، به این معنی نیست که تمام محدودیت های LED موجود در را دور زده اید، شما همچنان به یک منبع برق به اندازه کافی قوی برای روشن کردن همه چراغ های خود نیاز دارید!

۴٫ آیا می توانم یک اسپلیتر را در انتهای یک نوار تقسیم شده قرار دهم؟

بنابراین شما می‌پرسید که آیا زمانی که به دو نوار تقسیم می‌شوید، آیا می‌توانید در انتهای یکی از آن نوارها یک شکاف قرار دهید؟ بله شما می توانید! شما می توانید یک شکاف در انتهای هر دو آنها قرار دهید تا چهار نوار از دو نوار پخش شود! با این حال، مطمئن شوید که نوارها و اسپلیترهای خود را ثابت نگه دارید، زیرا نمی توانید یک اسپلیتر DC را از نوار تغییر رنگ Y-Split یا برعکس اجرا کنید.

بیشتر بخوانید
معرفی پنج ایده برای استفاده از ریسه ال ای دی LED

بنابراین، در حالی که دیدن سرب سفید سرد به شکل یک جفت نوار سبز چشمک زن می تواند فوق العاده جالب باشد، این کاری نیست که بتوان انجام داد. هشدار دیگری که باید به خاطر بسپارید، با وجود تمام این نوارهایی که اکنون جدا کرده اید، باید کاملاً مطمئن باشید که آداپتور برق شما می تواند تمام نوارهایی را که در حال اجرا هستید تحمل کند، زیرا شش ریسه  بیشتر از توانایی برخی آداپتورها باشد. پس باید به آن توجه کرد.

۵٫ آیا می توانم SMD 5050 را در کنار SMD 3528 روی همان اسپلیتر اجرا کنم؟

مطمئناً می توانید! ولی هر دو ریسه باید یک رنگ باشند، در غیر این صورت کار نمی کند. به غیر از این، راحت باشید ۵۰۵۰ را با ۵۰۵۰ های دیگر، یا ۳۵۲۸ را با ۳۵۲۸، یا ۵۰۵۰ و ۳۵۲۸ را اجرا کنید. درست همانطور که در دو سوال آخر هشدار دادم، باید مطمئن شوید که منبع تغذیه شما می تواند نوارهایی را که با هم اجرا کرده اید کنترل کند. در اینجا لازم است به شما احتیاط کنم زیرا ۵۰۵۰ به قدرت بیشتری نسبت به ۳۵۲۸ نیاز دارد، بنابراین در حالی که برخی از آداپتورهای برق با وات پایین تر می توانند یک جفت ۳۵۲۸ را تحمل کنند، ممکن است آب مورد نیاز برای اجرای یک ۵۰۵۰ به جای آن ۳۵۲۸ دوم وات پایین شما را نداشته باشند. تطبیق فقط بدون هیچ مشکلی انجام می شد. همیشه به یاد داشته باشید که ایمن بمانید!

دسته بندی > > > مقالات لوپ لایت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این زمینه را پر کنید
این زمینه را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست