راه پله های ساختمان را چطور نورپردازی کنم ؟

راه پله های ساختمان را چطور نورپردازی کنم ؟

راه های زیادی برای روشن کردن راه پله وجود دارد. اگر یک راه پله باز دارید، می توانید یک چراغ آویز در فرود انتخاب کنید. نور می‌تواند از پله‌ها پایین بیاید و در صورت انتخاب درست، می‌تواند تأثیری مشابه چراغ‌های دیواری داشته باشد. از آنجایی که راه پله ها اغلب کمبود نور طبیعی دارند، می توانید برای رفع این مشکل، یک طرح روشنایی کارآمد در محل فرود ایجاد کنید. چراغ های آویز متعدد و ریسه ها که به صورت جداگانه بالای راه پله نصب می شوند یا به عنوان بخشی از یک طرح خوشه ای، ظاهری مدرن است که مکمل هر دکوراسیون خانه معاصر است. برای سبک سنتی تر خانه، یک لوستر را می توان در راهروی باز و همچنین در قسمت فرود نصب کرد تا ظاهری هماهنگ داشته باشد

راه پله های ساختمان را چطور نورپردازی کنم ؟

توجه به ارتفاع سقف پله ها

اگر ارتفاع سقف روی پله‌تان کم است، می‌توانید به جای آن، پله‌ها را روشن کنید تا با خیال راحت شما را به سمت بالا هدایت کنند. مانند این راه پله چوبی، نور داخلی سطح پایین را انتخاب کنید.در راهرویی با سقف بلند، یک آویز بزرگ بالای سر را انتخاب کنید تا به فضا یک نقطه کانونی بدهد. اطمینان حاصل کنید که چراغ های راهرو و راه پله به طور جداگانه کنترل می شوند تا بتوانید آنها را در طبقه بالا یا پایین روشن و خاموش کنید. اطمینان حاصل کنید که کلیدها در نزدیکی درها و در هر سطح از راه پله قرار دارند تا مجبور نباشید در تاریکی از طبقه بالا یا پایین بروید. رنگ سفید روشن این راهرو و پله ها با فرش خاکستری ملایم راه پله و قاب عکس سیاه روی دیوار شکسته شده است.

بیشتر بخوانید
اتصال نوارهای LED در "سری" در مقابل "موازی"

راه پله های ساختمان را چطور نورپردازی کنم ؟

توجه به مکان نصب ریسه نوری در راه پله

با کار بر روی لایه های نور اضافی در مکان های کلیدی، سطح روشنایی را افزایش دهید. چراغ های دیواری اضافی یا یک لامپ در نزدیکی پای راه پله نور اضافی را به طبقه بالا می تاباند که می تواند در ورودی با نور کم مانند راهرو خاکستری نشان داده شده در بالا مفید باشد. در فرودها نیز همین کار را انجام دهید. فقط مطمئن شوید که کابل ها و فلکس ها ایمن شده باشند تا خطری برای سفر وجود نداشته باشد.برای یک راهرو باریک طولانی، در طبقه بالا یا راه پله، سعی کنید یک ردیف ریسه نوری  اضافه کنید. آنها نور یکنواخت و ثابتی را ارائه می دهند و چشم را در امتداد فضا جلب می کنند.

این انتخاب نورپردازی محجوب نه تنها درخشان به نظر می رسد، بلکه به صورت جداگانه سیم کشی می شود، این چراغ های پله را می توان به عنوان چراغ خواب روشن کرد تا با خیال راحت پله ها را در شب روشن کند. بعلاوه، انتخاب ریسه LED این گزینه را در مصرف انرژی نیز بهینه می کند. یکی دیگر از مکان های زیرک برای اضافه کردن نور راه پله، روی دیوارها است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این زمینه را پر کنید
این زمینه را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست