علت چشمک زدن لامپ ال ای دی

علت چشمک زدن لامپ ال ای دی

چراغ ها روشن یا خاموش هستند. وقتی آنها را خاموش می کنید، برخلاف لامپ های رشته ای قدیمی، نور فوراً ناپدید می شود. هنگامی که لامپ LED بد کار می کند و به سرعت روشن و خاموش می شود، در آن زمان است که می توانید سوسو زدن را مشاهده کنید. چندین دلیل بالقوه برای چشمک زدن لامپ ال ای دی شما وجود دارد. ممکن است به دلیل سیم کشی شل یا نادرست، سوئیچ های دیمر ناسازگار، یا قطعات معیوب لامپ مانند درایور LED باشد.

فهرست محتوا

۳ علت چشمک زدن لامپ ال ای دی

سه دلیل وجود دارد که چراغ‌های ال‌ای‌دی شما می‌توانند سوسو بزنند، اگر روی سوئیچ دیمر نباشند. مانند مشکل از خود لامپ، نوسان ولتاژ و سیم کشی اشتباه

ممکن است مشکل از خود لامپ باشد

لامپ ها ممکن است به مرور زمان شل شوند و تماس مناسب با سوکت را از دست بدهند. سفت کردن آن ممکن است مشکل را برطرف کند. اگر نه، ببینید آیا یک لامپ جدید مشکل را حل می کند یا خیر. انواع خاصی از لامپ ها نیز هنگامی که از کار می افتند یا در شرایط ایده آل کار نمی کنند، سوسو می زنند. به عنوان مثال، لامپ های فلورسنت برای سوسو زدن مکرر، به ویژه هنگام روشن شدن در دماهای پایین، شناخته شده اند. بنابراین، ممکن است نگران کننده نباشد. از سوی دیگر، لامپ های LED روی سوئیچ های دیمر مستعد سوسو زدن هستند. دیمرها برای تحمل بارهای الکتریکی بالا طراحی شده اند، به همین دلیل است که ممکن است با LED های ولتاژ پایین خیلی خوب کار نکنند.

چگونه لامپ معیوب را تعمیر کنیم؟

لامپ LED را بچرخانید و مطمئن شوید که لامپ شل نیست که این همه دردسر را برای شما به ارمغان آورده است. داخل سوکت لامپ و هر وسیله ال ای دی را پاک کنید، گرد و غبار را پاک کنید و از تماس بهتر اطمینان حاصل کنید. لامپ LED را با لامپ دیگری عوض کنید. اگر لامپ جدید به خوبی کار می کند، می دانید که ایراد از لامپ بوده است.

بیشتر بخوانید
کاربرد راحت ریسه های ال ای دی در روشنایی

اگر خودتان لامپ را تعمیر میکنید، اگر مشکل از ال ای دی ها نبود، ممکن است درایور آن باشد. اکثر لامپ های LED مدرن چیزی به نام درایور LED جریان ثابت دارند که قبلاً روی تراشه داخلی نصب شده است که جریان متناوب لامپ را تنظیم می کند.

مشکل در سیم کشی

شل بودن سیم‌کشی خطری است که می‌تواند منجر به آتش‌سوزی خانه شود، نه فقط سوسو زدن چراغ‌ها. همین امر در مورد سیم کشی ها، سوئیچ ها، کانکتورها و قطع کننده های قدیمی نیز صدق می کند. اگر متوجه سوسو زدن مکرر شدید، سیم کشی شل ممکن است مقصر باشد و ممکن است سیستم برق نیاز به به روز رسانی داشته باشد. این وظیفه ای است که بهتر است به متخصصان واگذار شود.

نوسان ولتاژ

چراغ های چشمک زن را می توان با نوسان ولتاژ نیز روشن کرد. علائم دیگر شامل کم نور شدن غیرقابل پیش بینی و خرابی زودرس لامپ است. نوسانات جزئی ولتاژ در مدارهای ۱۲۰ ولت طبیعی است، اما خانه شما همیشه باید بین ۱۱۵ تا ۱۲۵ ولت ثبت کند.

چگونه نوسان ولتاژ را رفع کنیم؟

اگر لامپ مشکلی ندارد، می توانید یک ولت متر بخرید تا بررسی کنید جریان وارد شده به خانه یا محل کار شما کافی است. ولتاژ داخل خانه نباید به طور متوسط بیش از ۱۲۰ ولت باشد.

دلایل سوسو زدن لامپ ال ای دی

چرا چراغ های ال ای دی در دیمر چشمک می زند؟

از آنجایی که اکنون می‌دانید که فناوری LED در حالت روشن/خاموش باینری کار می‌کند، بهتر می‌توانید درک کنید که چرا وقتی با دیمرهای قدیمی که برای لامپ‌های رشته‌ای طراحی شده‌اند، مشکل ایجاد می‌کنند، که به طور مساوی میزان جریان ورودی به لامپ را تغییر می‌دهند.
یک سوئیچ دیمر ناسازگار که به یک چراغ LED یا لامپ جدیدتر سیم‌کشی شده است، مشکل سوسو زدن ایجاد می‌کند – فرکانس سوسو زدن ناهموار (روشن/خاموش در فواصل نامنظم) وجود خواهد داشت.

آیا می توان از چراغ های LED در سوئیچ دیمر استفاده کرد؟

به طور خلاصه بله. اغلب مشکل سوسو زدن LED ها می تواند استفاده از لامپ های LED غیر قابل تنظیم در سوئیچ های دیمر باشد. این یک مشکل ساده است اما معمولا نادیده گرفته می شود. رفع این مشکل نیز ساده است، فقط ال‌ای‌دی‌های غیرقابل تغییر را با لامپ‌های LED قابل تنظیم جایگزین کنید.

بیشتر بخوانید
ویژگی های مهم ریسه های ال ای دی نوری کدامند؟

راه حل آسان این است که برای تصحیح نور خروجی، دیمر را به ۱۰۰% تبدیل کنید. این کار باعث می شود که چراغ ها تمام توان مورد نیاز خود را دریافت کنند. اما اگر می‌خواهید نور آن‌ها را کم کنید، باید لامپ‌های LED قابل تنظیم و یک سوئیچ سازگار را جایگزین کنید.

چرا همه چراغ های LED در خانه سوسو می زند؟

هنگامی که تنها یک یا چند چراغ LED در خانه شما سوسو می زنند، به راحتی می توان تشخیص داد که در کجا ممکن است مشکلات احتمالی وجود داشته باشد. اما زمانی که تمام چراغ های LED شما سوسو می زنند، می تواند چالش برانگیزتر باشد.

دو دلیل احتمالی وجود دارد که چرا همه چراغ های LED شما سوسو می زنند:

  1. کل خانه شما دارای سوئیچ های کم نور است (در این مورد، به راه حل هایی که در بالا ذکر کردم برگردید)
  2. افت ناگهانی ولتاژ معمولاً سوسو زدن چراغ ها در کل خانه به دلیل افت ناگهانی ولتاژ ایجاد می شود.

از آنجایی که این دستگاه‌ها به منبع تغذیه زیادی نیاز دارند، مخصوصاً با یک ولتاژ زمانی که برای اولین بار روشن می‌شوند، کاهش ولتاژ در مدار می‌تواند باعث شود لامپ‌های شما شروع به تنظیم در سطوح پایین‌تر برق کنند که باعث سوسو زدن LED می‌شود. یک راه حل واقعاً عجیب و قطعی تر نیز وجود دارد:

چرخاندن دوشاخه دیواری به میزان ۱۸۰ درجه (بنابراین تغییر فاز و نول)  میتوان چشمک زدن را “اصلاح” کرد. بله، به سادگی چرخاندن دوشاخه می تواند گاهی اوقات لامپ LED شما را که سوسو می زند تعمیر کند.

بیشتر بخوانید
نحوه ی کنترل ریسه های RGB با کنترل

آیا سوسو زدن چراغ های LED خطرناک است؟

چراغ های سوسو زدن در صورت عدم کنترل می توانند خطرناک باشند. همانطور که می دانید، علت رایج چشمک زدن لامپ ال ای دی می تواند سیم کشی شل باشد. در نتیجه، سیم‌های شل در مدارها به دلیل مقاومت بالا در برابر جریان جریان، علت اصلی آتش‌سوزی خانه‌ها هستند. وقتی می‌بینید که نور LED شما شروع به سوسو زدن می‌کند، مطمئناً می‌دانید که زمان انجام اقدامات اصلاحی فرا رسیده است.

سوسو زدن چراغ های LED نیز می تواند باعث برخی از این مشکلات دیگر شود:

  • فیوزهای سوخته
  • قطع کننده مدار

چشمک نامرئی (فلیکر) چیست و چگونه آن را تشخیص دهیم؟

فلیکر چیست؟

گاهی اوقات، سوسو زدن لامپ توسط چشم انسان قابل تشخیص نیست، اما همچنان توسط مغز شما ثبت می شود و بر آن تأثیر منفی می گذارد. در LED های با کیفیت پایین بیشتر رایج است. یک راه ساده برای پیدا کردن لامپ های سوسوزن که با چشم شما دیده نمی شود این است که دوربین گوشی خود را به سمت لامپ بگیرید. اگر یک سری نوارهای روشن و تاریک را دیدید که به آرامی در سراسر صفحه حرکت می کنند، به این معنی است که لامپ شما به طور نامحسوسی سوسو می زند.

خبر خوب این است که شما برای هر سردرد، اختلال بینایی و عدم تمرکزی که ممکن است با آن مواجه بوده اید، پاسخی داشته باشید، زیرا اینها همه پیامدهای یک سوسو زدن هستند که اکنون می توانید آن را برطرف کنید. خبر بد این است که نمی‌توانید آن را به حال خود رها کنید – عدم رفع آن می‌تواند علت تشنج صرع در فرد مبتلا یا حوادث ناشی از عدم تمرکز باشد.

آیا لامپ های ال ای دی قبل از سوختن چشمک می زنند؟

معمولاً خیر – لامپ‌های LED با سوختن کم‌ نور می‌شوند، اما سوسو زدن چراغ‌ها معمولاً به این معنی نیست که باید تعویض شوند. اگر لامپ‌های ال‌ای‌دی شما کم‌نور می‌شوند و شروع به سوسو زدن کرده‌اند، آن‌ها را تعویض کنید.

دسته بندی > > > مقالات لوپ لایت
برچسب ها > > >

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این زمینه را پر کنید
این زمینه را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست