انتخاب بهترین رنگ نور برای اتاق خواب

انتخاب بهترین رنگ نور برای اتاق خواب

بهترین رنگ نور برای اتاق خواب چه دمای رنگی است؟ آیا می‌دانید که نور گرم در اتاق خواب می‌تواند به خواب راحت کمک کند؟ همچنین، رنگ‌های زیادی برای اتاق خواب وجود دارد که هر کدام مزایای متفاوتی دارند. و این همان چیزی است که باعث می‌شود دمای رنگ در هنگام انتخاب وسیله‌ای برای اتاق خواب یک عامل مهم باشد.

رنگ نور گرم از ۲۷۰۰K تا ۳۰۰۰K بهترین عملکرد را برای نور اتاق خواب دارد. رنگ گرم می‌تواند شما را آرام کند و کیفیت خواب شما را که هدف اصلی اتاق خواب است، افزایش دهد. با این حال، اگر می‌خواهید کار کاربردی‌تری در اتاق خواب خود انجام دهید، می‌توانید با ۳۰۰۰K، ۳۵۰۰K و ۴۰۰۰K نیز کار کنید. با استفاده از این رنگ‌ها، می‌توانید کارهایی مانند مطالعه یا کار از خانه را با حفظ تمرکز انجام دهید. با این وجود، در انتخاب CCT ایده‌آل، به انتخاب شخصی، رنگ دیوار، مبلمان و سبک داخلی اتاق خواب خود اولویت دهید.

ما در اینجا نحوه انتخاب دمای ایده‌آل برای اتاق خواب را با تجزیه و تحلیل  شرح خواهیم داد. بنابراین، بیایید یاد بگیریم که چگونه دمای رنگ مناسب را برای نور اتاق خواب خود انتخاب کنیم.

فهرست محتوا

بهترین نورپردازی برای اتاق خواب شما

اتاق خواب مکانی برای استراحت است که در آن تمام خستگی روزهای پرمشغله کاری خود را از بین می‌برید. و بنابراین، نورپردازی گرم با CCT از ۲۷۰۰K تا ۳۰۰۰K بهترین رنگ نور برای اتاق خواب است. از نظر علمی ثابت شده است که نورهای گرم برای خواب سالم مناسب هستند. ریسه های ال ای دی کم بهترین انتخاب در این مورد هستند. شما می‌توانید این چراغ‌های روشنایی را به عنوان روشنایی عمومی یا برجسته برای اتاق خود نصب کنید.

بیشتر بخوانید
مزایای استفاده از ال ای دی 24 ولت در مقابل 12 ولت

با این حال، اگر برای مطالعه یا کار به نورپردازی در اتاق خواب نیاز دارید، به وسیله‌ای با دمای رنگ بالا نیاز دارید. برای نورپردازی خنک می‌توانید ۳۵۰۰K یا بالاتر را انتخاب کنید. این چراغ‌های رنگ سرد برای فضاهای مدرن و امروزی بهترین به نظر می‌رسند.

تاثیر دکوراسیون اتاق خواب در انتخاب رنگ نور

دکوراسیون اتاق خواب شما در هنگام انتخاب رنگ نور مناسب باید مورد توجه قرار گیرد. بنابراین انتخاب رنگی که فضای مناسبی را در اتاق خواب شما ایجاد کند ضروری است.

رنگ نورپردازی دکور مدرن

اگر اتاق خوابی مدرن با مبلمان دارید، بهتر است به جای ۲۷۰۰ کلوین، دمای رنگ روشن مانند ۳۰۰۰ یا ۴۰۰۰ کلوین را انتخاب کنید. به طور کلی، نور سفید در اتاق خوابی با مبلمان، رختخواب، میز و غیره به بهترین شکل ممکن به نظر می‌رسد. به عنوان مثال، می توانید برای نورپردازی سقف با ریسه قابل تنظیم در سقف اتاق خواب خود استفاده کنید.

رنگ نورپردازی دکور سنتی

بهترین نورپردازی برای اتاق خواب

اگر اتاق خواب شما سبک کلاسیک با رنگ‌های طبیعی دارد، یک رنگ روشن یا زرد مانند ۲۷۰۰K یا ۳۰۰۰K انتخاب کنید. این رنگ‌های سفید ملایم‌تر به خوبی با بافت‌های چوبی یا مبلمان تیره رنگ هماهنگ می‌شوند. علاوه بر این، اگر دیوار شما به رنگ‌های قرمز، زرد، نارنجی، قهوه‌ای یا رنگ‌های گرم مشابه رنگ‌آمیزی شده است، نورهای کم CCT بهترین کار را برای بهبود فضای داخلی دارند. علاوه بر تکمیل فضای سنتی اتاق خواب شما، نورهای رنگی گرم نیز حال و هوایی دنج را به فضای شما می‌بخشند.

عواملی که باید در انتخاب رنگ نور درنظر گرفت؟

این موارد را در نظر گرفته و با توجه به سلیقه و نیازهای خود، می توانید چراغ مناسبی برای نورپردازی اتاق خواب خود انتخاب کنید.

بیشتر بخوانید
نورپردازی اصولی اتاق خواب

القای نور طبیعی

اگر می خواهید جلوه ای طبیعی از نور روز به ارمغان بیاورید، ۵۰۰۰K یا ۶۰۰۰K می تواند نتیجه دلخواه را به شما بدهد. اما چنین CCT بالایی برای اتاق خواب ایده آل نیست زیرا چرخه خواب شما را مختل می کند. بنابراین، بررسی کنید که چقدر نور طبیعی می تواند وارد اتاق خواب شما شود. وقتی در اتاق خود پنجره های بزرگ دارید، می تواند نور خورشید زیادی داشته باشد. بنابراین، برای این وضعیت، می‌توانید رنگ‌های خنک‌تری را انتخاب کنید، زیرا این چراغ‌ها به بهترین وجه با نور روز مطابقت دارند. در حالی که اگر نور طبیعی نمی تواند وارد اتاق شما شود و در طول روز تاریک است، نورهای گرم را انتخاب کنید.

ترجیح شخصی و سبک اتاق خواب

 

بهترین رنگ نور اتاق خواب

انتخاب شخصی و سبک اتاق خواب ضروری ترین ویژگی هایی است که باید هنگام انتخاب نور اتاق خواب در نظر بگیرید. ابتدا در نظر بگیرید که چه فضایی را در اتاق خواب می خواهید و چراغی را انتخاب کنید که مطابق با آن باشد. وقتی اتاق شما سبک معمولی دارد، می توانید نورهایی با رنگ گرم دریافت کنید. اما زمانی که اتاق خواب مدرن شما دارای تلویزیون یا سینمای خانگی است، می توانید از رنگ های سردتر استفاده کنید. این بهترین تطبیق برای طراحی شماست. جدا از همه اینها، می توانید ریسه نواری LED RGB را نیز برای اتاق خواب خود انتخاب کنید.

اندازه اتاق خواب

اندازه اتاق خواب شما نیز مهم است. اگر اتاق شما کوچک است، استفاده از چراغ‌های گرم می‌تواند آن را کوچک‌تر کند. به همین دلیل بهتر است در اتاق خواب های کوچک از نورپردازی سرد تر استفاده کنید تا کمی بزرگتر به نظر برسد. در اتاق خواب های بزرگ، انتخاب های بیشتری دارید. می توانید نورها را با هم ترکیب کنید تا توجه را به مناطق خاصی جلب کنید.

بیشتر بخوانید
آیا می توانم کنترل LED خود را تعمیر کنم؟

رنگ دیوارها

رنگ دیوار در انتخاب رنگ نور اتاق

نکته آخر اینکه رنگ دیوارهای اتاق خواب شما نیز بسیار مهم است. هنگامی که اتاق شما دارای دیوارهای رنگ روشن است، می توانید گزینه نور روشن تری را انتخاب کنید. از طرف دیگر، برای دیوارهای تم تیره باید گزینه نورهای ملایم تر را انتخاب کنید، زیرا فضای دلپذیرتری ایجاد می کند. جدای از این، رنگ پرده ها و دیگر عناصر اتاق را نیز بگیرید. به یاد داشته باشید که محیط با رنگ گرم در دمای پایین رنگ بهترین به نظر می رسد. و اگر اتاق خواب شما با رنگ های پر جنب و جوش با دیوارهای آبی یا سبز رنگ آمیزی شده است، CCT بالا بهترین ظاهر را خواهد داشت.

دسته بندی > > > مقالات لوپ لایت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این زمینه را پر کنید
این زمینه را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست