نحوه نصب ریسه شلنگی در نمای ساختمان

نصب ریسه شلنگی در نمای ساختمان

نصب ریسه شلنگی در نمای ساختمان طی سال‌های اخیر با افزایش چشم‌گیری همراه بوده است؛ این محصول روشنایی از قابلیت‌های فوق‌العاده‌ای برخوردار است که سبب چنین محبوبیتی شده است. در حقیقت ویژگی‌های ریسه‌ شلنگی باعث می‌شود تا بتوان علاوه‌ بر دکوراسیون‌‌ داخلی، از آن در نورپردازی نمای ساختمان‌های تجاری و مسکونی بهره گرفت.

اما نکته مهمی که باید به آن توجه کرد، نحوه نصب ریسه شلنگی در نمای ساختمان است. یک‌سری اصول و نکات را باید هنگام این کار در نظر بگیرید که در به دست‌ آوردن نتیجه دلخواه شما موثر است. به عنوان مثال باید بدانید که هر ریسه را از کجا ببرید تا آسیبی به آن وارد نشود. در این مقاله همراه شما هستیم تا چگونگی نصب ریسه شلنگی در نمای‌ ساختمان را بررسی کنیم. به‌علاوه، چندین مدل پرکاربرد آن را به طور کامل معرفی خواهیم کرد.

ریسه شلنگی چیست و چه کاربردی دارد؟

ریسه شلنگی چیست

قبل از آنکه نحوه نصب ریسه شلنگی در نمای ساختمان را بررسی کنیم، بهتر است ابتدا با ریسه شلنگی و کاربردهای آن آشنا شویم. ریسه‌ شلنگی در حقیقت نواری حاوی چندین چراغ ال ای دی کوچک است که می‌تواند علاوه‌ بر روشنایی، اهداف دیگری مثل زیبایی را برای شما برآورده کند. همچنین بدنه ریسه شلنگی با روکشی از جنس پلاستیک پوشانده شده که از آن در برابر آسیب‌ها محافظت می‌کند. برخی از مهم‌ترین کاربردهای این محصول را در ادامه بررسی می‌کنیم:

نصب ریسه شلنگی در نمای ساختمان برای زیبایی بیشتر سازه

نصب ریسه شلنگی در نمای ساختمان

از مهم‌ترین کاربردهای ریسه شلنگی استفاده در نورپردازی نمای ساختمان است. طراحان نورپردازی امروزه با کمک چنین محصولاتی، نماهای مختلف را نورپردازی می‌کنند و زیبایی منحصر به‌ فردی برای آن به ارمغان می‌آورند. همچنین از ریسه‌ شلنگی می‌توان برای برجسته‌ترکردن برخی از المان‌های نمای ساختمان استفاده کرد. با ایجاد فرم‌های مختلف در نوار ریسه، نورپردازی در جهات و با شکل‌های گوناگونی صورت می‌گیرد. از این محصول بیشتر برای نورپردازی مخفی نما‌ی ساختمان‌ها استفاده می‌شود.

ریسه شلنگی، گزینه عالی در نورپردازی داخلی

یکی دیگر از کاربردهایی که امروزه بیشتر به چشم می‌آید، بهره‌گیری از ریسه‌های شلنگی در طراحی دکوراسیون داخلی است. چنین محصولی با توجه به قابلیت‌هایی که دارد مانند انعطاف پذیری بالا، قادر است به اشکال مختلف در سقف و دیوار مورد استفاده قرار بگیرد، مثلا نورپردازی مخفی در سقف کناف به وسیله ریسه شلنگی نمونه‌ای از کاربرد آن در نورپردازی داخلی است. همچنین استفاده از این ریسه‌ در دیگر فضاها مثل نمایشگاه‌ها برای نورپردازی و برجسته‌تر کردن آثار هنری و در فروشگاه‌ها برای جذب بیشتر مشتری رایج است.

بیشتر بخوانید  مزیت های اصلی ریسه های نوری ال ای دی

ویژگی ریسه شلنگی مناسب برای نمای ساختمان

برای اینکه بتوانید با نصب ریسه شلنگی در نمای ساختمان به اهداف مطلوبی دست پیدا کنید، باید از محصولاتی کمک بگیرید که از شاخصه‌های مناسبی برخوردار باشد. ریسه‌ شلنگی که برای نمای ساختمان خود انتخاب می‌کنید، هرچه تعداد بیشتری از ویژگی‌های زیر را دارا باشد، گزینه مناسب‌تری برای هدف شما خواهد بود:

  • یکی از مهم‌ترین شاخصه‌های یک ریسه شلنگی خوب، مصرف بهینه انرژی است. ریسه‌ها با توجه به مدت زمان طولانی استفاده و متراژ بالای آن، باید مصرف انرژی پایینی داشته باشد.
  • انعطاف‌پذیری بالا از دیگر ویژگی‌های ضروری یک ریسه شلنگی است. در واقع طراح برای آنکه بتواند ریسه شلنگی را برای ایجاد اشکال مختلف فرم دهی کند، از انعطاف پذیری زیاد ریسه‌ها کمک می‌گیرد. در غیر این صورت، با خم کردن محصول امکان وارد شدن آسیب به آن وجود دارد.
  • روکش این محصولات باید در برابر اشعه فرابنفش (UV) مقاوم باشد. این موضوع کمک می‌کند تا رنگ آن بعد از مدتی تغییر نکند و کیفیت نورپردازی همانند سابق حفظ شود.
  • به منظور تهیه ریسه شلنگی در نمای ساختمان باید به دنبال محصولاتی باشید که در شرایط مختلف جوی بتواند کیفیت خود را حفظ کند. به عنوان مثال، باید در برابر رطوبت مقاومت خوبی از خود نشان دهد (دارای درجه حفاظت IP65 باشد).
  • ریسه شلنگی خوب باید مقاومت کششی بالایی داشته باشد تا در اثر نصب در ارتفاع، پس از مدت کوتاهی دچار قطعی و بریدگی نشود. این نکته برای طراحانی که نمای ساختمان‌های مرتفع را نورپردازی می‌کنند بسیار مهم است.
  • طیف رنگی زیاد از دیگر ویژگی‌های یک ریسه خوب است. شما برای انتخاب ریسه مدنظرتان، باید رنگ متناسب ریسه با مصالح و المان‌های نمای ساختمان را در نظر داشته باشید.
بیشتر بخوانید  ریسه های ال ای دی نواری از نوآورترین و با انعطاف ترین ها در نورپردازی

نحوه نصب ریسه شلنگی در نمای ساختمان

نصب ریسه شلنگی در نورپردازی نمای ساختمان

بعد از انتخاب و تهیه ریسه شلنگی مناسب برای نمای ساختمان، اجرای مراحل نصب ریسه بسیار مهم است زیرا اگر به درستی انجام نشود روشنایی و زیبایی را به نمای سازه شما اضافه نکرده و خطرات زیادی را به همراه می‌آورد. برای نصب اصولی ریسه شلنگی در نمای ساختمان، معمولا طراحان نورپردازی مراحل زیر را طی می‌کنند:

طراحی نورپردازی

اولین مرحله در نصب ریسه شلنگی برای نمای ساختمان، طراحی و دیزاین نورپردازی مدنظر است. طراحی و اجرای نورپردازی اصولی نما توسط متخصصان این حوزه صورت می‌گیرد پس از افراد باتجربه برای این کار بهره بگیرید.

رعایت نکات ایمنی

 در اجرای مراحل نصب ریسه، رعایت نکات ایمنی الزامی است. مثلا با توجه به اینکه ریسه شلنگی از خود گرما منتشر می‌کند، نکته قابل توجه این است که در هنگام تست زمانی که ریسه به شکل رول است، مدت زیادی آن را روشن نگه نداریم تا گرمای ریسه، روکش پلاستیکی را از بین نبرد. همچنین در هنگام برش ریسه دقت کنید که دو شاخ نباید در پریز برق باشد و فقط از قسمت مشخص شده آن را برش دهید.

استفاده از بست دیواری

بعد از تعیین مکان نصب و برش ریسه به طول مناسب، برای نصب ریسه شلنگی در نما به بست دیواری ریسه نیاز داریم. با توجه به قطر ریسه بست مناسب آن را انتخاب کنید. هر بست دیواری را در فاصله‌ی بین ۱۰ تا ۱۵ سانتی متر قرار دهید. اکنون نوبت نصب ریسه شلنگی است، ریسه را در درون گیر‌ه‌ها قرار داده و آن‌ها را محکم کنید.

ریسه و یکسوکننده

برای نصب ریسه شلنگی در نمای ساختمان علاوه بر خود ریسه به یکسوکننده نیاز داریم. یکسوکننده وسیله‌ای است که در یک سمت آن دو شاخ و سمت دیگر سوکت قرار دارد. ریسه را به سوکت متصل کنید و با قرار دادن دو شاخ را در پریز برق، روشنایی ریسه شلنگی را در نمای ساختمان خود داشته باشید. برای آب بندی و محافظت در محل اتصال یکسوکننده و یا کانکتور با ریسه، استفاده از IP باکس توصیه می‌شود.

بیشتر بخوانید  ریسه های ال ای دی و بیان یک تجربه

کانکتور میانی

کانکتور میانی قطعه جانبی بسیار کاربردی برای ارتباط ریسه‌ها است. در اجرای مراحل نصب و نورپردازی اگر نیاز شد که دو ریسه را به یکدیگر متصل کنید، شما با این رابط میانی به راحتی و بدون نیاز به هویه و لحیم کاری می‌توانید اتصال بین ریسه‌ها را برقرار کنید.

بهترین مدل ریسه برای نمای ساختمان

اما سوال خیلی از مخاطبان این است که برای نصب ریسه شلنگی در نمای ساختمان، کدام مدل را انتخاب کنیم؟ مدل‌های مختلفی وجود دارد که می‌تواند کارایی زیادی در طراحی نورپردازی نمای ساختمان داشته باشد:

ریسه‌ Blue Line، انتخابی مطمئن برای نورپردازی نما

ریسه بلولاین برای نورپردازی نمای ساختمان

ریسه‌ Blue Line یکی از بهترین محصولات برند لوپ لایت با ۳۶ ماه ضمانت پس از فروش است که در پروژه‌های نورپردازی نمای ساختمان استفاده می‌شود. این نوع ریسه قابلیت کشش و انعطاف‌پذیری فوق‌العاده‌ای دارد. وجود نوار آبی رنگ در بدنه ریسه بلولاین سبب می‌شود تا در نمای ساختمان‌های بلند، ریسه بدون قطعی و بریدگی و در طی مدت زیاد، روشنایی و زیبایی را منتشر کند. علاوه‌بر این، ریسه‌های Blue line قابلیت برش در ابعاد ۲۰ سانتی‌متر را دارد. این ویژگی کمک می‌کند تا در طراحی‌های بزرگ، در صورت بروز مشکل برای هر قسمت، نیازی به تعویض کامل ریسه‌ها نباشد و هزینه تعویض آن کم‌تر شود.

ریسه Base Line، انتخاب اقتصادی برای نورپردازی ساختمان

ریسه شلنگی بیس لاین مناسب برای نورپردازی نمای ساختمان

برای نصب ریسه شلنگی در نما و داخل ساختمان، می‌توانید به سراغ مدل‌های اقتصادی Base Line نیز بروید. این محصولات با توجه به اینکه در ۳ مدل با تراکم ۶۰، ۱۲۰، ۱۸۰ و با چیپ‌های ال ای دی طراحی می‌شود، می‌تواند در نماهای مختلف کارآمد باشد. دقت کنید که ریسه‌های Base Line جزء پرفروش‌ترین محصولات بازار محسوب می‌شود. به‌علاوه اینکه خاصیت آنتی UV آن سبب حفظ کیفیت ریسه در طول زمان خواهد شد.

در این مقاله به نحوه نصب ریسه شلنگی در نمای ساختمان و نکاتی که به همراه دارد صحبت کردیم. اکنون با انتخاب بهترین مارک ریسه شلنگی، نورپردازی شگفت‌آوری را در نمای ساختمان خود پیاده سازی کنید.

دسته بندی > > > مقالات لوپ لایت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید