۵ مدل نورپردازی با ریسه برای اتاق خواب دخترانه

مدل نورپردازی با ریسه برای اتاق خواب دخترانه

برای افزایش جذابیت و ایجاد فضایی دلنشین در یک اتاق خواب، طراحی نورپردازی حرفه‌ای و خلاقانه از اهمیت بالایی برخوردار است. در این بین، استفاده از ریسه برای نورپردازی اتاق خواب دخترانه بسیار پرطرفدار است و با توجه به تنوع بالای این محصول، اجرای مدل‌های جذاب و مختلف نورپردازی امکان پذیر است.

انواع مختلفی از ریسه نظیر ریسه‌های شلنگی، سیلیکونی، نئون و حتی نواری در دسترس است. امکان طراحی مدل‌های مختلف با کمک هر یک از این محصولات وجود دارد. به عنوان مثال می‌توان از ریسه‌های شلنگی برای طراحی نور مخفی بهره گرفت. همچنین ریسه‌های نواری برای طراحی اشکال مختلف نورپردازی و تابلوهای نئون بسیار کارآمد است. در ادامه قرار است ۵ مورد از بهترین مدل‌هایی که می‌توان با کمک این محصولات طراحی کرد را معرفی کنیم. همراه ما باشید!

انواع ریسه‌ها برای نورپردازی اتاق خواب

انواع ریسه برای نورپردازی اتاق دخترانه

ریسه برای اتاق خواب دخترانه با در نظرگرفتن تنوع بالای آن، یک گزینه ایده‌آل است. اینکه کدام ریسه نوری برای اتاق خواب مناسب تر است با توجه به هدف شما متفاوت خواهد بود. در ادامه ویژگی بارز هر یک از ریسه‌ها را بررسی می‌کنیم:

ریسه نواری، محصولی جذاب در نورپردازی

یکی از محصولاتی که امکان بهره‌‌مندی از آن‌ها به منظور نورپردازی اتاق خواب وجود دارد، ریسه‌های نواری است. این موارد نسبت به سایر محصولات موجود در بازار بیشتر در کارهای زیبایی و تزیینی به کار می‌رود. این محصول با قابلیت برش در اندازه‌های کوچک، یکی از بهترین گزینه‌ها در کارهای ظریف محسوب می‌شود.

ریسه شلنگی در دکوراسیون داخلی

برخلاف نمونه قبلی، ریسه‌های شلنگی از جمله محصولاتی است که کاربردی برای کارهای ظریف ندارد. با این حال، ویژگی‌های چنین ریسه‌هایی سبب شده تا بتوان روی آن به عنوان یک گزینه‌ فوق‌العاده در نورپردازی اصولی اتاق خواب حساب باز کرد. دقت کنید که ریسه شلنگی در مدل‌‌های متنوعی طراحی شده و می‌توان به کمک آن ایده‌های جذابی را اجرا کرد.

نورپردازی اتاق دخترانه با ریسه

ریسه سیلیکونی با انعطاف‌پذیری بالا

از دیگر انواع قابل استفاده ریسه برای اتاق خواب دخترانه، نمونه سیلیکونی را می‌توان معرفی کرد. این محصول از انعطاف‌پذیری فوق‌العاده‌ای برخوردار است و همین موضوع آن را به یکی از بهترین گزینه‌ها برای کارهای تزیینی تبدیل می‌کند. همچنین باید توجه کرد که ریسه‌های سیلیکونی نور مناسبی برای چنین اتاق‌هایی تامین می‌کند که برای چشم خسته‌کننده نیست.

بیشتر بخوانید  اصول الکتریکی پشت محدودیت‌های‌ طول ریسه ال ای دی

ریسه نئون فلکسی با نور یکدست

یکی دیگر از انواع ریسه که می‌‌توان با کمک آن مدل‌های فوق‌العاده‌ای برای اتاق خواب دخترانه طراحی کرد، نئون فلکسی است. مدل‌‌هایی که طراحان نورپردازی با بهره‌گیری از این محصولات اجرا می‌کنند، معمولا در بین گروه سنی کودک و نوجوان بسیار جذاب است. نکته قابل توجه آن است که نور یکدست این ریسه به دلیل وجود پوشش پی وی سی فلکسی است. این پوشش ساختاری دارد که در شدت نور ریسه تاثیری نمی‌گذارد و فقط نور را یکنواخت و بدون نقاط تاریک منتشر می‌کند.

بهترین نور برای اتاق خواب

پیش از آنکه جدیدترین مدل‌های استفاده از ریسه برای اتاق خواب دخترانه را معرفی کنیم، باید با بهترین نوری که می‌توان برای چنین فضایی تامین کرد آشنا شوید. اتاق خواب برای استراحت افراد است و به همین علت نباید روشنایی آن همانند سایر فضاها باشد.

 

از این رو استفاده بیش از اندازه از چراغ‌ها و منابع روشنایی منطقی به نظر نمی‌رسد. نکته قابل توجه این است که ریسه‌ها معمولا نور ملایمی فراهم می‌کند. به همین علت، انواع مختلف ریسه یکی از بهترین گزینه‌ها برای طراحی نورپردازی اتاق خواب محسوب می‌شود.

انتخاب بهترین رنگ نور برای اتاق خواب یکی دیگر مواردی است که باید پیش از اجرای مدل مناسب نورپردازی در نظر بگیرید. طبق مطالعات بسیاری که در این زمینه صورت گرفته، رنگ‌هایی با دمای گرم معمولا در کیفیت خواب افراد تاثیر مثبت به جا می‌گذارد. به همین علت پیشنهاد خیلی از طراحان، استفاده از رنگ‌های گرم است.

مدل های نورپردازی با ریسه برای اتاق خواب دخترانه

ریسه‌های گوناگون با حصوصیت‌هایی که دارند، دست طراحان نورپردازی را برای اجرای مدل‌های متنوع باز گذاشته است. در این بخش از مقاله به معرفی ۵ مورد از بهترین مدل‌هایی که در این چند سال به کار رفته، می‌پردازیم:

بیشتر بخوانید  3 دلیل برتری لامپ های LED نسبت به لامپ های دیگر

طراحی نور مخفی به همراه ریسه شلنگی

یکی از مدرن‌ترین و جذاب‌ترین مدل‌هایی که امروزه طراحان از آن برای نورپردازی اتاق خواب استفاده می‌کنند، نور مخفی است. به طور معمول ریسه‌های شلنگی این قابلیت را دارد که نور مخفی برای اتاق خواب فراهم کند.

طراحی نور مخفی با ریسه برای اتاق خواب دخترانه

این مدل طراحی می‌تواند برای قسمت‌‌های مختلف اتاق خواب دخترانه به کار رود. به عنوان مثال، سقف یکی از رایج‌ترین قسمت‌ها برای نورپردازی به صورت مخفی است. علاوه‌بر این، بسیاری از طراحان از ریسه‌های شلنگی برای ایجاد نور مخفی در دیوارها نیز استفاده می‌کنند.

برای القای یک دکوارسیون مدرن‌تر حتی می‌توان پا را از این فراتر گذاشت. در حقیقت شما می‌توانید با کمک محصولات مناسب، لبه‌های سرویس خواب را با نور مخفی تزیین کنید. این مدل می‌تواند زیبایی خاص و مدرنی برای اتاق خواب فرزند شما به ارمغان آورد.

نورپردازی گوشه‌ها با ریسه کرنر لاین

به طور معمول در هر اتاق خواب معمولا گوشه و کناره‌هایی قرار دارد که می‌توان از آن‌ها در طراحی نورپردازی بهره گرفت. به عنوان مثال امروزه از ریسه‌های کرنر لاین برای افزایش زیبایی نورپردازی در شب در چنین فضاهایی کمک می‌گیرند. در حقیقت با نصب این ریسه‌ها در گوشه‌های داخلی هر فضا نظیر کتابخانه، می‌توان زیبایی بیشتری در شب به ارمغان آورد. همچنین خیلی از اوقات چنین نورپردازی می‌تواند سبب شود که وسایل تزئینی و دکوری در کمدها چشم‌گیرتر شوند.

نورپردازی قفسه‌ها با کمک ریسه نواری

ریسه‌های نواری یکی دیگر از بهترین گزینه‌ها به منظور اجرای نورپردازی در اتاق خواب دخترانه است. طراحان معمولا از چنین محصولاتی به منظور نورپردازی قفسه‌های مختلف کمد و یا تخت همچنین فضای اطراف آن‌ها استفاده می‌کنند. با این کار هر قفسه یک نمای خاص و برجسته در شب به خود می‌گیرد.

نورپردازی قفسه ها با ریسه

ریسه‌ نواری ویژگی‌هایی دارد که آن را به عنوان یک گزینه عالی در چنین کارهای تزیینی ظریفی تبدیل کرده است. به‌علاوه شما قادر خواهید بود بسته به سلیقه خود از تنوع رنگ چنین محصولاتی کمک بگیرید تا به بهترین طراحی دست یابید. بهتر است رنگ نور ریسه را با توجه به سایر وسایل تزیینی خود انتخاب کنید.

بیشتر بخوانید  مطالبی در مورد دلیل روشن نشدن ریسه ال ای دی بعد از نصب

طراحی اشکال مختلف با ریسه برای اتاق خواب دخترانه

یکی دیگر از مدل‌های نورپردازی که خیلی از کودکان و نوجوانان در این گروه سنی از آن استقبال می‌کنند، طراحی اشکال مختلف با کمک ریسه‌های نئون فلکسی است. این محصولات از انعطاف‌پذیری عالی برخوردار است و می‌توان بدون واردشدن آسیب به آن‌ها، اشکال مختلفی را طراحی کرد.

ریسه نئون فلکسی

در حقیقت شما می‌توانید با کمک این محصولات اشکالی را روی دیوار ایجاد کنید که کودکتان به آن‌ها علاقه دارد و یا تابلوهای نئون فلکسی را خریداری کنید که با این ریسه‌ها ساخته می‌شوند. پس با بهره‌گیری از ویژگی انعطاف‌پذیری ریسه‌های نئون فلکسی، می‌توان علاوه‌بر نورپردازی مناسب، چنین مدل‌هایی را ایجاد کرد.

نورپردازی با ریسه‌های تزئینی ال ای دی

از دیگر مدل‌های پرطرفدار در طراحی نورپردازی با ریسه برای اتاق خواب دخترانه، استفاده از ریسه تزئینی ال ای دی است. این محصولات به صورت رشته‌ای بوده و در فواصل مشخص دارای لامپ‌های ال ای دی است. به طور معمول می‌توان از چنین مدل‌هایی برای طراحی در کنار پرده‌های حریر استفاده کرد. همچنین امکان نورپردازی و تزیین قاب عکس‌های نصب‌شده روی دیوار با کمک چنین محصولاتی وجود دارد. به طور معمول طراح قادر است این ریسه‌ها را به صورت آویز نصب کند و زیبایی خارق‌العاده‌ای برای دکوراسیون اتاق خواب به ارمغان آورد. نکته حائز اهمیت آن است که نور این محصولات قابلیت تنظیم دارد.

نورپردازی اتاق دخترانه با ریسه

 

در این مقاله به طور مفصل درباره ۵ مدل مختلف طراحی نورپردازی با ریسه برای اتاق خواب دخترانه صحبت کردیم و در کنار آن به بررسی محصولات و ریسه‌های مختلف پرداختیم. سوالی که شاید به ذهن شما بیاید این است که کدام مدل برای اتاق خواب فرزند من بهتر است؟ در پاسخ باید این موضوع را در نظر بگیرید که همه مدل‌ها می‌تواند زیبایی دلخواه شما را فراهم کند. اما بهتر است قبل از طراحی، ویژگی‌های مختلف اتاق خواب و حتی سلیقه خود را بررسی کنید. از این موضوع نیز غافل نشوید که امکان بهره‌مندی از چندین مدل در کنار هم وجود دارد.

دسته بندی > > > مقالات لوپ لایت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید