همه آن چه که باید در مورد ریسه نوری ال ای دی بدانید

ریسه نوری ال ای دی

فهرست محتوا

ریسه نوری ال ای دی چیست؟

ریسه نوری ال ای دی یک صفحه مدار انعطاف پذیر است که با لامپ های کوچک ساطع کننده نور و معمولاً با پشتی چسبنده پوشانده شده است. آن ها عمدتا برای نور نقطه ای، نور پس زمینه و نورپردازی گسترده در اشکال مختلف استفاده می شوند. به دلیل انعطاف پذیری، می توانند تا زاویه ۹۰ درجه خم شوند. روشنایی ریسه LED نوع جدیدی از فناوری روشنایی است که قبلاً وجود نداشته است. از آنجا که فناوری های LED به اندازه کافی توسعه یافته اند که قادر به تابش روشنایی و کیفیت کافی از نور برای کاربردهای روشنایی عمومی هستند، استفاده از ریسه های LED برای طیف گسترده ای از برنامه ها رواج یافته است. در این مقاله، ما دقیقاً توضیح می دهیم که همه آن چه که باید در مورد ریسه های ال ای دی بدانید، چیست.

ریسه نوری قابل برش

ریسه نوری ال ای دی چه مدت دوام می آورد؟

مطالعات تحقیقاتی نشان داده است که به طور متوسط ​​ریسه ها می توانند تقریباً ۵۰۰۰۰ ساعت دوام داشته باشند. به عبارت بهتر، حدود ۵ تا ۶ سال عمر می کنند. بعد از این مدت، روشنایی این ریسه ها به ۷۰% مقدار اولیه آن ها می رسد.

آیا این ریسه ها قابل برش هستند؟

ریسه ها به گونه ای طراحی و تولید شده اند که برش دادن آن ها با یک قیچی ساده به اندازه برش یک تکه کاغذ آسان است. در انتهای هر جفت چراغ ۲ نقطه مسی وجود دارد، که وسط آن ها آماده برش خوردن است. قبل از برش، طول دلخواه و مورد نیاز خود را تعیین کنید. با نقاط مسی به دنبال خط برش بروید، این جایی است که شما باید برش دهید. برش در هرجای دیگر ریسه ممکن است منجر به عدم کار صحیح برخی از چراغ ها شود.

بیشتر بخوانید
انتخاب ریسه ال ای دی مناسب برای مطالعه

هنگام خرید ریسه های LED به دنبال چه چیزی باشید؟

اولین چیزی که باید هنگام خرید ریسه های LED به دنبال آن باشید این است که چند چراغ در هر واحد طول وجود دارند. برای حداکثر سود و دستیابی به یک فضای کلی روشن، سعی کنید به دنبال ریسه ای باشید که بیشترین لامپ را در هر متر یا سانتی متر دارد. اگر فاصله بین هر لامپ بیش از حد باشد، نور تولید شده ممکن است یک خط روشن و تمیز از نور شفاف نباشد. تشخیص ریسه مناسب برای هر منطقه و فضا بسیار دشوار است. با یک شرکت حرفه ای معتبر و متخصص در چراغ های ریسه LED صحبت کنید و قبل از هرگونه تصمیم گیری عجولانه از مشاوره صحیح استفاده کنید. برای این کار می توانید از کارشناسان لوپ لایت بهره ببرید.

 

ریسه نوری

۸ مزیت استفاده از ریسه نوری ال ای دی

  • نصب آسان. از آنجا که این ریسه دارای یک برچسب پشتیبان ساده است. شما می توانید آن را بکشید و بچسبانید. روند نصب بسیار ساده و سریع است.
  • باعث صرفه جویی در مصرف انرژی می شود. این ریسه ها بیشتر انرژی خود را برای تولید نور مصرف می کنند. بنابراین باعث می شود در مقایسه با لامپ های استاندارد که بیشترین اتلاف آن از طریق گرمای ساطع شده است، از نظر انرژی بسیار کارآمد باشند.
  • انعطاف پذیری. آن ها برای اتصال به نواحی با انحنا و تزئین شکل و یا در گوشه و کنار بسیار مناسب برای کاربران نور LED هستند.
  • بی خطر. آن ها حاوی مواد شیمیایی یا سموم خشن نیستند. بنابراین استفاده از آن ها برای کل خانواده بی خطر است.
  • هزینه. آن ها طول عمر بالایی دارند و از نظر اقتصادی مقرون به صرفه هستند.
  • تنوع. آن ها در هر دو نوع رنگ گرم و سرد متناسب با فضای موجود و دستیابی به جلوه مورد نظر شما موجود هستند.
  • اشعه ماورا بنفش کم. نیازی نیست که نگران نمایش آثار هنری گرانبها در زیر نور LED باشید. زیرا نور UV یا مادون قرمز از خود ساطع نمی کند.
  • شخصی سازی. می توان آن ها را بر اساس اندازه گیری های خاص برش و شکل داد. بنابراین می توانید از مناسب بودن این ریسه ها برای فضای خاص خود مطمئن باشید.
بیشتر بخوانید
انواع چراغ رشد گیاه ال ای دی

نصب ریسه های روشنایی LED

چند مرحله ساده که باید قبل از شروع نصب انجام دهید. برای اطمینان از در اختیار داشتن تمام قطعات و اجزای لازم، آنها را روی زمین پخش کنید. سپس، ریسه ها را از روی پلاستیک و پلاگین باز کنید. همه آن ها باید روشن شوند. شما قبل از نصب آن ها باید بدانید که آن ها به خوبی کار می کنند. برای نصب آسان این ریسه ها به مقاله ریسه های ال ای دی را چگونه نصب کنیم؟ رجوع کنید. با نصب این ریسه ها، چه کسی نیاز به لامپ های رشته ای دارد؟

ما در این مقاله کوشیدیم بخشی از مزایای ریسه های ال ای دی را بیان کنیم. مسلما این مزایا هر کسی را مجاب می کند که از آن ها در فضای خود استفاده کنند. همانطور که بیان شد، این ریسه ها متنوع هستند. شما می توانید انواع SMD، COB، Neon flex، کم ولتاژ و با ولتاژ بالا را از لوپ لایت تهیه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این زمینه را پر کنید
این زمینه را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست