نحوه حل مشکل طراحی جریان ریسه LED و فرآیند تولید آن

مشکل طراحی جریان ریسه LED LED

فهرست محتوا

نحوه حل مشکل طراحی جریان ریسه LED و فرآیند تولید آن

  1. مشکل طراحی جریان ریسه LED:

در حال حاضر معمول ترین مدار موجود برای ریسه LED 12 ولت و ۲۴ ولت است. نوع ۱۲ ولتی یک ساختار موازی سه رشته ای و نوع ۲۴ ولتی یک ساختار موازی شش رشته ای چند کاناله است. از آنجا که جریان های ریسه LED برای استفاده شدن وصل می شوند، اتصال طول خاص هر جریان به شدت به عرض مدار و ضخامت فویل مس موجود در طراحی بستگی دارد. از آنجا که قدرت جریان در واحد سطح مربوط به سطح مقطع مدار است، اگر در هنگام سیم کشی به آن توجه نشود، وقتی طول اتصال بیش از جریانی باشد که مدار می تواند آن را تحمل کند، جریان لامپ به خاطر بیش از حد شدن جریان، داغ خواهد شد که باعث آسیب به صفحه مدار شده و در نتیجه طول عمر LED هم کاهش پیدا می کند.

  1. روند تولید:

از آنجا که جریان LED یک ساختار سری و موازی است، موقعی که در یک گروه از حلقه ها اتصال کوتاهی به وجود آید، باعث می شود که ولتاژهای دیگر LED در همان گروه افزایش پیدا کنند، روشنایی LED افزایش پیدا می کند و در نتیجه مقدار گرمایی مربوطه هم زیاد خواهد شد. بارزترین نمونه در این مورد حلقه لامپ ۵۰۵۰ است. وقتی هر کدام از مدارهای تراشه حلقه لامپ ۵۰۵۰ اتصال کوتاهی داشته باشد، جریان حباب لامپ باعث می شود مدار کوتاه دو برابر شود، یعنی ۲۰ میلی آمپر، تبدیل به ۴۰ میلی آمپر می شود، و روشنایی حباب لامپ خیلی زیاد خواهد شد، ولی در عین حال گرما هم به شدت افزایش پیدا می کند و در موارد شدید در عرض چند دقیقه صفحه مدار می سوزد. ولی از آنجا که مسئله به شدت ظریف است، به طور کلی به آن توجه جدی نمی شود، چون مدار کوتاه بر روی لامپ معمولی نورانی تاثیر نمی گذارد، در نتیجه اگر تعمیرکار برای آزمایش مسئول باشد، فقط بر روی نور LED تمرکز می کند، و روشنایی خلاف قاعده را بررسی نمی کند و یا اینکه بازرسی بصری را انجام نداده، وارد سیستم برق شده، و فقط می خواهد مشکل را ندیده بگیرد که همین امر دلیل این است که چرای بسیاری از تولیدکنندگان لامپ های LED همیشه با مشتریانی روبرو هستند که از داغ شدن ریسه می گویند، ولی نمی دانند مشکل طراحی جریان ریسه LED چیست.

بیشتر بخوانید
بررسی مزایا و معایب ریسه ال ای دی شاخه ای

راه حل برای مشکل طراحی جریان ریسه LED:

  1. طراحی مدار: مدار باید تا حد ممکن گسترده باشد و فاصله بین مدارها باید ۰٫۵ میلی متر باشد. بقیه فضای باید کاملا تنظیم شود. ضخامت فویل مسی باید تا جایی که ممکن است و بدون اینکه نیاز مشتری در مورد ضخامت صفحه مدار را نقض کند، زیاد باشد. ضخامت کلی بین ۱ تا ۱٫۵ oz است.
  2. روند تولید:

الف) موقع چاپ خمیر لحیم کاری، سعی نکنید لحیم کاری را بین پد لحیم کاری وصل نکنید تا بتوانید از جوش دادن مدار کوتاهی که به خاطر چاپ ضعیف به وجود می آید، اجتناب کنید.

ب. موقع چسباندن از مدار کوتاه اجتناب کنید.

ج. قبل از شار دوباره، موقعیت قطعه را بررسی کنید.

د. بعد از شار دوباره، ابتدا ظاهر را بررسی کنید و قبل از انجام بررسی تست الکتریکی مطمئن شوید که در ریسه چراغ هیچگونه مدار کوتاهی وجود ندارد. موقع بازبینی توجه داشته باشید که بعد از روشن شدن LED ممکن است به صورت متفاوت از قاعده نور یا خاموشی وجود داشته باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این زمینه را پر کنید
این زمینه را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست