نقش چراغ های ال ای دی ریسه ای

ریسه ال ای دی برای اتاق ,ریسه ال ای دی از کجا بخرم, ریسه ال ای دی هفت رنگ, دیجی کالا ریسه ال ای دی بنفش, ریسه ال ای دی دیجی کالا, ریسه ال ای دی ضد آب, ریسه دیجی کالا ,ریسه ال ای دی برای عکس

نقش چراغ های ال ای دی ریسه ای

چراغ های ال ای دی ریسه ای، زمانی که در دکوراسیون داخلی مورد استفاده قرار می گیرند، احتیاج به ضد آب بودن و حفاظت در برابر اشعه ماوراء بنفش ندارند و نصب کردن آن ها، تقریبا ساده است. به طور مثال چراغ LED فوتوالکتریک را در نظر بگیرید. هر ریسه ال ای دی نرم دارای چسب دو طرفه می باشد که در قسمت پشت ریسه قرار دارد. در هنگام نصب، می توان از چسب دو طرفه استفاده کرده و ریسه را به صورت مستقیم در محل مورد نظر چسباند. در برخی از مکان ها، نیاز است که ریسه در طول مسیر چرخیده و به سطح کار بچسبد.

ریسه یا کمربند ال ای دی عبارت است از یک ساختار سری موازی از مدارها و از سه سری LED تشکیل شده است. هر سه چراغ را می توان برش داده و کوتاه کرد و یا دوباره متصل کرد. تفاوت ریسه ال ای دی ولتاژ بالا با ریسه ولتاژ پایین یعنی ۱۲ ولت DC، فقط در ولتاژ ایمنی است وگرنه از نظر صرفه جویی در مصرف انرژی، هر دو یکسان هستند.

چراغ های ال ای دی ریسه ای ولتاژ بالا، از نظر ایمنی دارای پوشش عایقی می باشند، بنابراین خطر شوک الکتریکی در آن ها پایین است. ریسه ولتاژ بالا مستعد پوسیدگی در برابر نور و عوامل حرارتی است که بر عمر مفید این ریسه ها اثر می گذارد.

زمانی که چراغ های ال ای دی ریسه ای در محیط های بیرونی استفاده شوند، ممکن است، در برابر باران و اشعه ماوراء بنفش، دچار فرسودگی شوند. اگر از چسب ۳M برای نصب این ریسه استفاده شود، بعد از گذشت مدتی، چسب شل شده و ریسه خواهد افتاد. بنابراین نصب ریسه های ال ای دی بیرونی، باید در داخل شیارهای ثابت مخصوص انجام شود. در مواقعی که احتیاج به برش دادن، کوتاه کردن و اتصال دوباره این ریسه ها است، روش کار، کاملا مثل ریسه های داخلی است با این تفاوت که باید از چسب ضد آب در نقاط اتصال، استفاده گردد.

بیشتر بخوانید
ویژگی ریسه های ال ای دی چیست؟

نوبت به انتخاب نوع روشنایی می رسد. روشنایی ریسه ال ای دی با مهره های مختلف LED تامین می شود که از جمله متداول ترین آن ها، مهره های SMD5050 و SMD2835  هستند. ما برای روشنایی، دانه های ۵۰۵۰ را توصیه می کنیم. اما اگر فقط برای تزئین، ریسه را می خواهید، از دانه های ۲۸۳۵ استفاده کنید. بر طبق استاندارد، لامپ سنتی T5 ، دارای میزان روشنایی ۱۰۰۰ تا ۱۲۰۰ لومن است. توان لامپ ریسه ای ۵۰۵۰ که تعداد ۶۰ لامپ در هر متر ریسه دارد، بین ۱۲ تا ۱۴ وات است، بنابراین در هر متر ریسه، میزان روشنایی ۱۰۰۰ لومن خواهد بود. در عوض میزان توان مصرفی آن، نصف لامپ سنتی T5 است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این زمینه را پر کنید
این زمینه را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست