مزایا و معایب ریسه های LED 12 ولتی

مزایا و معایب ریسه های LED 12 ولتی

اگر در حال خرید یک نوار LED یا سایر محصولات LED برای ماشین های RV و وسایل نقلیه بوده اید، احتمالاً می دانید که این محصولات با ولتاژ خط (۱۲۰/۲۴۰ ولت AC) کار نمی کنند و در عوض، ۱۲ ولت DC به عنوان یک گزینه رایج است ، و بسیاری از ریسه ها با ۱۲ ولت یا ۲۴ ولت کار می کنند، در این مقاله سعی داریم، مزایا و معایب ما را برای سیستم LED 12 ولت را برای شما شرح دهیم، تا بتوانید تصمیم درستی در خصوص خرید ریسه انجام دهید.

فهرست محتوا

۳ مزیت برتر یک سیستم LED 12 ولت

۱٫ یک سیستم LED 12 ولت DC یک پلتفرم ولتاژ رایج است.

بسیاری از سیستم های الکتریکی با ولتاژ ۱۲ ولت DC کار می کنند و احتمالاً قبلاً با چندین مورد از آنها آشنا هستید. بسیاری از باتری ها برای وسایل نقلیه از جمله قایق ها و RV ها با ولتاژ ۱۲ ولت DC کار می کنند، که استفاده از یک سیستم LED 12 ولت را برای این کاربردها بی دردسر می کند، زیرا برای تبدیل ولتاژ نیازی به ترانسفورماتور یا منبع تغذیه اضافی نیست – چراغ های LED شما می توانند مستقیم به برق وصل شود. از سوی دیگر، حتی اگر قرار نیست از باتری استفاده کنید، باز هم باید به واحدهای منبع تغذیه تکیه کنید. ۱۲ ولت یک سطح ولتاژ بسیار رایج است که در درجه اول به دلیل استفاده رایج آن در محاسبات رومیزی است. این باعث می شود منابع تغذیه به راحتی و ارزان در دسترس باشند و می توانند به کاهش هزینه های خرید شما کمک کنند.

۲٫ سیستم های LED 12 ولت خطر شوک الکتریکی کمتری دارند.

وقتی صحبت از ایمنی محصول LED می شود، خطرات نوری، شوک و آتش سوزی اغلب در نظر گرفته می شود. از آنجایی که ۱۲ ولت در مقایسه با ولتاژ خط (۱۲۰/۲۴۰ ولت) ولتاژ بسیار کمتری است، غلبه بر مقاومت داخلی پوست انسان و سایر اشیاء برای جریان الکتریکی دشوارتر است. این کار را برای علاقه‌مندانی که می‌خواهند محصولاتی مانند نوارهای LED را آزمایش کنند، ایمن‌تر می‌کند. به طور کلی، اگر به طور تصادفی یک اتصال کوتاه ایجاد کنید، هیچ جرقه یا انفجار شدیدی را که در سیستم های ولتاژ خط مشاهده می کنید، نخواهید دید.

بیشتر بخوانید
چگونه آشپزخانه (یا خانه) خود را با نوارهای LED چندین لول ارتقا دهید

به دلیل مزیت ایمنی کلی سیستم های LED 12 ولت، طراحی محصول را نیز می توان ساده کرد. به عنوان مثال، سیستم های ولتاژ بالا تقریباً همیشه نیاز به آزمایش UL یا ETL برای تأیید فروش در ایالات متحده و کانادا دارند. برای دریافت این گواهینامه ها، محصولات باید مجموعه ای دقیق از قوانین ایمنی را رعایت کنند که شامل قوانینی در مورد حداقل فاصله سیم ها و عایق بندی است.

یک اخطار این است که سیستم های LED 12 ولت هیچ خطر ایمنی نوری یا آتش سوزی قابل توجهی کمتری ندارند. ایمنی نوری به شدت و طول موج نور ساطع شده توسط LED بستگی دارد – چیزی که مستقل از ولتاژ سیستم LED است. به طور مشابه، ایمنی در برابر آتش با مقدار کل انرژی مرتبط است – حتی در ولتاژهای پایین، مقادیر زیاد جریان می تواند به راحتی خطر آتش سوزی ایجاد کند. برای مرجع، استاندارد UL برای سیستم های روشنایی ولتاژ پایین (۲۱۰۶) محدود به سیستم هایی است که در مجموع کمتر از X وات را حمل می کنند.

۳٫ سیستم‌های LED 12 ولت قابل اعتمادتر هستند و قابل تعمیر و سرویس هستند.

علاوه بر تراشه‌های LED، یک محصول LED ولتاژ خطی نیز باید حاوی قطعات الکترونیکی پیچیده مانند خازن‌هایی باشد که ولتاژ خط AC را به DC تبدیل می‌کند تا بتوان از آن استفاده کرد. ال ای دی ها برای بسیاری از محصولات، این قطعات الکترونیکی باید متراکم شده و بر روی یک مدار کوچک نصب شوند که به نوبه خود در داخل لامپ قرار می گیرد، جایی که دما به دلیل گرمای ساطع شده توسط LED ها افزایش می یابد. در بسیاری از موارد، خرابی زودهنگام لامپ LED ناشی از خرابی خود تراشه های LED نیست، بلکه ناشی از قطعات الکترونیکی است که در داخل آن قرار دارند. به طور معمول، خازن ها از کار می افتند و باعث می شوند لامپ LED شروع به چشمک زدن کند.

بیشتر بخوانید
نور پردازی چه تاثیری در محیط کار دارد ؟ ( قسمت اول )

در سیستم های LED 12 ولت، ترانسفورماتور و منبع تغذیه دور از LED ها قرار دارند، معمولاً در یک منطقه خنک و دارای تهویه. این امر قابلیت اطمینان لوازم الکترونیکی را بهبود می‌بخشد و مهم‌تر از همه، امکان تعمیر یا تعویض قطعات الکترونیکی معیوب را به راحتی فراهم می‌کند. یک لامپ LED معیوب معمولاً غیرقابل سرویس است، به این معنی که یک خازن معیوب می تواند به این معنی باشد که یک لامپ باید بیرون پرتاب شود، حتی اگر همه LED های روی لامپ به خوبی کار کنند. در یک سیستم LED 12 ولت، قطعات معیوب را می توان به صورت تکه ای تعویض کرد، که می تواند تعمیرات را آسان تر کند و هزینه کل مالکیت شما را کاهش دهد.

۳ عیب سیستم LED 12 ولت

۱٫ راندمان الکتریکی پایین. در سیستم های ۱۲ ولت،

ولتاژ کمتر به این معنی است که جریان بیشتری برای جبران باید تامین شود. به عنوان مثال، یک سیستم LED 120 ولت در یک سیستم ۱۲۰ وات ۱ آمپر می کشد، در حالی که یک سیستم LED 12 ولت برای تامین انرژی همان سیستم ۱۲۰ وات باید ۱۰ آمپر بکشد. چرا آمپر مهم است؟ آمپر (جریان) عموماً با مقدار مواد رسانا موجود در مدار محدود می شود (به عنوان مثال گیج سیم یا ضخامت). به محض نزدیک شدن به حد آمپر، یک هادی به جای اینکه بتواند جریان الکتریکی را حمل کند، شروع به تبدیل این جریان اضافی به انرژی گرمایی می کند.شما معمولاً این را در شبکه‌های برقی که برق را تا صدها مایل حمل می‌کنند مشاهده می‌کنید که معمولاً به همین دلیل از ولتاژهای بسیار بالا (کیلو ولت) استفاده می‌کنند. اگر شبکه برق از ولتاژ کمتری استفاده می کرد، باید آمپراژ بسیار بیشتری را تامین کند تا بتواند نیازهای برق یک منطقه را تامین کند.

بیشتر بخوانید
بررسی محصول: ریسه های ال ای دی بیس لاین 2835 تراکم 60 220 ولت

گرما در بهترین حالت اتلاف انرژی است و در بدترین حالت، اگر کنترل نشود، می تواند به خطر آتش سوزی تبدیل شود. بنابراین، در هنگام طراحی یک سیستم ۱۲ ولت، ملاحظات خاصی ضروری است. (لامپ‌های رشته‌ای را به خاطر دارید؟ رشته‌ها فقط سیم‌های الکتریکی بسیار نازکی هستند که جریان زیادی از آنها عبور می‌کند که واقعاً داغ می‌شوند و می‌درخشند.) ابتدا مطمئن شوید که گیج سیم (ضخامت) برای سیستم شما کافی است. گیج سیم ناکافی برای یک آمپراژ خاص می تواند باعث ذوب شدن عایق ها و احتمالاً آتش سوزی الکتریکی شود. در مرحله دوم، اطمینان حاصل کنید که محصول LED می تواند جریان الکتریکی را کنترل کند. به عنوان مثال، برخی از نوارهای LED به دلیل محدودیت های فعلی نمی توانند فراتر از یک حلقه گسترش یابند. سوم، تأیید کنید که منبع تغذیه شما قادر به تامین آمپر لازم است. بیش از حد ولتاژ منبع تغذیه ممکن است باعث آسیب دائمی شود.

۲٫ لوازم جانبی اضافی، پیچیدگی و هزینه همانطور که در بالا توضیح دادیم،

یک سیستم LED 12 ولت دارای الکترونیک ترانسفورماتور نیست. در عوض، این ترانسفورماتورها و منابع تغذیه باید جداگانه خریداری و نصب شوند. این می تواند کار را برای مصرف کننده معمولی دشوارتر کند و به هزینه های اضافی کمک کند. این می تواند به ویژه برای نصب و برنامه های کاربردی با حجم کمتر صادق باشد.

۳٫ محصولات و گزینه های موجود کمتر علی رغم مزایایی که در بالا ذکر کردیم،

اکثریت جهان بر اساس ولتاژ خط است. این بدان معناست که اکثر تولیدکنندگان به طراحی محصولات حول ولتاژ خط ادامه خواهند داد. چراغ‌های LED دارای ویژگی‌های سفارشی‌سازی بسیاری مانند دمای رنگ، CRI، زاویه پرتو و روشنایی هستند – که متاسفانه اکثر آنها فقط در گزینه‌های ولتاژ خط در دسترس خواهند بود. این بدان معنی است که اگر به طور خاص به دنبال چراغ های LED 12 ولت هستید، انتخاب شما محدودتر خواهد بود.

دسته بندی > > > مقالات لوپ لایت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این زمینه را پر کنید
این زمینه را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست