هر آنچه که باید در مورد نورپردازی زیر کابینت بدانید

هر آنچه که باید در مورد نورپردازی زیر کابینت بدانید

نورپردازی زیر کابینتی یک کاربرد بسیار راحت و مفید نورپردازی  است. با این حال، برخلاف لامپ‌های پیچ‌دار استاندارد، نصب و راه‌اندازی کمی سخت تر است است. ما این راهنما را برای کمک به شما در انتخاب و نصب راه حل نورپردازی زیر کابینت گردآوری کرده ایم.

فهرست محتوا

مزایای نورپردازی زیر کابینت

همانطور که از نام آن پیداست، روشنایی زیر کابینتی به چراغ هایی اطلاق می شود که در زیر کابینت نصب می شوند و در نتیجه ناحیه بلافاصله زیر یک ردیف یا قسمتی از کابینت ها روشن می شود. بیشتر در مناطق آشپزخانه استفاده می شود، جایی که نور اضافی برای تهیه غذا مفید است.

نورپردازی زیر کابینت چندین مزیت متمایز دارد. اولاً، روشنایی زیر کابینت بسیار کارآمد است – به جای نیاز به نصب کل لامپ یا وسایل سقفی، چراغ‌های زیر کابینت را می‌توان مستقیماً در کابینتی نصب کرد که قبلاً در جای خود ثابت شده است. در نتیجه، نورپردازی زیر کابینت می تواند بسیار مقرون به صرفه باشد، به خصوص زمانی که هزینه کل مواد در نظر گرفته شود.

دوم، نورپردازی زیر کابینت می تواند استفاده بسیار موثری از نور باشد. منظور ما از راندمان در اینجا لزوماً به بازده الکتریکی (مثلاً ال ای دی در مقابل هالوژن) نیست، بلکه به این واقعیت اشاره دارد که روشنایی زیر کابینت، نور را به جایی که مورد نیاز است (یعنی پیشخوان آشپزخانه) هدایت می کند بدون اینکه نور “هدر رفته” زیادی هدر برود . اتاق در مقایسه با لامپ های سقفی یا رومیزی که نور را در همه جا پراکنده می کنند، روشنایی زیر کابینت جایگزین بسیار کارآمدی است.

سوم، نورپردازی زیر کابینت از نظر زیبایی شناسی دلپذیر است. نه تنها روشنایی و فضای کلی آشپزخانه شما را بهبود می بخشد، بلکه می تواند ارزش فروش مجدد خانه شما را افزایش دهد. یک مزیت قابل توجه در اینجا این است که روشنایی زیر کابینت تقریباً همیشه کاملاً پنهان است زیرا در قسمت زیرین کابینت ها نصب می شود. علاوه بر این، از آنجایی که معمولاً زیر سطح سر نصب می‌شود، بیشتر افراد به نور نگاه نمی‌کنند و سیم‌ها یا وسایل را نمی‌بینند. تنها چیزی که آنها می بینند نور خوب و درخشانی است که به سمت پایین به سمت پیشخوان آشپزخانه پرتاب می شود.

انواع نورپردازی زیر کابینت – چراغ های puck

چراغ‌های puck به طور سنتی گزینه‌های محبوبی برای نورپردازی زیر کابینت بوده‌اند. آنها چراغ های کوتاه و استوانه ای شکل (شکل یک توپ هاکی) با قطر ۲-۳ اینچ هستند. معمولاً از لامپ های هالوژن یا زنون استفاده می کنند که حدود ۲۰ وات نور ارائه می کنند.

انواع نورپردازی زیر کابینت - چراغ های puck
انواع نورپردازی زیر کابینت – چراغ های puck

لامپ‌های پک معمولاً با استفاده از پیچ‌های کوچکی که همراه محصول ارائه می‌شوند، روی قسمت زیرین کابینت نصب می‌شوند. بسیاری از لامپ های زنون و هالوژن به طور مستقیم با ولتاژ ۱۲۰ ولت AC کار می کنند، اما برخی دیگر با ولتاژ ۱۲ ولت کار می کنند و برای کاهش ولتاژ به ترانسفورماتور نیاز دارند. توجه داشته باشید که این دستگاه های ترانسفورماتور ممکن است کمی حجیم باشند و برای قرار دادن در مکانی مخفی زیر کابینت به کمی خلاقیت نیاز دارند.

امروزه، چراغ‌های لامپ ال‌ای‌دی بر بازار تسلط دارند و عملکرد قابل مقایسه‌ای را در کسری از مصرف انرژی ارائه می‌کنند. LED ها روی ولتاژ خط AC کار نمی کنند، بلکه با ولتاژ DC پایین کار می کنند، بنابراین برای تبدیل ولتاژ خط به منبع تغذیه نیاز دارند. مشابه چراغ های هالوژن ۱۲ ولتی، باید راهی پیدا کنید تا منبع تغذیه را در کابینت خود مخفی نگه دارید یا با “وارت دیواری” که مستقیماً به پریز برق وصل می شود، مقابله کنید. اما از آنجایی که چراغ‌های LED بسیار کارآمد هستند، می‌توان برخی از آنها را با باتری بکار انداخت. این می تواند نیاز به اجرای سیم های برق را از بین ببرد، نصب را راحت کند و ظاهر شلخته سیم های برق را از بین ببرد. از نظر جلوه روشنایی، چراغ‌های puck ظاهری دراماتیک‌تر شبیه نورافکن‌ها ایجاد می‌کنند، با یک پرتو جهت‌دار که شکل پرتو تقریباً مثلثی را بلافاصله در زیر هر نور پوک ایجاد می‌کند. بسته به سلیقه و ترجیحات شما، این ممکن است ظاهر دلخواه باشد یا نباشد.

بیشتر بخوانید
موارد مهم برای تعمیر و نگهداری ریسه های LED

همچنین به خاطر داشته باشید که شما مقدار مناسبی از چراغ‌های پوک را با فاصله مناسب می‌خواهید، زیرا نواحی زیر چراغ‌های پوک، «هات‌اسپات» نور خواهند بود، در حالی که مناطق بین آن‌ها روشنایی کمتری خواهند داشت. به طور کلی، شما احتمالاً بین لامپ‌های پک فاصله بین ۱ تا ۲ فوت می‌خواهید، اما اگر فاصله کمتری بین کابینت‌ها و پیشخوان آشپزخانه وجود دارد، ممکن است بخواهید آنها را نزدیک‌تر به هم قرار دهید، زیرا نور فاصله کمتری برای پخش شدن دارد. ”

انواع روشنایی زیر کابینتی – مهتابی و ریسه ها نورانی

سبک های ریسه و ریسه نورپردازی زیر کابینت با لامپ های فلورسنت طراحی شده برای استفاده در زیر کابینت شروع شد. برخلاف چراغ‌های پوک که «نقاط داغ» نور را ایجاد می‌کنند، لامپ‌های خطی نور را به طور یکنواخت در طول لامپ ساطع می‌کنند و توزیع نور یکنواخت‌تر و صاف‌تری ایجاد می‌کنند.

چراغ‌های میله نور فلورسنت معمولاً شامل بالاست و سایر وسایل الکترونیکی درایو تعبیه‌شده در فیکسچر هستند، که نصب و سیم‌کشی را در مقایسه با چراغ‌های پوک تا حدودی ساده‌تر می‌کنند. اکثر لامپ های فلورسنت برای استفاده در زیر کابینت از نوع T5 هستند که مشخصات کوچکتری را ارائه می دهند.

یکی از نکات منفی مهم چراغ های فلورسنت نواری برای استفاده در کابینت، محتوای جیوه آنها است. در صورت شکستگی لامپ بعید اما احتمالاً، بخار جیوه از یک لامپ فلورسنت نیاز به تمیز کردن گسترده دارد. در محیط آشپزخانه، مواد شیمیایی سمی مانند جیوه قطعا یک مسئولیت هستند.

ریسه LED و چراغ های ریسه اکنون جایگزین های مناسبی هستند. آنها به عنوان میله نور LED یکپارچه یا قرقره ریسه LED در دسترس هستند. تفاوت در چیست؟

میله‌های نور LED یکپارچه معمولاً «میله‌های» سفت و سختی هستند که طول آن‌ها ۱، ۲ یا ۳ فوت است و LED‌ها در داخل آن نصب شده‌اند. اغلب، آنها به عنوان “سیم مستقیم” به بازار عرضه می شوند – به این معنی که هیچ الکترونیک یا ترانسفورماتور اضافی لازم نیست. به سادگی سیم های دستگاه را به یک پریز برق وصل کنید و آماده حرکت هستید.

برخی از میله‌های نور ال‌ای‌دی امکان زنجیربندی را نیز فراهم می‌کنند، به این معنی که چندین میله نور را می‌توان به‌طور متوالی به هم متصل کرد. این همچنین نصب را آسان می کند، زیرا نیازی به اجرای سیم های جداگانه برای هر یک از وسایل ندارید. قرقره های ریسه LED چطور؟ به طور معمول، این محصولات بیشتر برای کسانی مناسب هستند که با وسایل الکترونیکی ولتاژ پایین راحت هستند، اما امروزه مجموعه کاملی از لوازم جانبی و راه حل ها کار با آنها را بسیار آسان کرده است. آنها در قرقره های ۱۶ فوتی عرضه می شوند و انعطاف پذیر هستند، به این معنی که می توانند روی سطوح غیر صاف نصب شوند و در گوشه ها بچرخند. آنها را می توان به طول برش داد و به سادگی روی سطح زیرین تقریباً هر سطحی نصب کرد. به خصوص هنگام روشن کردن یک منطقه بزرگ، چراغ های ریسه LED می توانند راه حل بسیار مقرون به صرفه تری باشند. حتی اگر با وسایل الکترونیکی راحت نیستید، ممکن است ارزش این را داشته باشد که یک پیمانکار وارد شود و تخمینی به شما بدهد، زیرا ممکن است هزینه نهایی تفاوت چندانی با میله های نور LED نداشته باشد و اثر نور نهایی بسیار خوشایند است!

بیشتر بخوانید
ریسه‌های ال ای دی نواری - هر آنچه که باید قبل از خرید بدانید

 

چرا ما LED ها را برای روشنایی زیر کابینت توصیه می کنیم؟

LED آینده روشنایی است و کاربردهای زیر کابینت نیز از این قاعده مستثنی نیستند. صرف نظر از اینکه آیا کیت چراغ LED یا ریسه نور LED یا ریسه LED را انتخاب می کنید، مزایای LED بسیار زیاد است. طول عمر بیشتر – دسترسی به چراغ های زیر کابینت غیرممکن نیست، اما تعویض لامپ های قدیمی هرگز کار سرگرم کننده ای نیست. با LED ها، خروجی نور تا بعد از ۲۵ تا ۵۰ هزار ساعت به میزان قابل توجهی کاهش نمی یابد – که بسته به استفاده شما بین ۱۰ تا ۲۰ سال است.

راندمان بالاتر – چراغ های LED زیر کابینت نور بیشتری را در هر واحد برق ارائه می دهند. چرا وقتی می توانید بلافاصله پس انداز پول خود را شروع کنید، بیشتر روی قبض برق خود خرج کنید؟

گزینه های رنگی بیشتر – چیزی واقعا گرم و دنج می خواهید؟ یک ریسه LED 2700K انتخاب کنید. چیزی با انرژی بیشتر می خواهید؟ ۴۰۰۰K را انتخاب کنید. یا می خواهید توانایی دستیابی به هر رنگی، از جمله سبزهای تند و آبی سرد و تیره را داشته باشید؟ یک ریسه LED RGB را امتحان کنید.

غیر سمی – چراغ های LED بادوام هستند و حاوی جیوه یا سایر مواد شیمیایی سمی نیستند. اگر در حال نصب نورپردازی زیر کابینت برای یک برنامه آشپزخانه هستید، این یک نکته اضافی است زیرا آخرین چیزی که می خواهید آلودگی تصادفی مواد غذایی و مناطق آماده سازی غذا است.

بهترین رنگ برای نورپردازی زیر کابینت

بسیار خوب، بنابراین ما شما را متقاعد کرده ایم که LED راه حلی است. اما یکی از مزایای LED ها – داشتن گزینه های رنگ بیشتر – ممکن است باعث سردرگمی در همه گزینه های موجود شود. در زیر گزینه های شما را تجزیه می کنیم.

دمای رنگ

دمای رنگ عددی است که نشان می دهد رنگ نور چقدر “زرد” یا “آبی” است. در زیر برخی از دستورالعمل‌ها را ارائه می‌دهیم، اما به خاطر داشته باشید که هیچ انتخاب کاملاً درستی وجود ندارد و بیشتر آن می‌تواند بر اساس ترجیح شخصی شما باشد.

• ۲۷۰۰K همان رنگ لامپ رشته ای کلاسیک در نظر گرفته می شود

• ۳۰۰۰K کمی آبی تر است و شبیه به رنگ نور لامپ هالوژن است، اما همچنان رنگ زرد گرم و جذابی دارد.

• ۴۰۰۰K اغلب “سفید خنثی” نامیده می شود زیرا نه آبی است و نه زرد – و وسط مقیاس دمای رنگ است.

بیشتر بخوانید
شروع به کار استفاده از ریسه‌های ال ای دی برای خانه شما

• ۵۰۰۰K معمولاً برای تعیین رنگ، مانند چاپ و منسوجات استفاده می شود

• ۶۵۰۰K نور طبیعی روز در نظر گرفته می شود و روش خوبی برای ظاهر تقریبی در شرایط نوری در فضای باز است.

برای کاربردهای آشپزخانه، ما قویا دمای رنگ بین ۳۰۰۰ تا ۴۰۰۰ کلوین را توصیه می کنیم. چرا؟ خوب، نورهای کمتر از ۳۰۰۰K رنگ بسیار زرد متمایل به نارنجی ایجاد می کنند، که اگر از این منطقه برای تهیه غذا استفاده می کنید، می تواند درک رنگ را کمی دشوار کند، بنابراین ما نور کمتر از ۳۰۰۰K را توصیه نمی کنیم. دمای رنگ بالاتر باعث وضوح رنگ بهتر می شود. ۴۰۰۰K سفیدی زیبا و متعادل را ارائه می‌کند که دیگر سوگیری زرد/نارنجی زیادی ندارد، و «دیدن» درست رنگ‌ها را آسان‌تر می‌کند. مگر اینکه یک منطقه صنعتی را روشن کنید که در آن رنگ “نور روز” ضروری است، ما قویاً توصیه می کنیم کمتر از ۴۰۰۰K بمانید، مخصوصا برای کاربردهای روشنایی زیر کابینت مسکونی. این فقط به این دلیل است که بقیه آشپزخانه و خانه احتمالاً دارای نور ۲۷۰۰ یا ۳۰۰۰K هستند – اگر به طور ناگهانی چیزی خیلی “خنک” برای آشپزخانه نصب کنید، ممکن است با عدم تطابق رنگ ناخوشایند روبرو شوید. در زیر نمونه‌ای از آشپزخانه‌ای است که دمای رنگ آن در زیر نور کابینت بسیار بالا است – به سادگی خیلی آبی به نظر می‌رسد و به خوبی با بقیه نورهای داخلی هماهنگ نیست.

 

CRI: 90 یا بالاتر را انتخاب کنید

درک CRI کمی دشوار است زیرا فقط با نگاه کردن به نور ساطع شده از نور زیر کابینت بلافاصله قابل مشاهده نیست. CRI امتیازی از ۰ تا ۱۰۰ است که میزان دقیق ظاهر شدن اشیاء زیر نور را اندازه می‌گیرد. هر چه امتیاز بالاتر باشد، دقیق تر است.

به هر حال دقیق واقعاً به چه معناست؟ فرض کنید می‌خواهید در مورد رسیده بودن گوجه‌فرنگی که می‌خواهید برش دهید قضاوت کنید. یک LED کاملا دقیق در زیر نور کابینت، رنگ گوجه فرنگی را دقیقاً شبیه به رنگ زیر نور طبیعی روز می کند.

با این حال، یک LED نادرست (CRI پایین) در زیر نور کابینت، رنگ گوجه فرنگی را متفاوت می کند. علیرغم تمام تلاش‌هایتان، ممکن است نتوانید به درستی تشخیص دهید که یک گوجه فرنگی رسیده است یا نه.

خوب، یک عدد CRI کافی چیست؟

• برای کارهای مهم غیر رنگی، توصیه می کنیم چراغ های LED زیر کابینت را با حداقل CRI 90 خریداری کنید.

• برای بهبود ظاهر و دقت رنگ، ۹۵ CRI یا بالاتر را توصیه می‌کنیم، از جمله مقادیر R9 بالای ۸۰٫

چگونه می دانید که یک LED زیر CCT یا CRI چراغ کابینت چیست؟ تقریباً همه تولید کنندگان می توانند این را در برگه مشخصات محصول یا بسته بندی به شما ارائه دهند.

خط پایین

خرید نورپردازی جدید در زیر کابینت برای خانه شما یک انتخاب عالی است، زیرا می تواند قابلیت استفاده و زیبایی فضای آشپزخانه را افزایش دهد. به خاطر داشته باشید که با گزینه های رنگ LED، انتخاب دمای رنگ مناسب و CRI می تواند از عوامل مهم در تصمیم خرید محصول شما باشد.

برای انتخاب بهترین محلول نور زیر کابینت به کمک نیاز دارید؟ امروز با ما تماس بگیرید

دسته بندی > > > مقالات لوپ لایت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این زمینه را پر کنید
این زمینه را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست