تفاوت بین انواع ال ای دی ۳۵۲۸، ۵۰۵۰ و ۲۸۳۵ چیست؟

تفاوت بین انواع ال ای دی 3528، 5050 و 2835 چیست؟

فهرست محتوا

تفاوت بین انواع ال ای دی ۳۵۲۸، ۵۰۵۰ و ۲۸۳۵ چیست؟

به طور حتم، شما نیز هنگام جستجو و بررسی محصولات ال ای دی، با نام‌های مختلف ۴ رقمی برای این محصول مواجه شده‌اید. معنا و مفهوم این کدها، برای افرادی که برای اولین بار با آن برخورد می‌کنند، ممکن است بسیار مبهم و گیج کننده باشد. به منظور اطلاع از تفاوت رایج‌ترین انواع پکیج‌های ال ای دی از جمله تفاوت ال ای دی ۳۵۲۸  ، تفاوت ال ای دی ۲۸۳۵  و تفاوت ال ای دی ۵۰۵۰  و مواردی که باید به آن توجه نمایید، ما را در ادامه مطلب همراهمی بفرمایید:

نخست اینکه،  پکیج LED چیست؟

یک نوار ال ای دی، به طور معمول از چندین ال ای دی تشکیل شده است که بر روی یک برد مدار نصب شده و  معمولا با اعداد چگالی مشخص مانند ۶۰ در هر متر مشخص می‌شوند. با این حال، هر کدام از این ال ای دی ها، در انواع مختلفی از پکیج‌ها ارائه می‌شوند.

پکیج ال ای دی یک پوشش پلاستیکی است که دارای تراشه LED و فسفر می‌باشد.  تراشه LED ، یک ماده نیمه هادی است که نور (نور آبی) از خود ساطع کرده و ماده فسفر موجود در پکیج،  مقداری از این نور را به طول موج های سبز و قرمز تبدیل می کند. لازم به ذکر است که این ترکیب، به ایجاد نور سفیدی که از پکیج ال ای دی ساطع می شود، منجر می‌شود.

انواع پکیج ال ای دی

انواع پکیج های ال ای دی با کدهای چهار رقمی مانند ۳۵۲۸، ۵۰۵۰، ۳۰۳۰ و ۲۸۳۵ مشخص می شوند. دو رقم اول بیانگر عرض پکیج و دو رقم آخر نیز بیانگر طول پکیج بر حسب دهم میلی متر می‌باشد. به عنوان مثال، یک پکیج ال ای دی ۳۵۲۸ ، دارای عرض ۳٫۵ میلی متر و طول ۲٫۸ میلی متر می‌باشد.

لازم به ذکر است که یک پکیج بزرگتر به دلیل آنکه از سطح بیشتری برای دفع گرمای تولید شده، برخوردار است، نسبت به سایر پکیج‌ها از توان بیشتری نیز برخوردار می‌باشد. این حال، توجه داشته باشید که این مورد یک قانون همیشگی نیست!. به عنوان مثال، پکیج ۲۸۳۵ از نظر ابعاد مساحت سطحی، مشابه با پکیج ۳۵۲۸ می‌باشد، اما به دلیل برخورداری از طراحی پکیج‌بندی جدیدتر، سطح توان بسیار بالاتری را امکان پذیر می‌سازد. لازم به ذکر است که جنس پکیج(به عنوان مثال  PPA در مقابل PCT در مقابل سرامیک) و طراحی حرارتی، از جمله عواملی می‌باشند که بر ظرفیت توان، موثر می‌باشند.

بیشتر بخوانید
مطالبی در مورد ریسه های ال ای دی بیرونی (خانه)

ال ای دی های نسل اول و تفاوت ال ای دی ۳۵۲۸  با پکیج ۵۰۵۰

به طور کلی، پکیج‌های ال ای دی در اندازه‌های ۳۵۲۸ و ۵۰۵۰ ، اولین نسل از ال ای دی‌ها می‌باشند که از نظر وزنی نیز سبک می‌‌باشند. در تفاوت ال ای دی ۳۵۲۸ ، لازم به توضیح است که پکیج ۳۵۲۸ ، معمولا شامل یک تراشه ال ای دی ۲۰ میلی آمپری (تقریبا ۰٫۰۶ وات) و پکیج ۵۰۵۰ ، معمولا شامل سه تراشه ال ای دی ۲۰ میلی آمپری (تقریباً ۰٫۲ وات) می‌باشد.  بنابراین یک پکیج ال ای دی ۵۰۵۰، نسبت به پکیج ال ای دی ۳۵۲۸، از ظرفیت توان ۳ برابری برخوردار می‌باشد.

پکیج ۵۰۵۰ ، علاوه بر ظرفیت بالاتر، به دلیل اینکه از فضای کافی برای سه تراشه LED مختلف برخوردار می‌باشد، یک روش محبوب برای پکیج بندی ال ای دی‌های RGB چند رنگی می‌باشد.  البته از این پکیج‌ها برای پکیج بندی ال ای دی های تک رنگ سفید که در آنها از سه تراشه LED آبی استفاده می شود، نیز می‌توان استفاده نمود.

در بیان تفاوت ال ای دی ۳۵۲۸ ، لازم به ذکر است که پکیج ۳۵۲۸ RGB ، متشکل از چندین نوع می‌باشد که این امر می‌تواند مشکلات متعددی همچون سایه یا تغییر رنگ را به همراه داشته باشد. این در حالیست که در پکیج‌های ال ای دی ۵۰۵۰،  از آنجایی که تراشه های ال ای دی در یک پکیج‌بندی واحد قرار دارند،  منبع نور به صورت تک نقطه ای تمایل دارد بهتر کار کند.

نسل دوم: ۲۸۳۵ و ۵۷۳۰

نسل دوم انواع ال ای دی‌ها، شاهد افزایش چگالی توان پکیج‌های ال ای دی بود. در پکیج ال ای دی ۲۸۳۵  ، معمولا هر ال ای دی با  ۶۰ میلی آمپر (۰٫۲ وات) و در پکیج ال ای دی ۵۷۳۰ ، معمولا هر ال ای دی با ۱۵۰ میلی آمپر ، شروع به کار می‌کند.  امروزه، به دلیل پیشرفت‌های صورت گرفته در فناوری تراشه  ال ای دی و همچنین بهبود طراحی حرارتی پکیج، میزان توان در سطح ال ای دی‌ها به طور قابل توجهی افزایش یافته است. به بیانی دیگر، در برخی این ال ای دی‌ها، به دلیل آنکه اتلاف حرارتی نوار ال ای دی ، به دلیل مواد و عدم فرونشست حرارت، کاهش یافته است، میزان توان، حتی از ظرفیت حرارتی کلی سیستم نوار ال ای دی نیز  فراتر می رود.

بیشتر بخوانید
ریسه های ال ای دی را چگونه نصب کنیم؟

نسل دوم ال ای دی‌های ۲۸۳۵ و ۵۷۳۰ نیز از قابلیت‌های نصب ویژه‌ای برخوردار گشته و در صورتی که تمایل دارید نوارهای ال ای دی  را در مکانی با فضای عمودی محدود نصب کنید، استفاده از این ال ای دی‌ها، می‌تواند گزینه مناسبی باشد. علاوه براین، طراحی پکیج صورت گرفته در این ال ای دی‌ها،  مشکلات کمتری را در زمینه زرد شدن حاشیه ایجاد می‌کند.

سایر انواع پکیج بندی

پکیج ۳۰۱۴، نوع دیگری از انواع پکیج‌های ال ای دی می‌باشد که ممکن است با آن برخورد داشته باشید. این ال‌ای‌دی‌ها به گونه‌ای طراحی شده‌اند که دارای توان کم (هر ال ای دی تقریبا ۲۰ میلی آمپر) بوده و معمولا در برنامه‌های نور پس‌زمینه LCD ، که جهت ایجاد یکنواختی نور، به تعداد بالایی ال ای دی نیاز می‌باشد، مورد استفاده قرار می‌گیرد. به طور مشابه، در برخی از ریسه‌های نوری ال ای دی، به منظور ایجاد یک منبع نور خطی یکنواخت، ال ای دی‌ها به  صورت مورب و در تراکم بالا قرار می‌گیرند.

پکیج‌های ال ای دی ۳۰۳۰ نیز به طور معمول در ریسه‌های ال ای دی نواری مشاهده می‌شود. بسیاری از این پکیج‌ها، به دلیل آنکه  می‌توانند با اپتیک و لنز ثانویه جفت شوند، از سطح متقارن تابش نور دایره ای برخوردار می‌باشند. پکیج‌های ال ای دی ۳۰۳۰، معمولا برای کار با ۳۰۰ میلی آمپر یا بیشتر (تا ۱٫۰ وات) طراحی شده اند، با این حال،  به دلیل نگرانی های حرارتی، معمولا در ریسه‌های نواری ال ای دی،  با ظرفیت کامل کار نمی کنند.

بهترین مرکز تولید و عرضه انواع پکیج‌های ال ای دی

در نهایت امید است که مقاله حاضر توانسته باشد در شناخت انواع پکیج‌های ال ای دی، از جمله  تفاوت ال ای دی ۳۵۲۸ با سایر پکیج‌ها، مثمرثمر واقع شده باشد.

بیشتر بخوانید
نحوه روشن کردن ریسه های نواری LED

لازم به ذکر است که لوپلایت، به عنوان بهترین مرکز تولید و عرضه انواع پکیج‌های ال ای دی، به شما توصیه می‌کند که هنگام انتخاب نوار ال ای دی ، به نوع ال ای دی به کار رفته در نوار توجه نمایید، چرا که ال ای دی، یکی از مهمترین جنبه های عملکرد ریسه‌های  نوری به شمار می‌رود. به بیانی دیگر، علاوه بر تعداد ال ای دی به کار رفته، حتما کیفیت و عملکرد هر یک از ال ای دی‌ها را به صورت جداگانه بررسی نمایید. علاوه بر این، بررسی تفاوت ال ای دی‌ها با یکدیگر از جمله تفاوت ال ای دی ۳۵۲۸ با سایر پکیج‌ها، می‌تواند در انتخاب یک پکیج مناسب، بسیار حائز اهمیت باشد. لازم به یادآوری است که در صورت تمایل به خرید، کارشناسان مجموعه لوپلایت، به صورت شبانه روزی از طریق واتساپ در خدمت شما می‌باشند.

برچسب ها: تفاوت بین ال ای دی ۳۵۲۸ و ۲۸۳۵ / تفاوت بین ال ای دی ۵۰۵۰ و ۲۸۳۵

دسته بندی > > > مقالات لوپ لایت

1 دیدگاه. دیدگاه جدید بگذارید

  • مهدی کاظمی نجف ابادی
    19 اسفند 1401 6:03 ق.ظ

    با عرض سلام و درود. نحوه خرید را بصورت عمده بفرمائید. متشکرم

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این زمینه را پر کنید
این زمینه را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست